تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802190460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در استان یزد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در استان یزد
معاون فنی سازمان حفاظت از محیط زیست استان یزد گفت: آخرین بازمانده یوزپلنگ آسیایی در ایران و در کمپ استان یزد نگهداری می‌شوند.
کد خبر: ۴۸۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ - 02 April 2015


معاون فنی سازمان حفاظت از محیط زیست استان یزد گفت: آخرین بازمانده یوزپلنگ آسیایی در ایران و در کمپ استان یزد نگهداری می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یزد چهارمین استان وسیع کشور است که در قسمت مرکزی فلات ایران و در حاشیه دشت‌های کویر لوت قرار دارد. قرارگیری استان یزد در 2 زیستگاه بیابانی- کوهستانی باعث تنوع زیستی بسیار کم نظیری در این منطقه شده است.

مسائل و چالش‌های زیست محیطی در استان یزد از جمله مشکلات موجود در زمینه حفاظت از حیات وحش استان می‌توان به توسعه سکونتگاه‌ها ورود دام به زیستگاه‌ها، بیماری‌های حیات وحش و ... اشاره کرد.

حسن اکبری معاون فنی سازمان حفاظت محیط زیست استان یزد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه 770 گونه گیاهی، 160 گونه پرنده، 60 گونه پستانداران و 40 گونه خزنده در استان وجود دارد اظهار کرد: این اعداد نشان دهنده آمار خوبی از وجود گونه‌های مختلف حیوانی در استان هستند.

وی در ادامه گفت: آخرین بازمانده‌های یوزپلنگ آسیایی در ایران و در کمپ استان یزد نگهداری می‌شوند همچنین گونه پرنده هوبره به دلیل پراکنش و انتشار (توزیعی) که در استان دارند به عنوان نماد یزد معرفی شده است.

اکبری تصریح کرد: بالغ بر هشت درصد از سطح استان را مناطق حفاظت شده حیوانات تشکیل می‌دهند که از انواع این مناطق می‌توان به منطقه حفاظت شده کالمندم، بهادران اشاره کرد.

معاون فنی سازمان محیط زیست استان یزد بیان کرد: سازمان محیط زیست یزد پیشرو در حمایت بخش خصوصی از حیات وحش است که این موج حمایت از گونه‌های مختلف حیوانی در شکارچیان و سایر دوستداران طبیعت از سه سال قبل شروع شد و تا امروز که روند رو به افزایش این موضوع سبب احیای برخی گونه‌ها از جمله آهوی ایرانی در استان یزد شد.

وی در ادامه افزود: در استان یزد هیچ گونه باغ وحشی برای نگهداری و یا نمایش گونه‌های مختلف حیوانی وجود ندارد و تنها مراکزی به عنوان تکثیر و پرورش برخی گونه‌ها از جمله آهو، کبک، بلدرچین در استان احداث شدند در همین راستا اولین مرکز نگهداری از گورخر ایرانی در سال 76 مورد بهره‌برداری رسید.

انواع گونه‌های حیوانی در استان یزد

بیش از نیمی از جمعیت 70 راسی یوزپلنگ، آسیایی دنیا در استان یزد وجود دارد که بیشترین تعداد این گونه حیوانی در مناطق حفاظت شده کوه بافق دره انجیر و نایبندان طبس نگهداری می‌شود به طوری که این‌گونه به یوز- بافق مشهور شده است.

همچنین یک پنجم پرندگان کشور و کمیاب از جمله هوبره، زاغ بور و البته پستانداران بومی ارزشمند ناحیه ایرانی- تورانی به ویژه گونه‌‌هایی مانند گورخر ایرانی وجبیر در استان مشاهده شدند.

در پایان از مردم فهیم ایران زمین در تمام نقاط کشور خواهشمندیم از اسلحه‌های مجاز و یا غیرمجاز خود جهت شکار حیوانات خصوصا حیوانات در معرض انقراض استفاده نکنند و اجازه دهند ایران عزیز همچنان به عنوان یکی از کشورهایی با گونه‌های متفاوت حیوانی باقی بماند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن