تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805632249




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امکان «برگشت پذيري» در توافق نهايي/ لغو تدريجي تحريم ها صحت ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ فروردين ۱۳۹۴ (۱۱:۲۷ق.ظ)
ظريف در بدو ورود به تهران؛ امکان «برگشت پذيري» در توافق نهايي/ لغو تدريجي تحريم ها صحت ندارد موج - وزير امور خارجه کشورمان تصريح کرد: اگر کسي درباره لغو تدريجي تحريم‌ها صحبت مي‌کند، بدانيد که برخلاف آنچه تاکنون تصويب شده صحبت مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان امروز در بدو ورود به تهران گفت: دور آخر گفت‌وگوهايي که در سوئيس داشتيم، به لطف خدا و با دعاي دوستان و با هدايت و حمايت‌هاي بي نظير رهبر انقلاب از تيم مذاکره کننده و راهنمايي‌هاي ايشان به تيم و همينطور حمايت شجاعانه رياست جمهوري از مذاکرات هسته‌اي، اين امکان براي ما فراهم شد که به مجموعه اي از راه‌حل‌ها براي رسيدن به توافق جامع دست پيدا کنيم.

اين مجموعه راه‌حل‌ها به عنوان مبناي نگارش سند نهايي خواهند بود
وي افزود: اين مجموعه راه‌حل‌ها به عنوان مبناي نگارش سند نهايي که تنها توافق ما در مذاکرات هسته‌اي خواهد بود، اگر انشاءالله به لطف خدا و واقع‌بيني طرف مقابل، چنين چيزي تا تير ماه امکانپذير شود، آن سند بر مبناي راه‌حل‌هايي نگارش خواهد شد که در روز گذشته و روزها و ماه‌هاي گذشته در مورد آن‌ها بحث و تبادل نظر شده است.
رئيس دستگاه ديپلماسي ايران از همه افرادي که در مذاکرات هسته‌اي به او و همکارانش کمک کرده و از جمله علي‌اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي که هم با تخصص علمي و هم با ظرافت‌هاي ديپلماتيک و با سابقه توانمندي بسيار خوب توانستند کار مذاکرات را به پيش ببرند و به عنوان بخش بسيار مهم از اين مذاکرات بتوانيم در خدمت ايشان کار را به پيش ببريم سپاسگذاري کرد.

قرار نيست که يک طرف تمام امتيازات را بگيرد و طرف مقابل تسليم شود
ظريف با اشاره به اظهارات شب گذشته آقاي کري که رسما اعلام کرد ما نمي‌توانيم مردم ايران را به زانو درآوريم، عنوان کرد: اگر کساني به اين خيال واهي منتظرند که ايران به زانو در بيايد بايد در اين خيال واهي بمانند؛ اين بزرگ‌ترين عامل قدرت ما در اين مذاکرات بود.
مذاکره کننده ارشد هسته‌اي ادامه داد: ما با هدف‌هاي مشخصي وارد اين مذاکرات شديم و بحمدالله تا حد امکان به اين اهداف دسترسي پيدا کرديم.
رئيس دستگاه ديپلماسي در عين حال يادآور شد: البته مذاکره است، شما در مذاکره و توافق، اگر به توافق نهايي برسيم قرار نيست که يک طرف تمام امتيازات را بگيرد و طرف مقابل تسليم شود. ما افتخار مي‌کنيم که هيچ وقت خودمان تسليم نخواهيم شد، اما چنين تصوري را هم نداريم که در مذاکره مي‌توان طرف مقابل را به تسليم وا داشت. مي‌توانيم در مذاکره در برابر امتيازاتي که اخذ مي‌کنيم ما به ازاهايي را ارائه دهيم که کار را به پيش ببريم.

هيچ يک از تأسيسات ما تعطيل نخواهد شد
ظريف با بيان اينکه ما چند هدف جدي از اين مذاکرات داشتيم، خاطرنشان کرد: ما هنوز در آغاز راه هستيم و دوستان بايد توجه کنند که ما در ابتداي کار هستيم ولي در نهايت بر مبنايي که تاکنون به آن دست پيدا کرديم، فکر مي‌کنيم به اين اهداف دستيابي پيدا خواهيم کرد. اول اينکه برنامه هسته‌اي ايران ادامه پيدا خواهد کرد، هيچ يک از تأسيسات ما تعطيل نخواهد شد.
وي افزود: اطلاع داريد که 6 قطعنامه شوراي امنيت،‌همگي خواهان تعطيل برنامه غني سازي ايران، توقف راکتور اراک، بسته شدن تأسيسات فردو و بسياري ديگر از خواسته‌هاي نامشروع بودند. هيچ يک از اين خواسته‌ها به حول و قوه الهي عملي نخواهند شد. نطنز به غني سازي ادامه خواهد داد. انشاءالله حتي يک روز کار نطنز متوقف و يا تعليق نخواهد شد.

فردو با همکاري بين‌المللي به يک مرکز پيشرفته هسته‌اي، تبديل خواهد شد
وزير خارجه اضافه کرد: فردو که زماني براي طرف مقابل، اسمش مساوي بود با خطر بزرگ، امروز به کار خود ادامه مي‌دهد، بحثي از بسته شدن آن نيست و متجاوز از هزار سانتريفيوژ با تمام تاسيسات در فردو باقي خواهد ماند که از اين هزار سانتريفيوژ دو زنجيره بدون مواد هسته‌اي، کار خواهد کرد و انشاءالله در آينده فردو با همکاري بين‌المللي به يک مرکز پيشرفته هسته‌اي، تحقيقاتي و فناوري نوين روز تبديل خواهد شد.
ظريف افزود: تحقيق و توسعه ما که ثمره کار خوب دانشمندان ما است و اينجا لازم است يک بار ديگر ارادات و تعظيم خود را در برابر دانشمندان و شهداي هسته‌اي کشور و خانواده‌هاي آنها ابراز کنم، اين برنامه طبق ضوابط علمي به کار خود ادامه خواهد داد.

غني سازي ما فقط براي 10 سال محدوديت خواهد داشت
وي گفت: سانتريفيوژهاي پيشرفته ما که روزي در ابتداي همين مذاکرات يعني زماني که ما توافق ژنو را داشتيم، دو ماه براي جلوگيري از سانتريفيوژ IR-8 ما مذاکرات را متوقف کردند، ولي اين سانتريفيوژ به حول و قوه الهي مشغول به کار خواهد شد و در اين مدت تحقيق و توسعه ادامه خواهد يافت.
ظريف ادامه داد: صحبت از 20 سال محدوديت شديد به اضافه 10 سال و به اضافه اقدامات درازمدت بود، امروز غني سازي ما فقط براي 10 سال محدوديت خواهد داشت.

در سند نهايي اسم راکتور، آب سنگين خواهد بود
وي درباره راکتور اراک گفت: اين راکتور که شايد تا يک ماه قبل کسي حاضر نبود از آن به عنوان راکتور آب سنگين نام ببرد و حتي براي اشاره به آن از اصطلاح IR40 استفاده مي‌کردند، ماهيت آب سنگين خود را حفظ خواهد کرد و در سند نهايي اسم راکتور، آب سنگين خواهد بود و اين براساس طرحي است که دوستان ما در سازمان انرژي اتمي تدوين و طراحي کردند و مورد قبول قرار گرفته و اين طرح با همکاري بين‌المللي اجرا خواهد شد که انشاءالله اين راکتور را به يکي از مدرن‌ترين راکتورهاي آب سنگين جهان تبديل خواهد کرد که البته راکتور صلح‌آميز خواهد بود. چون ما هدفي جز اهداف صلح‌آميز نداريم.

کليه قطعنامه‌هاي قبلي شوراي امنيت لغو خواهد شد
وزير خارجه گفت: برنامه هسته‌اي ما که هميشه صلح‌آميز بوده و براساس فتواي مقام معظم رهبري هم صلح‌آميز است، حفظ خواهد شد.
وي با بيان اينکه ما معتقد بوديم هيچگاه قطعنامه‌هاي شوراي امنيت را اجرا نخواهيم کرد چون اين قطعنامه‌ها غيرقانوني و غيرعادلانه هستند، افزود: به شما اطمينان مي‌دهم روزي که توافق در شوراي امنيت تصويب شود و مورد تأييد اين شورا قرار گيرد، در همان قطعنامه، کليه قطعنامه‌هاي قبلي لغو خواهد شد.

دولت آمريکا مسئول و موظف خواهد بود که تحريم‌ها را يکباره لغو کند
ظريف ادامه داد: روزي که توافق اجرايي شود که يک فاصله‌اي براي اقدامات مقدماتي خواهد بود، کليه تحريم‌هاي اقتصادي و مالي لغو خواهد شد، البته بر مبناي مقررات داخلي هر يک از کشورها. ما دولت‌ها را مسئول مي‌دانيم و کاري نداريم به اينکه دولت آمريکا روش‌هاي قانوني داخلي‌اش چيست. اين مسئوليت دولت آمريکاست که اين روش‌ها را دنبال کند. از نظر حقوق بين‌الملل دولت آمريکا مسئول و موظف خواهد بود که اين تحريم‌ها را يکباره لغو کند.

لغو تدريجي تحريم‌ها صحت ندارد
وي تصريح کرد: اگر کسي درباره لغو تدريجي تحريم‌ها صحبت مي‌کند، بدانيد که برخلاف آنچه تاکنون تصويب شده صحبت مي‌کند و در گذشته هم ديديم از اين کاغذهايي که به جاي واقعيات پخش مي‌شود و با استفاده از دستگاه‌هاي تبليغاتي نشر پيدا مي‌کند.
وزير خارجه ايران خاطرنشان کرد: اين توافق هنوز در مرحله تدوين است. اگر ما بتوانيم با لطف خدا و با دعاي ائمه اطهار و امام زمان (عج) و مردم خوب و با هدايت‌‌هاي رهبر معظم انقلاب و رياست جمهوري به نتيجه برسيم، آن زمان تازه زماني است که توافق نهايي مي‌شود و بعد از آن چند ماه براي اجرايي شدن توافق فاصله خواهد داشت. اما همه اين اقدامات براساس يک برنامه زمانبندي شده مصوب شوراي امنيت که قابل خدشه نيست، انجام خواهد شد.

برگشت پذيري در توافق نهايي امکانپذير است
رئيس دستگاه ديپلماسي ادامه داد: وقتي توافق نگاشته شد يک امکاني وجود خواهد داشت که اگر طرفين گفتند ما مي‌توانيم تحريم‌ها را برگردانيم، اين امکان دو طرفه است. اگر طرف مقابل، توافق را نقض کند صراحت دارد که ما هم مي‌توانيم بعد از گذشت روندي، نه اينکه براساس يک اقدام خودسرانه از طرفين، براساس روندي که بايد طي شود طرفين مي‌توانند از اجراي تعهدات خودشان در صورت نقض تعهدات توسط طرف مقابل امتناع کنند.
ظريف افزود: تضمين‌هاي لازم انشاءالله در توافق نهايي وجود خواهد داشت تا حقوق مردم و منافع آنها حفظ شود. اما براي رسيدن به آن مرحله فاصله نياز است. مردم خوب ما بايد اين را متوجه باشند که ما با همان مقاومت و استقامتي که تاکنون نشان داده‌اند و براساس برنامه‌هاي سياست اقتصاد مقاومتي که توسط مقام معظم رهبري تبيين و ابلاغ شده، کار را پيش ببريم تا به حول و قوه الهي بتوانيم از اين مرحله مانند مراحل قبلي مقاومت مردم سربلند بيرون بياييم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن