تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803284943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات داخلی آمریکا دلیل طولانی شدن مذاکرات لوزان


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


موسویان در گفتگو با بی بی سی؛
مشکلات داخلی آمریکا دلیل طولانی شدن مذاکرات لوزان
«من مطمئنم که آنان پیشرفت های اساسی داشته اند و انتظار دارم که آنان (در لوزان) تا اواخر امروز پنجشنبه و شاید تا پاسی از شب گذشته، بیانیه مشترک صادر کنند.»



  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، حسین موسویان، یکی از مذاکره کنندگان هسته ای پیشین ایران، در گفتگو با شبکه بی بی سی گفت: مشکلات داخلی آمریکا و فشارهای پشت صحنه ی اسرائیل و عربستان سعودی باعث طول کشیدن مذاکرات هسته‌ای ایران در لوزان شده است.  
لیس دوسِت خبرنگار این شبکه در لوزان به گفتگوی زنده از طریق ارتباط ماهواره ای با حسین موسویان، در دانشگاه پرینستون آمریکا درباره پیشرفتهای به دست آمده در گفتگوهای هسته ای نشست.  
 موسویان در پاسخ به این سوال که شما که به گزارش ها در رابطه با مذاکرات هسته ای به زبان های انگلیسی و فارسی گوش می دهید، چه احساسی در رابطه با این گفتگوها دارید. آیا به نظر شما حقیقتاً آنان پیشرفت هایی به دست آورده اند؟ پاسخ داد: من مطمئنم که آنان پیشرفت های اساسی داشته اند و انتظار دارم که آنان (در لوزان) تا اواخر امروز پنجشنبه و شاید تا پاسی از شب گذشته، بیانیه مشترک صادر کنند.  
دوسِت پرسید: من شخصاً طی دقایق گذشته وزرای خارجه فرانسه، آلمان و ایران را دیده ام که اظهار نظر کرده و تماماً محتاط و غیرمطمئن به نظر می آمدند. از اینرو، شما این همه اطمینان به صدور بیانیه مشترک را از کجا به دست آورده اید؟ موسویان گفت: اولین دلیل من این است که دیگر هیچ اختلافی در رابطه با پیمان عدم گسترش سلاح های هسته ای - موسوم به ان پی تی - باقی نمانده است. آنان در رابطه با تمام تدابیر و تعهداتی که ایران باید بر اساس این معاهده اتخاذ کند، به توافق رسیده اند.  
به گزارش (irib)، مذاکره کننده سابق ایراندر ادامه گفت: آنان از همان ابتدا گفته بودند که معیار اصلی برای توافق نهایی همان پیمان ان پی تی خواهد بود. با وجود این، علت این که مذاکرات تا این حد پیچیده شده و آنان نتوانسته اند در خلال هشت روز گذشته این توافق به نتیجه مطلوب برسانند، این بوده است که قدرت های جهانی از ایران خواسته اند اقداماتی ورای پیمان ان پی تی اتخاذ کند.  
به گفته وی، دومین علت طول کشیدن این گفتگوها این بوده است که اعضای گروه پنج بعلاوه یک با هم متحد نیستند و دیدگاه های مختلف و مواضع گوناگون دارند. مثلاً موضع فرانسه با آمریکا فرق دارد و موضع آمریکا با روسیه متفاوت است. از اینرو، ایران باید با شش کشور مختلف که دیدگاه های گوناگون دارند، مذاکره کند.  
موسویان افزود: سومین علت به سرانجام نرسیدن مذاکرات تاکنون این است که برخی از کشورها، مانند آمریکا، مشکلات داخلی دارند. در نهایت، ما نمی توانیم از فشارهای پشت صحنه توسط کشورهایی مانند اسرائیل و عربستان سعودی چشم پوشی کنیم.  
دوسِت گفت: ما چنین می فهمیم که ایران باعث طول کشیدن مذاکرات شده است، زیرا تا جایی که ما اطلاع داریم، کشورهای مذاکره کننده از ایران خواسته اند که لغو مرحله ای تحریم ها را بپذیرد و تصمیم های سخت سیاسی را بگیرد، اما ایران این مسئله را نپذیرفته و خواهان لغو یکباره ی تمام تحریم ها شده است. لذا ایران باید این انتخاب را بکند که به خواسته طرف های مقابل تن در دهد.
موسویان پاسخ داد: چنین چیزی صحیح نیست، زیرا آنچه ایرانیان می گویند این است که بسته پیشنهادی باید گام به گام باشد که در این مورد هیچ اختلاف نظری نیست. همچنین درباره جدول زمانبندی هیچ اختلافی نیست. با این حال، ایران تأکید دارد که اگر قرار است همه چیز گام به گام باشد، اقدامات دو طرف باید متقابل و به اندازه یکدیگر باشد. مشکل در رابطه با تناسب اقدامات خواسته شده از دو طرف است. مسئله صرفاً لغو فوریِ تحریم ها نیست، بلکه اقدامات مشابه و متناسب از سوی هر دو طرف است.  
موسویان تأکید کرد: مثلاً اگر آمریکا و سایر قدرت های جهانی می خواهند مدت توافق نامه را به ده سال کش دهند و تحریم ها را در طول ده سال به صورت تدریجی لغو کنند، آنگاه آنان باید انتظار داشته باشند که ایران نیز بخش تعهدات خود در این توافقنامه را به تدریج در مدت ده سال به اجرا گذارد. مشکل در رابطه با عدم تناسب است. از همین رو است که ایرانیان می گویند ما آماده ایم تمام تعهدات خود را فورا اعمال کنیم، اما به شرط آن که شما نیز به همان تناسب، تمام تحریم ها را فوراً لغو کنید. اگر شما چنین نکنید ما نیز ملزم خواهیم بود که (اجرای) تعهدات خود را طول بدهیم.   511  



۱۳/۰۱/۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن