تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819910947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارسال تردد کشتی ها در بنادر ایران هشت درصد افزایش داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون سازمان بنادر : پارسال تردد کشتی ها در بنادر ایران هشت درصد افزایش داشت انزلی - ایرنا - معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور از رشد بالغ بر هشت درصدی تردد کشتی ها در بنادر کشور طی سال 93 در مقایسه با سال ماقبل خبر داد.


هادی حق شناس روز دوشنبه در بازدید از بنادر گیلان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : تعداد کشتی های پهلو گرفته در بنادر ایران از هشت هزار و 440 شناور بالای یکهزار تن سال 1392 ، سال گذشته به 9 هزار و 122 فروند رسید .
وی همچنین از رشد پنج درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر کشور طی سال 93 در مقایسه با سال ماقبل خبر داد و افزود : با توجه به مجموع تحولات سیاسی که در منطقه در جریان است پیش بینی می شود امسال شاهد رشد ورود کالا و صادرات و پهلوگیری کشتی در بنادر ایران باشیم .
وی در خصوص تعداد بنادر موجود در کشور گفت : در مجموع از 11 بندر اصلی سه بندر در شمال کشور فعالند .
حق شناس ، بنادر اصلی شمال کشور را بنادر انزلی ،نوشهر و امیر آباد برشمرد و افزود : در شمال کشور بنادر خصوصی فریدون کنار و آستارا و بندر نفتی نکا نیز فعالند.
حق شناس خاطرنشان کرد : در جنوب مهمترین بنادر ما شهید رجایی ، بندر امام خمینی و بندر بوشهر و چابهار است و بنادر شهید باهنر ، لنگه و گناوه و خرمشهر و آبادان نیز دیگر بنادر فعال در جنوب هستند.
به گفته وی مهمترین بندر خصوصی ما که در اختیار وزارت نفت است بندر عسلویه محسوب می شود که در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی فعالیت دارد.
وی یادآور شد : همچنین بندر ماهشهر در زمینه صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی و بندر خارک نیز علاوه بر بندر عسلویه تحت مالکیت و نظارت وزارت نفت فعالند .
حق شناس با بیان این که برغم واقع شدن ایران در مسیر کریدور ترانزیتی شمال جنوب و غرب به شرق در سنوات گذشته از این ظرفیت استفاده کامل نشده خاطرنشان کرد : سازمان بنادر سال 94 از همه امکانات در بنادر برای استفاده از ترانزیت کالا به کشورهای همسایه استفاده می کند .
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در خاتمه مهمترین برنامه های توسعه ای بنادر ایران را توسعه بنادر انزلی و امیر آباد در شمال و چابهار و حوضچه شماره 3 شهید رجایی در جنوب عنوان کرد .
به گزارش ایرنا، اداره امور بندری و امور دریایی بازرگانی کشور ،ایجاد و تکمیل و توسعه ساختمانها و تاسیسات و تعمیرگاههای بندری و دریایی بازرگانی و وسائل و تجهیزات مربوطه و بهره برداری از آنها ،تهیه و تنظیم و اجرای مقررات بندری و دریایی و کشتیرانی بازرگانی طبق قوانین مربوطه ، تنظیم امور مربوط به راهنمایی کشتیها با تصویب شورای عالی سازمان و اداره امور تخلیه و بارگیری و حمل و نقل کالا در محوطه بنادر و انبار داری در بنادر کشور ( بنادری که سازمان دارای اداره یا شعبه است) از ماموریتهای سازمان بنادر و دریایی کشور ذکر شده است .ک/2
6030/6070



10/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن