تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803857232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه های اوکراینی: تفاهم لوزان موفقیت مهمی را برای دیپلماسی ایران رقم زد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رسانه های اوکراینی: تفاهم لوزان موفقیت مهمی را برای دیپلماسی ایران رقم زد مسکو-ایرنا- تفاهم سیاسی میان ایران و گروه 1+5 در مورد برنامه هسته ای ایران در رسانه های اوکراینی بازتاب گسترده ای داشت و این رسانه ها با تحسین دیپلماسی هسته ای جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند: تفاهم لوزان موفقیت مهمی را برای دیپلماسی ایران رقم زد و بار دیگر مهارت ایرانیان در مذاکره را نشان داد.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی اونیان روز جمعه در گزارش خود خاطرنشان کرد: ایران موفق شد پس از سالها مذاکره حق خود برای اجرای برنامه هسته ای صلح آمیز را تثبیت کند. این موفقیت بزرگی برای دستگاه دیپلماسی ایران است و نتیجه سالها تلاش را در تفاهم لوزان به دست آورد.
این رویداد مهم تاریخی در سوییس در دور هشتم مذاکرات ایران و گروه 1+5 به دست آمد و روز پنجشنبه در پایان گفت و گوها محمد جواد ظریف و فدریکو موگرینی وزیر امور خارجه ایران و نماینده سیاسی اتحادیه اروپا بیانیه مبنی بر تفاهم سیاسی را قرائت کردند.
رسانه اوکراینی یادآور شد: اوباما پس از اطلاع از حصول این تفاهم ،در پیامی تلویزیونی حمایت خود را از آن اعلام و آن را توافقی خوب خواند که در نتیجه تلاش های دیپلماتیک و مذاکرات بلندمدت به دست آمد.
این تفاهم مسیر را برای مذاکرات در مورد توافق نهایی در مورد شاخص های برنامه هسته ای ایران را که قرار است تا پایان ماه ژوئن به امضا برسد، هموار کرد.
تارنمای اوکراینی "یانگ اوکراین" هم در گزارشی خاطرنشان کرد: ایران با تفاهم لوزان به هدف راهبردی خود در به رسمیت شناخته شدن برنامه هسته ای اش از سوی جامعه بین الملل دست یافت. هدفی که تا یک دهه پیش غیرقابل تصور به نظر می رسید.
در گزارش رسانه اوکراینی یادآوری شد: ایران و گروه 1+5 در طول یک هفته مذاکرات فشرده در مورد شاخص های اصلی برنامه هسته ای ایران به تفاهمی دست یافتند و وزیر خارجه ایران و نماینده سیاسی اتحادیه اروپا بیانیه مربوط به این تفاهم را قرائت کردند.
از مهم ترین موارد توافق شده میان ایران و میانجی گران بین المللی 1+5 غنی سازی اورانیوم بوده و تهران تا سطح 3/ 67 درصد برای اهداف غیرنظامی اورانیوم فرآوری می کند.
مورد دیگر توافق شده موقعیت سایت هسته ای فردو بود که یک مرکز تحقیقات هسته ای خواهد شد.
تارنمای روسی لغو کامل تحریم های ایران ازسوی امریکا و اتحادیه اروپا را موفقیت بزرگ دیپلماسی ایران خواند که با اصرار این کشور پس از امضای توافق نهایی در پایان ماه ژوئن تحقق می یابد.
تارنمای اوکراینی فوروم هم در گزارش خود با اشاره به تلاش های ایران و جامعه جهانی برای حل و فصل دیپلماتیک مساله هسته ای نوشت: تیم ایرانی شرکت کننده در مذاکرات با گروه
1+5 توانست با موفقیت از منافع هسته ای ایران دفاع کرده و امتیاز قابل توجهی به طرف مقابل نداد.
در این گزارش گفته شد: رژیم صهیونیستی - دشمن ایران- نتوانست به هدف خود در توقف برنامه هسته ای تهران دست بیابد و حتی سفر پردردسر یک ماه پیش بنیامین نتانیاهو به آمریکا که با مخالفت اوباما روبه رو شد، کمکی به محدودیت فعالیت هسته ای ایران نکرد.
تفاهم به دست آمده در لوزان برای ایران موفقیت دیپلماتیک بزرگ بود اما اوباما هم که در طول دو دوره ریاست جمهوری خود هیچ دستاورد قابل توجهی نداشته است به توافق با ایران نیاز داشت.
خبرگزاری کورسپاندنت اوکراین هم در گزارشی به نقل از خبرنگار خود در سوییس خاطرنشان کرد: ایران و گروه 1+5 به تفاهم تاریخی دست یافتند که بر اساس آن دو طرف شاخص های اصلی برنامه هسته ای ایران را در توافق جامع ترسیم می کنند.
ایران توانست از حقوق خود در لوزان به خوبی دفاع کند و تیم هسته ای ایران به سرپرستی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور تمام بخش های هسته ای ازجمله سیستم غنی سازی اورانیوم و سایت های هسته ای فردو و اراک را حفظ کند.
در گزارش رسانه اوکراینی گفته شد: مهارت ایران در دیپلماسی در مذاکره آن با شش طرف در چارچوب های دو و چندجانبه بخوبی نمایان بود و هیات ایرانی توانست با موفقیت این ماموریت را به انجام رساند.
در مذاکرات طرف های ایرانی و گروه 1+5 برنده بودند و در حالی که ایران برنامه هسته ای خود را حفظ کرد ،میانجی گران بین المللی 1+5 هم توانستند با ارائه تدابیری برنامه هسته ای ایران را تحت کنترل قرار دهند. در این معامله مهم فقط رژیم تل اویو بازی را باخت که برای جلوگیری از کسب تفاهم کارشکنی و تلاش می کرد و اقداماتش هیچ نتیجه ای نداد.
تارنماهای اوکراینی از جمله "دنگی" و "یورواینتگریشن" تفاهم لوزان را بازتاب داده و به شادمانی ملت ایران از این رویداد مهم تاریخی و امکان لغو تحریم های بین المللی و یکجانبه در مورد کشورمان اشاره کردند.
تارنمای دنگی ازجمله به امکان توسعه همکاری های ایران با اروپا در عرصه نفت و گاز اشاره و اعلام کرد: این همکاری ها با توجه به تلاش بروکسل برای تنوع سازی منابع انرژی اهمیت فراوان دارد.
اروپام*1*391 **1917



15/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن