تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799499663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاری با حضور در مترو تهران عنوان کرد تحقق بازارسازی در حوزه مترو با استفاده از ظرفیت شرکت‌ها‌ی دانش‌بنیان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ستاری با حضور در مترو تهران عنوان کرد
تحقق بازارسازی در حوزه مترو با استفاده از ظرفیت شرکت‌ها‌ی دانش‌بنیان
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت‌هایی که در قالب طرح‌های عمرانی با شرکت بهره برداری متروی تهران همکاری می‌کنند با استفاده از ظرفیت حمایتی پیش‌بینی شده می‌توانند از تسهیلات این قانون و صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند.

خبرگزاری فارس: تحقق بازارسازی در حوزه مترو با استفاده از ظرفیت شرکت‌ها‌ی دانش‌بنیان



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی با شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، با اشاره به آمادگی ایجاد شده در کشور برای گسترش اقتصاد دانش بنیان در تمامی حوزه‌ها، مسأله اصلی گسترش این اقتصاد را فرهنگی عنوان کرد و افزود: بخشی از مشکلات فرهنگی ناشی از اقتصاد نفتی ما را وادار می‌کرد بدون تلاش برای به دست آوردن دستاوردهای علمی و فناوری مورد نیاز، آنها را خریداری کنیم در صورتی که اتفاقات مثبت چند سال اخیر به ما آموخته است که تا خودمان چیزی را نسازیم و بومی نکنیم، نمی‌توانیم از آن نگهداری کنیم.
ستاری با اشاره به ضرورت بومی سازی دستاوردهای مورد نیاز عنوان کرد: واردات بدون کسب دانش فنی موجب شد دچار مشکلات بسیاری شویم. اگر دانش فنی تجهیزات مورد نیاز بومی شود توانمندی اداره آن در کشور وجود دارد.
وی با تاکید بر ضرورت بازتعریف مفاهیم پژوهشی گفت: نیازمند فرهنگسازی در حوزه تعریف پژوهش ها هستیم، چرا که در این حوزه کم هزینه نکرده‌ایم.
‌ستاری هدف‌گذاری صحیح پژوهش را مشکل اصلی پژوهش‌ها عنوان کرد و افزود: مشکل اصلی پژوهش کشور، نداشتن مشتری پژوهش است. پژوهشگاه هایی هستند که چندین میلیارد هزینه می‌کنند اما نتیجه این هزینه‌ها و دستاوردهای آن‌ها تاثیری در زندگی مردم نداشته است و خروجی این پژوهش‌ها در صنعت مشاهده نمی‌شود.
نایب رئیس هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این که پروژه‌های کلان شهرها با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش ‌بنیان و فناوری‌های بومی رونق می‌گیرد عنوان کرد: ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش بومی فناوران ایرانی موجب حل مشکلات عمده در حوزه‌هایی همچون حمل و نقل عمومی از جمله مترو در کلانشهرها را به دنبال خواهد داشت. ظرفیت بازارسازی در حوزه حمل و نقل شهری
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری حوزه حمل و نقل زیر زمینی شهری را یکی از بازارهای بزرگ با ظرفیت تجاری سازی بالا برای شرکت‌های دانش بنیان برشمرد و افزود: حوزه مترو دارای ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده از تجربیات و داشته‌های شرکت‌های دانش بنیان برای کمک به توسعه حمل و نقل شهری است.
وی با تاکید بر ضرورت نقش راهبری شرکت بهره برداری متروی تهران عنوان کرد: بخش‌های بزرگ می باید به نقش راهبری و سکان‌داری در تحقیق و توسعه و پژوهش توجه کنند و با حمایت از پژوهش‌های دارای مشتری از ظرفیت راهبری خود استفاده کنند.
نایب رئیس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اعلام آمادگی حمایت همه جانبه از شرکت‌های فعال دانش بنیان در حوزه حمل و نقل با بهره گیری از ظرفیت قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: شرکت‌هایی که در قالب طرح‌های عمرانی با شرکت بهره برداری متروی تهران همکاری می‌کنند با استفاده از ظرفیت حمایتی پیش بینی شده برای شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از تسهیلات این قانون و صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.
ستاری با اشاره به تشکیل کمیته مشترک با شرکت بهره برداری متروی تهران عنوان کرد: این کمیته مشترک می‌تواند فناوری‌های مورد نیاز در حوزه حمل و نقل مترو را احصا کند و بنابر اولویت با انجام حمایت‌ها آن‌ها را محقق سازد. * دانشگاه‌ها معادن ارزشمند ایده‌ها و خلاقیت‌ها هستند
رئیس بنیاد ملی نخبگان به ظرفیت ارزشمند دانشگاه‌ها برای حل مشکلات حمل و نقل شهری اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها معادن ارزشمندی از ایده‌ها و نوآوری‌های خلاقانه هستند که می‌توانند در بستری همچون مترو شکوفا شوند.
وی مترو را بستر بسیار مناسبی برای پیاده سازی ظرفیت‌های حوزه ICT عنوان کرد و افزود: بستر عظیم مترو در کلانشهرها دارای بازار بسیار گسترده‌ای برای حل مشکلات شهری و دارای آینده‌ای بسیار روشن است.
انتهای پیام/

93/12/25 - 13:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن