تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802783773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکره‌کنندگان مراقب خدعه‌های چندلایه باشند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مذاکره‌کنندگان مراقب خدعه‌های چندلایه باشند
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس، با تشریح چهار ملاحظه مهم برای توافق احتمالی هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ تأکید کرد: تیم مذاکره‌کننده، مراقب خدعه‌های برنامه‌ریزی شده، هدفمند و چندلایه از سوی طرف مقابل باشند.
کد خبر: ۴۸۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ - 30 March 2015




رئیس کمیته هسته‌ای مجلس، با تشریح چهار ملاحظه مهم برای توافق احتمالی هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ تأکید کرد: تیم مذاکره‌کننده، مراقب خدعه‌های برنامه‌ریزی شده، هدفمند و چندلایه از سوی طرف مقابل باشند.


ابراهیم کارخانه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای جاری در لوزان اظهار داشت: در طول یک سال و نیم گذشته، مقام معظم رهبری بارها نقطه نظرات خود را در رابطه با مسائل هسته ای و خطوط قرمز جمهوری اسلامی و حقوق ملت ایران مطرح کرده اند.


وی افزود: در فرمایشات اخیر ایشان در دهه فجر و در دیدار با پرسنل نیروی هوایی و نیز در سخنرانی نوروزی ایشان در مشهد نیز، محکماتی که برای تأمین حقوق ملت ایران مدنظر است یک بار دیگر تشریح شد؛ تیم مذاکره‌کننده کشورمان نیز باید ضمن دفاع از این حقوق، در روند مذاکرات مراقب خدعه های برنامه‌ریزی شده، هدفمند و چندلایه از سوی طرف مقابل باشند.


رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این زمینه بارها تاکید کرده اند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و در قالب حیله و خدعه تلاش می‌کنند تا نقشه های خود را پیش ببرند.


اول؛ ضرورت لغو تمام تحریم‌های «شورای امنیت، کنگره، سنا و دولت آمریکا و اتحادیه اروپا»


کارخانه‌ای با اشاره به بایسته های یک توافق مناسب با توجه به قرار گرفتن مذاکرات هسته‌ای در مرحله حساس، گفت: مسئله اول، لغو تمام تحریم ها به طور یکجا و بلافاصله پس از آغاز اجرای توافق جامع هسته ای است؛ این مسئله شامل کلیه تحریم‌هایی می‌شود که در ارتباط با موضوع هسته ای توسط شورای امنیت سازمان ملل، کنگره و سنای آمریکا و دولت این کشور و نیز اتحادیه اروپا علیه ملت ایران وضع شده و بهانه های مختلفی نیز در پشت آنها قرار داشته است.


وی تأکید کرد: این تحریم ها در قالب اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران و به شیوه های مختلف بوده و لغو آنها باید شامل شرکت های آمریکایی که از مراوده تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی منع شده‌اند، نیز بشود.


دوم؛ تصویب توافق ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، به معنی پذیرفتن اتهامات دروغین است


رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی، همچنین با ارزیابی این مسئله که لغو تحریم های ایران باید در قالب یک قطعنامه فصل هفتمی منشور ملل متحد انجام شود، اظهار داشت: در این رابطه، تحریم هایی که شورای امنیت علیه ملت ایران و بر اساس ماده ۴۱ فصل هفتم منشور ملل متحد اعمال کرده، ظالمانه بوده و متأثر از گزارش ها و اتهامات ناروا وضع شده است؛ پس از وضع این تحریم‌ها نیز بازرسی‌ها و نظارت‌هایی که بر مسائل هسته ای ایران صورت گرفته، بسیار شدیدتر از گذشته بوده و با توجه به اینکه چیزی دستگیر آنها نشده، این نشان می‌دهد که این اتهامات دروغ بوده و حقانیت جمهوری اسلامی ایران اثبات شده است.


کارخانه ای ادامه داد: بر این اساس، شورای امنیت سازمان ملل باید تحریم‌هایی را که علیه ملت ایران وضع کرده، لغو کند و پرونده جمهوری اسلامی ایران در این شورا مختومه اعلام شود، اما اگر بخواهند در قالب فصل هفتم منشور توافقنامه ای را تصویب کنند، این به معنی صحه گذاشتن بر آن اتهامات ناروا بوده و محدویت‌هایی هم که اعمال شده، در راستای همان اتهامات تلقی می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران باید به حالت عادی برگردد، تصریح کرد: در رابطه با تحریم ها، لغو تمام تحریم‌هایی که در ۱۲ سال اخیر و در روند بررسی مسئله هسته ای ایران وضع شده، باید مدنظر باشد.


سوم؛ تصمیمات فنی هسته‌ای براحتی قابل تغییر نیست/ تعهدات ما باید برگشت‌پذیر باشد


این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به دیگر ملاحظات ضروری در توافق احتمالی هسته ای با غرب گفت: برگشت‌پذیر بودن یا نبودن تصمیماتی که در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اتخاذ می‌شود، از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه مذاکره‌کنندگان کشورمان باشد.


کارخانه ای در توضیح این نکته عنوان کرد: اگر قرار باشد طرف مقابل تعهدات خود را نقض کند، جمهوری اسلامی ایران نیز باید فعالیت‌های خود را به حالت قبل برگرداند؛ لذا «برگشت‌ناپذیر بودن» تعهدات فنی ایران، به هیچ وجه قابل قبول نیست.


وی در رابطه با این مسئله که عنوان می‌شود تعهدات باید برای هر دو طرف غیرقابل برگشت باشد، تأکید کرد: در این ماجرا، تعهدات طرفین از یک جنس نیست و در یک وزن قرار ندارد؛ آنها می‌توانند با یک تصمیم، تعهدات خود را در حوزه لغو تحریم های ایران نقض کنند، اما تعهدات و تصمیمات جمهوری اسلامی در حوزه فنی و تخصصی است و به این راحتی قابل تغییر نیست، به همین دلیل باید به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که تعهدات جمهوری اسلامی در حوزه فعالیت های فنی برگشت‌پذیر باشد.


چهارم؛ تفاهم کلی بدون توجه به جزئیات پیوست‌ها باعث بهانه‌تراشی تا ۱۰ تیر می‌شود


رئیس کمیته هسته ای مجلس همچنین در رابطه با یک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای بودن توافق احتمالی با غرب نیز گفت: در توافق ژنو یک توافق کلی صورت گرفت؛ لذا در یک سال و نیم اخیر باید کلیات مسئله تمام شده و بر سر جزئیات توافق صورت می‌گرفت که نشد؛ به همین دلیل مقام معظم رهبری دو مرحله ای بودن توافق را منع کرده‌اند، لذا اگر قرار باشد دوباره یک تفاهم سیاسی صورت بگیرد و بعدا پیوست های جزئی آن بررسی شود، این عملاً به معنای دو مرحله‌ای شدن توافق خواهد بود.


کارخانه ای افزود: بر این اساس باید دقت شود که توافقی که صورت می‌گیرد شفاف، واضح و غیرقابل تفسیر باشد.


نماینده مردم همدان در مجلس خاطرنشان کرد: مسئله مهم همان جزئیات پیوست‌هاست که همین الان باید به صورت واضح و غیرقابل تفسیر مورد بررسی و توافق قرار گیرد؛ اگر قرار باشد الان فقط تفاهم کلی سیاسی انجام شود، طرف مقابل تا موعد ۱۰ تیر بهانه‌تراشی کرده و کار را برای جمهوری اسلامی پیچیده‌تر و سخت‌تر خواهد کرد، لذا در حال حاضر اگر توافقی صورت می‌گیرد، باید مشتمل بر کلیات و جزئیات و به صورت واضح و غیرقابل تفسیر باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن