تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814723661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت سهمیه‌بندی جنسیتی در مجلس |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ضرورت سهمیه‌بندی جنسیتی در مجلس
کد خبر: ۴۸۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ - 04 April 2015


یک فعال حوزه زنان گفت: لازم است که سهمیه‌بندی جنسیتی در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شود؛ چرا که حضور زنان در مراکز تصمیم‌گیر ضروریست.

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: سهمیه‌بندی جنسیتی بهترین راهی است که راه زنان را برای حضور در مجلس شورای اسلامی باز می‌کند و آنان را در جایگاهی قرار می‌دهد که سال‌ها از آن محروم بوده‌اند.

وی در ادامه گفت: نگاه زنان به مسائل مختلف ژرف‌ا‌ندیشانه و دقیق است. بنابراین حضور آنان در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز اجتناب‌ناپذیر است و زمان کنونی اقتضا می‌کند که زنان در عرصه اجتماعی و سیاسی باشند.

این فعال حوزه زنان خاطرنشان کرد: در حال حاضر رقابت بین زنان و مردان نه در احزاب، نه در قوانین و نه در رویکرد مدیران برابر نیست، در چنین شرایطی سهمیه‌بندی جنسیتی لازم است.

بروجردی در پایان درباره‌ نقش زنان به عنوان رأی‌دهنده در جهت افزایش میزان مشارکت سیاسی سایر اقشار جامعه گفت: حضور زنان همواره موجب تشویق، تحریک و تهییج سایر افراد به منظور افزایش مشارکت بوده است و نمونه آن را در راهپیمایی‌ها، پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی شاهد بودیم.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن