تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819101634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الجزایر در نشست بین المللی درباره لیبی شرکت می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: الجزایر در نشست بین المللی درباره لیبی شرکت می کند تهران- ایرنا- وزارت خارجه الجزایر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور در سومین نشست تیم ارتباط بین المللی درباره لیبی که امروز در نیامی پایتخت نیجر برگزار می شود، شرکت می کند.


به گزارش ایرنا، این بیانیه حاکی است "عبدالحمید السنوسی بریکسی" دبیر کل وزارت خارجه الجزایر به عنوان نماینده الجزایر در این نشست شرکت می کند.
الجزایر پیش از این نیز در نشست های گذشته تیم ارتباط بین المللی درباره لیبی که در دسامبر 2014 و ژانویه 2015 در حاشیه نشست اتحادیه آفریقا در شهر آدیس آبابا برگزار شد، شرکت کرده بود.
تیم ارتباط بین المللی درباره لیبی شورای چند جانبه مشورتی درباره بحران لیبی تحت نظارت اتحادیه آفریقا است که شامل کشورهای همسایه لیبی یعنی الجزایر، تونس، مصر، نیجر، سودان، چاد و کشورهای عضو دائم شورای امنیت، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی می شود.
هدف از برگزاری این نشست علاوه بر اعلام لغو کنگره ملی سراسری لیبی ( پارلمان به پایان رسیده) برکناری عمر الحاسی نخست وزیر مسلط بر طرابلس که از سوی محافل بین المللی به رسمیت شناخته نشده و انتصاب خلیفه الغویل معاون وی برای پست وزیر دفاع در دولت موقت، به مدت یک ماه تا انتخاب نخست وزیر جدید می باشد.
در مقابل عبدالله الثنی نخست وزیر دولت موقت لیبی در طبرق که از سوی محافل بین المللی به رسمیت شناخته شده روز گذشته در تونس با الباجی قائد السبسی رییس جمهوری تونس دیدار و درباره تحولات گفت وگوی ملی میان طرف های لیبیایی به منظور دستیابی به راه حل سیاسی بحران این کشور گفت وگو کرد.
به نظر می رسد تصمیم برای برکناری عمر الحاسی وتعیین نکردن جانشین مستقیم برای وی و دادن یک ماه مهلت برای انتخاب نخست وزیر جدید در طرابلس به عنوان زمینه ای برای تشکیل دولت وحدت ملی لیبی بر اساس نتایج جلسات گفت وگو میان احزاب وشخصیت های سیاسی الجزایر در شهر الصخیرات مغرب تحت نظارت سازمان ملل باشد.
این طرح موجب عقب نشینی اخیر ارتش لیبی و نیروهای الشروق وابسته به گروه فجر لیبی از منطقه هلال نفتی شد، به طوری که در این منطقه جز نگهبانان بنادر و تاسیسات نفتی کسی باقی نمانده است.
لیبی اکنون بین دو گروه تقسیم شده و هریک از آنها دولت، مجلس و نیروهای جداگانه ای دارند و در صدد کنترل اراضی بیشتر و تسهیلات نفتی هستند. یکی از این گروهها از طرابلس به هدایت بخش های مربوط به خود مشغول است و طرف دیگر دولت به رسمیت شناخته بین المللی است که از پایتخت گریخته و در شرق کشور مستقر شده است.
پیشتر طی سال جاری ، شبه نظامیان به نیروهای وفادار به طرابلس در سرت یک شهر مهم مرکزی حمله کرده و ساختمان های دولتی، دانشگاه و یک ایستگاه رادیویی را در این شهر به تصرف خود در آوردند.
حضور شبه نظامیان داعش در لیبی در ماه فوریه پس از آنکه این گروه 21 تن از مسیحیان مصری را سر برید در کانون توجه جهانی قرار گرفت . این اقدام با محکومیت بین المللی روبرو شد.
خاورم** 1453**1517



12/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن