تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821097071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنگه بهرام چوبین دره شهر رکورددار بیشترین بازدید کننده


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تنگه بهرام چوبین دره شهر رکورددار بیشترین بازدید کننده ایلام - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر گفت: تنگه بهرام چوبین بعنوان یکی از آثار تاریخی و دیدنی این شهرستان تاکنون بیشترین بازدید کننده را نسبت به سایر آثار تاریخی داشته است.


سید مجتبی فرهادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه سه هزار نفر از اماکن مختلف تاریخی و طبیعی گردشگری این شهرستان بازدید می کنند که بیش از دو هزار نفرشان از تنگه بهرام چوبین بازدید می کنند.
وی اظهار کرد: شهر تاریخی دره شهر و موزه مردم شناسی این شهرستان به ترتیب در اولویت بعدی بازدید مسافران نوروزی قرار دارند.
فرهادی با اشاره به افزایش 30 درصدی ورود و اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون، گفت: زمینه اسکان روزانه دو هزار و 500 نفر در این شهرستان فراهم است.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دره شهر با اشاره به بارش باران شب گذشته تاکنون از آمادگی کامل مردم این شهرستان برای اسکان میهمانان نوروزی در منازل شخصی خبر داد.
وی تاکید کرد: اکنون هتل گردشگری، خانه های بومی، روستایی، سالن های ورزشی و تعدادی از مدارس این شهرستان مملو از گردشگران نوروزی شده و اسکان میهمانان همچنان ادامه دارد.
شهرستان دره شهر به علت داشتن ده ها اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری و از طرفی آب و هوای دلنواز همه ساله از چند روز مانده به آغاز سال نو تا پایان تعطیلات پذیرایی میهمانان و گردشگران نوروزی است.
دره شهر در 100 کیلومتری شرق استان ایلام قرار دارد و دارای 400 اثر تاریخی بوده که 180 اثر آن در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است.
آثار تاریخی و دیدنی مشهور این شهرستان چهار طاقی، تنگ بهرام چوبین، قلعه میرغلام هاشمی، شهر تاریخی سیمره، پل گاومیشان، قلعه پوراشرف، آبشار هفت آسیاب، بوستان سراب، کبیرکوه و ده ها جاذبه دیدنی طبیعی و تاریخی دیگر این روزها با آغوش باز میزبان مهمانان نوروزی هستند.
پیشینه تاریخی دره شهر که در گذشته های کهن به سیمره و ماداکتو مشهور بوده به دوره ساسانی بر می گردد به گونه ای که این منطقه از مناطق مهم، آباد و شهرهای راهبردی ساسانیان به شمار می رفته است.
بقایای شهر تاریخی سیمره با معماری شگفت انگیز و پر راز و رمز در حاشیه شهر جدید دره شهر خود بهترین سند در نشان دادن و شناساندن پیشینه مهم تاریخ پر افتخار این منطقه است.
7171/9002



10/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن