تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819653864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد استقبال گردشگران نوروزی از موزه میراث روستایی گیلان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
استقبال گردشگران نوروزی از موزه میراث روستایی گیلان
موزه میراث روستایی گیلان مورد استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی نوروزی قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: استقبال گردشگران نوروزی از موزه میراث روستایی گیلان



به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، موزه میراث روستایی با بافت فرهنگی و تاریخی گذشته گیلان و با خانه‌های روستایی در دل طبیعت جنگلی سراوان ساخته شده که دیدن آنها خاطرات گذشتگان را در انسان‌ها زنده می‌کند و به نوعی تاریخ زنده مردم سرزمین این استان است. انواع خانه‌های موزه میراث روستایی گیلان واچینی و دوباره‌چینی شده و از 9 حوزه فرهنگی و با معماری 150 ساله در معرض دید همگان قرار داده شده است.

اکوموزه میراث روستایی گیلان دارای فضای روستایی و بسیار آرام‌بخش و لذت‌بخش است و نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. مطالعات مقدماتی احداث موزه از سال 1381 با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، استانداری این استان، دانشگاه تهران و اکوموزه آلزاس فرانسه آغاز شد. عملیات اجرایی موزه میراث روستایی گیلان در زمینی به مساحت 263 هکتار واقع در پارک جنگلی سراوان در کیلومتر 18 جاده رشت‌ ـ تهران در سال 1384 آغاز شد و فاز نخست آن یک سال بعد در 25 اردیبهشت ماه 1385 مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

موزه میراث روستایی دارای بازارچه عرضه صنایع‌دستی، تولیدات سفالگری، گمج‌سازی، رشتی‌دوزی، حصیربافی، گلیم‌بافی، نمدمالی، چادرشب بافی و... بوده که برای خرید بازدید کنندگان ارائه شده و نوروز جاری مورد استقبال زیاد مسافران و گردشگران قرار گرفته است. موزه میراث روستایی گیلان در روزهای تعطیل و اعیاد پذیرای تعداد بسیاری از بازدیدکنندگانی است که از نقاط مختلف استان و شهرهای کشور و نیز خارج از کشور به گیلان سفر می‌کنند. در هر واحد مسکونی راهنمای گردشگری موزه به این دیدارکنندگان خوش‌آمد می‌گوید و درباره ویژگی‌های معماری ساکنان پیشین و منطقه جغرافیایی واحد مسکونی که از آنجا واچینی شده است، اطلاعاتی را  ارائه می‌دهد.

نوروز جاری موزه میراث روستایی گیلان و نیز نقاط دیگر شاهد بازدید حدود 650 هزار نفر بود که از جاذبه‌های گردشگری این استان بازدید کردند.





انتهای پیام/2300/ر30

94/01/14 - 11:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن