تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820344765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر اقلیت کنگره آمریکا هم خواستار عذرخواهی ژاپن شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رهبر اقلیت کنگره آمریکا هم خواستار عذرخواهی ژاپن شد پکن - ایرنا - اهمیت موضوع سوء استفاده از زنان کره ای توسط نظامیان ژاپن در خلال جنگ جهانی دوم موجب شد تا رهبر اقلیت کنگره آمریکا نیز خواستار عذرخواهی رسمی و سریع نخست وزیر ژاپن از این ماجرا شود.


به گزارش ایرنا، «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا که در کره جنوبی بسر می برد، پس از دیدار با «یونگ بیونگ سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی از «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن خواست تا برای اقدام نظامیان این کشور در طول جنگ جهانی دوم و سوء استفاده از زنان کره ای و دیگر کشورهای شرق آسیا، از آنها عذرخواهی کند.
اظهارات نانسی پلوسی در حالی عنوان می شود که مقامات آمریکایی تاکنون به خاطر جنایات نظامیان آمریکایی در طول جنگ جهانی دوم و طی 50 سال گذشته در سراسر جهان از جمله ژاپن و خاورمیانه تاکنون هیچونه عذرخواهی نکرده اند.
وی با اشاره به سخنرانی احتمالی ماه آینده «آبه» در کنگره آمریکا گفت: امیدواریم نخست وزیر ژاپن با عذرخواهی در خصوص این موضوع، مردم برخی کشورها را از زیر بار این مسئله رهایی بخشد.
پلوسی تاکید کرد که عذرخواهی شینزو آبه می تواند بیشتر از همه به نفع مردم ژاپن باشد تا هر کشور دیگری.
وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرده که در دیدار «یونگ» و «پلوسی»، موضوعات مربوط به کره شمالی و بهبود روابط سئول - توکیو نیز مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است.
یونگ از رهبر اقلیت دموکرات کنگره آمریکا خواسته تا نخست وزیر ژاپن را برای انجام عذرخواهی از زنان کره ای برای سوء استفاده از آنها در خلال جنگ جهانی دوم ترغیب کند.
بهره برداری از زنان کره ای که به موضوع «بردگی جنسی زنان کره ای در زمان جنگ جهانی دوم» شهرت دارد، همچنان یکی از چالش های اصلی در روابط توکیو و سئول است و آنان تاکنون نتوانسته اند برای رفع این مشکل چاره ای اتخاذ کنند.
خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که پلوسی پیش از دیدار با یونگ، با «پارک گئون هی» رئیس جمهور کره جنوبی هم دیدار داشت و با وی درباره موضوع بردگان جنسی بحث و گفت وگو کرده بود.
پارک در این دیدار با اشاره به کهولت سن زنان کره ای که مورد سوء استفاده سربازان امپراطوری ژاپن در زمان جنگ جهانی دوم قرار گرفتند، از آبه خواست تا سریعتر از آن ها عذرخواهی کند.
بسیاری از این زنان هم اکنون بالای 85 سال سن دارند.
در سال 2007، 120 زن کره ای وجود داشت که مورد سوء استفاده نظامیان ژاپن قرار گرفته بود اما این رقم در سال های اخیر به 55 نفر کاهش یافته است.
اظهارات آنها و اسناد تاریخی نشان می دهد که بیش از 200 هزار زن تبعه کره جنوبی، چین، فیلیپین و کشورهای دیگر در دوران جنگ جهانی دوم از سوی ژاپن وادار به بردگی جنسی برای سربازان ژاپنی در مناطق تحت اشغال این کشور شده اند.
نانسی پلوسی در زمان صدور قطعنامه سال 2007 کنگره آمریکا درباره جنایات جنگی ژاپن در جنگ جهانی دوم که از مقامات توکیو خواسته بود برای اقدامات نظامیان این کشور از زنان کره ای عذرخواهی کند، رئیس مجلس نمایندگان بود.
با این وجود، دولت ژاپن هنوز برای این موضوع عذرخواهی نکرده است.
هر ساله زنان کره ای که هدف بردگی جنسی قرار گرفته و هنوز در قید حیات هستند، با تجمع در مقابل سفارت توکیو در سئول، عذرخواهی رسمی و پرداخت غرامت دولت ژاپن را خواستار می شوند.
آساق**1597**1275



14/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن