تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820853511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلخ و شيرين حوادث نوروزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ فروردين ۱۳۹۴ (۱۰:۲۵ق.ظ)
تلخ و شيرين حوادث نوروزي موج - تعطيلات نوروز امسال با حوادث تلخ و شيرينش به پايان رسيد و همانند دو سال گذشته نخستين نوزاد سال پسر بود.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين ايام هشت نفر از ماموران پليس در دو عمليات جداگانه به شهادت رسيده و امدادگران هلال احمر در عملياتي نفسگير دختر سه ساله اي را از عمق 120 متري چاه نجات دادند.
- تولد نخستين نوزاد سال 94؛
نخستين نوزاد سال ۱۳۹۴ در خاش متولد شد. اين نوزاد يک دقيقه پس ازتحويل سال نو به دنيا آمد. اين نوزاد پسر، فرزند ششم يک خانواده است و در يک زايمان طبيعي متولد شد و اکنون همراه مادرش در سلامت کامل به سر مي برد، والدين اين نوزاد نام عبدالعزيز را براي او انتخاب کرده اند.
- نخستين آتش سوزي سال؛
نخستين آتش سوزي سال 1394 نيز ساعت 2 و 34 دقيقه حدود 20 دقيقه بعد از تحويل سال رخ داد، اين آتش سوزي در يک خانه در غرب تهران رخ داد و آتش نشانان پس از نيم ساعت موفق به مهار آتش شدند.
- دستگيري عوامل شهادت گروهبان دانايي فر؛
در دومين روز سال 94 وزارت اطلاعات با صدور اطلاعيه اي ضمن تائيد شهادت گروهبان دانايي فر از دستگيري عوامل آن خبر داد.
در اين اطلاعيه آمده است: به آگاهي ملت شريف ايران اسلامي مي رساند با تلاش شبانه روزي و مستمر سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگيري تني چند از عوامل دخيل در به شهادت رساندن گروهبان دانايي فر، بعد از گذشت يک سال از اين جنايت به دست عناصر گروهک تروريستي ضد انقلاب پيکر مطهر شهيد کشف و شناسايي و يکم فروردين به کشور بازگردانده شد.
اواسط بهمن ماه ۱۳۹۲، چهار سرباز مرزباني به همراه گروهبان دوم جمشيد دانايي فر در عملياتي به دست سازمان تروريستي جيش العدل به اسارت گرفته شدند.
چهار اسير ايراني بعد از مدتي با وساطت نيروهاي مذهبي بومي آزاد شدند، اما؛ نفر پنجم (گروهبان جمشيد دانايي فر) آزاد نشد.
- نجات کودک از چاه 120 متري؛
امدادگران جمعيت هلال احمر در پنجمين روز فروردين در عملياتي نفسگير کودک سه ساله اي را از عمق 120 متري چاه نجات دادند.
بعد از حضور امدادگران و بررسي صحنه مشخص شد يک دختربچه سه ساله از اهالي آبسرد در يکي از باغ ويلاهاي منطقه هنگام بازي به دليل رعايت نکردن اصول ايمني و نداشتن حفاظ مناسب در اطراف چاه به عمق 120 متري سقوط کرده است.
پس از دو ساعت تلاش اين کودک از چاه خارج شد و در حالي که از ناحيه دست و پا دچار شکستگي شده بود، به بيمارستان انتقال يافت.
- شهادت 5 مامور در انفجار مين؛
پنج نفر از مرزبانان کشورمان صبح دهم فروردين در پي انفجار مين در محدوده سومار به شهادت رسيدند، اين نيروها با دو دستگاه خودروي انتظامي در منطقه مشغول تردد بودند که با مين به جاي مانده از جنگ تحميلي برخورد کرده و به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.
پيکر استواردوم مهدي خانان، گروهبان يکم سامان کرمي، گروهبان يکم سيدضيا الدين محمدي و سرباز وظيفه سامان کرمي پس از تشييع در شهرهاي زادگاهشان در استان کرمانشاه (کرمانشاه، ماهيدشت و فيروزآباد) تدفين شد.
همچنين پيکر گروهبان يکم عباس کنعاني پس از تشييع به زادگاهش در اصفهان منتقل شد.
- تصادف مرگبار؛
عصر دهم فروردين برخورد دو دستگاه خودروي سواري جيلي و پژو در مسير ايرانشهر به چابهار، هشت کشته بر جا گذاشت.
اين تصادف در 110 کيلومتري جاده ايرانشهر به نيکشهر حدفاصل روستاي هريدوک ـ دوراهي شيرآباد رخ داد که طي آن شش نفر در محل تصادف و دو نفر در مسير بيمارستان بر اثر شدت جراحات وارده فوت کردند.
- تگرگ غافلگير کرد؛
شامگاه يازدهمين روز سال 94، بارش شديد تگرگ در برخي استان ها خسارت هايي همراه داشت، به گفته سخنگوي سازمان امداد و نجات هلال احمر، بارش تگرگ در استان هاي تهران، البرز و قزوين بيش از 1500 مجروح همراه داشت که بيشترين خسارت و مصدوم در استان قزوين گزارش شد.
- نجات 4 گرفتار در کوه؛
امدادگران دوازدهم فروردين امسال چهار پسر جوان را که در ارتفاعات شمال شرق کاشمر ناپديد شده بودند، پيدا کردند.
چهار پسر جوان، براي جمع آوري گياهان دارويي به ارتفاعات اين شهر رفته بودند که مسير بازگشت را گم کرده و در کوه سرگردان شده بودند، با طولاني شدن غيبت آنها، خانواده شان در تماس با هلال احمر درخواست کمک کردند که امدادگران پس از يک روز جستجو آنها را پيدا کرده و به دامنه کوه منتقل کردند.
- آتش گرفتن خودرو؛
شامگاه دوازدهم فروردين آتش سوزي يک دستگاه کاميون در استان فارس به کشته شدن هفت نفر و مصدوميت هشت نفر ديگر از هموطنان منجر شد. اين آتش سوزي به علت روشن کردن اجاق گاز در قسمت بار کاميون در حال حرکت و خارج شدن شلنگ گاز رخ داد که بر اثر آن 15 مسافر کاميون دچار آتش سوزي شدند.
به گفته رئيس پليس راه ممسني، اين خودرو از سپيدان به سمت نورآباد ممسني در حرکت بوده و راننده خودرو بي خبر از آتش گرفتن قسمت بار حدود سه کيلومتر طي مي کند که با علامت رانندگان مسير متوقف و متوجه حادثه مي شود.
وي افزود: مصدومان اين حادثه دلخراش، از سوي ماموران اورژانس به بيمارستان ممسني سپس شيراز منتقل شده اند و حال مصدومان وخيم گزارش شده است.
- شهادت 3 پليس در حمله اشرار؛
بامداد سيزدهم فروردين، اشرار مسلح با حمله به چادر ماموران پليس حادثه اي تلخ را رقم زدند.
سرهنگ رحمان موسوي، معاون اجتماعي نيروي انتظامي خوزستان در اين باره به ايسنا گفت: در ايام نوروز، ايستگاه هاي موقت نوروزي پليس در پارک ها و اماکني که مهمانان نوروزي و راهيان نور حضور دارند، برپا مي شود.
ايستگاهي که بامداد سيزدهم فروردين مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت نيز با هدف حفظ امنيت مهمانان نوروزي و کاروان هاي راهيان نور و خدمات رساني ويژه به اين عزيزان، به صورت يک چادر خيمه اي در پارک گمبوعه شهرستان حميديه برپا بود.
وي افزود: ساعت 3 بامداد سيزدهم فروردين اين ايستگاه موقت پليس هدف تيراندازي افراد ناشناس قرار گرفت. در زمان وقوع حادثه، پنج مامور ناجا در چادر حضور داشتند که در جريان اين تيراندازي، سه نفر از همکاران تلاشگر، دلسوز و خدمتگزار ما به درجه شهادت نائل آمدند و دو نفر ديگر نيز مجروح شدند.
به گفته موسوي، مجروحان اين حادثه اکنون در بيمارستان تحت مداوا هستند و حال عمومي آنان خوب گزارش شده است.
وي اظهار کرد: پنج نيروي حاضر در چادر پليس، از ماموران تحت نظارت ناجاي خوزستان بودند.
معاون اجتماعي نيروي انتظامي خوزستان درباره شناسايي عوامل حادثه تصريح کرد: تيم هاي بسيار خبره و ويژه از کارآگاهان تشکيل شده و اين تيم ها به صورت شبانه روزي در تلاش خواهند بود که عوامل اين حادثه تلخ شناسايي و دستگير و با معرفي به مردم و عشاير شهيدپرور حميديه، به مقامات قضايي تحويل داده شوند.
وي گفت: تعداد مهاجمان به ايستگاه نوروزي پليس در حميديه مشخص نيست، ولي آنها کمتر از دو نفر نبوده اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن