تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818911425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براي سفرهاي نوروزي بخشي از رودبار - منجيل زير عبور قرار مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۱:۱۹ق.ظ)
تشريح وضعيت محورهاي منتهي به شمال کشور؛ براي سفرهاي نوروزي بخشي از رودبار - منجيل زير عبور قرار مي گيرد موج - معاون وزير راه و شهرسازي گفت: با توجه به پرتردد بودن مسيرهاي منتهي به شمال کشور در ايام نوروز بخشي از قسمت اول 11 کيلومتر باقيمانده از آزادراه رودبار - منجيل براي مسافران نوروزي زيرعبور قرار مي گيرد که نقش کنارگذر را براي آزادراه قزوين - رشت ايفا خواهد کرد و مشکل منجيل و گره ترافيکي آن را رفع مي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي نورزاد، معاون وزير راه و شهرسازي ضمن اعلام اين خبر افزود: عمليات اجرايي بخش اول ۱۱ کيلومتر باقيمانده آزادراه قزوين-رشت گره آزادراه قزوين-رشت است که ساخت اين مسير از ابتداي آذر ماه آغاز شده و در اين مدت نيز با تجهيز کارگاه‌ها در تمامي جبهه‌ها کار در حال انجام است که براي سفرهاي نوروزي اين مسير زير عبور قرار مي گيرد.
نورزاد يادآور شد: آزادراه امامزاده هاشم-قزوين حدود ۱۴۰ کيلومتر طول دارد که حدود ۱۲۷ کيلومتر آن شامل حدود 32 کيلومتر امامزاده هاشم تا شمال رودبار و حدود 96کيلومتر از جنوب منجيل تا قزوين جمعا به طول 128 کيلومتر احداث و به بهره برداري رسيده است.
مديرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد: ۱۱ کيلومتر باقيمانده از اين آزادراه در قالب دو بخش در دست ساخت است که عمليات اجرايي بخش اول آن آغاز شده و بخش دوم آن در مرحله مطالعاتي و مذاکره با سرمايه گذار قرار دارد.
معاون وزير راه و شهرسازي محورهاي منتهي به شمال را از پرترددترين جاده‌هاي کشور عنوان و اضافه کرد: به دليل وجود مناظر طبيعي و جنگل‌هاي شمال در کنار ديگر نعمت‌هاي خدادادي اين منطقه، سالانه ميليون‌ها نفر از مرکز و ساير نقاط کشور به سمت شمال مسافرت مي‌کنند.
نورزاد محور تهران ـ رودهن ـ بومهن ـ فيروزکوه ـ قائم‌شهر-ساري را يکي از مسيرهاي منتهي به شمال کشور دانست و گفت: از تهران تا ساري حدود 200 کيلومتر است که 116 کيلومتر آن زيرعبور قرار دارد و باقي مسير در 4 قطعه به طول 84 کيلومتر در دست اجراست.
نورزاد محور رودهن ـ فيروزکوه ـ قائم‌شهر را يکي از مسيرهاي اولويت دار منتهي به شمال کشور دانست وگفت: طول اين محور از رودهن تا قائمشهر حدود 187 کيلومتر است که تاکنون167 کيلومتر آن زيرعبور رفته واز 20 کيلومتر باقي مانده آن 10 کيلومتر تا آخر سال به پايان ميرسد و 10 کيلومتر ديگر با پيشرفت فيزيکي 60 درصد در دست اجرا مي باشد که انشاءاله با تامين اعتبار مناسب در هفته دولت سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
معاون وزير راه و شهرسازي تعريض جاده هراز به طول 118 کيلومتر را پروژه ديگر منتهي به شمال کشور بيان کرد و افزود: اين محور در حوزه استحفاظي مازندران به طول 105 کيلومتر حد فاصل شهر آمل تا ابتداي گردنه امامزاده هاشم مي باشد کهبراي چهارخطه شدن هدف گذاري شده.65 کيلومتر از اين محور در دست اجرا است و 40 کيلومتر آن نيز به صورت 4 خطه زيرعبور قرار دارد.
نورزاد اضافه کرد ادامه محور هراز در محدوده امامزاده هاشم به طول 13 کيلومتر شامل 2 دستگاه تونل هر کدام به طول 3200 متر مي باشد که تونل شماره 1 حد فاصل دره پلور تا دشت مشاء در سال هاي قبل به بهره برداري رسيده و تونل شماره 2 حد فاصل دشت مشاء تا آبعلي در دست اجراست و همچنين يک پل بزرگ به طول 550 متر و به ارتفاع 80 متر از سطح زمين از ابنيه ديگر اين محور است که در دست اجراست.
وي محور قزوين-الموت-تنکابن به طول 148 کيلومتر را محور ديگري دانست که منتهي به شمال کشور است و عمليات اجرايي آن به تازگي آغاز گرديده است.
مديرعامل شرکت ساخت و توسعه در انتها تاکيد کرد: تکميل محورهاي منتهي به شمال کشور از اولويت هاي دولت تدبير و اميد است و بخش زيادي از دغدغه مسوولان و جامعه مهندسي کشور است تا ان شاءاله با تکميل اين محورها تسهيل در تردد و ايمني براي مسافران فراهم شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن