تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801553654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاهد عملکرد مثبت شهرداری در جای جای شهر هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: آیت الله دستغیب، در دیدار با شهردار و مدیران شهرداری شیراز: شاهد عملکرد مثبت شهرداری در جای جای شهر هستیم خبرگزاری پانا:عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که از فرصتها و امکانات باید در جهت ارایه خدمت به مردم استفاده کنیم، گفت: امروز تلاش خالصانه در شهرداری بارز است و به هر کجای شهر که برویم خدمات شهری مشهود است.
۱۳۹۴ يکشنبه ۹ فروردين ساعت 09:16

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب در دیدار نوروزی با شهردار شیراز، معاونین، شهرداران مناطق و مدیران شهرداری شیراز، افزود: شهرداری در بحث آستان مقدس احمدی و محمدی تلاشهای خوبی انجام داده؛ که جا دارد از مسئولین شهرداری تشکر نماییم.
وی با بیان این که پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال در ابعاد مختلف قابل توجه و تحلیل است، گفت: حقیقت این است که همدلی و هم زبانی در جامعه ما یکی از عمده ترین ضروریات بوده و در شرایط کنونی تحکیم رابطه دولت و ملت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری، افزود: کلام و سیره حضرت فاطمه(س) در این بهار فاطمی می تواند الهام بخش ما در این مسیر بوده و بسیاری از دقایق و ظرافتها را از آن برداشت کنیم.
وی به دعاهای نیمه شب دختر پیامبر اکرم(ص) درخصوص همسایه ها و دیگران اشاره کرد و گفت: پیامهای این کلام و سیره و نظایر آن که در برخی روایات دیگر وجود دارد برای ما بسیار زیاد است؛ در واقع اگر کسی در مورد دیگری دعا کند، خداوند اول آن دعا را بر خود او اجابت خواهد کرد.
آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب، تصریح کرد: تحولی که در سایه دعا برای یکدیگر در زندگی انسانها به وجود می آید علاوه بر خیر و برکت و رحمت الهی، موجب ایجاد همدلی می شود.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با تأکید بر این که دعا و خیرخواهی افراد نسبت به یکدیگر علاوه بر برقراری ارتباط همدلی، قلبی و باطنی بین افراد و ایجاد هم زبانی باعث خواهد شد تا کینه از دلها خارج شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات جامعه ما در اثر کینه به وجود می آید و خیلی راحت در برخوردها و دیدارها کوچکترین توهم و تخیلی می تواند کینه را در دل جایگزین و نهادینه کند.
آیت الله دستغیب، تاکید کرد: برای رسیدن به همدلی و همزبانی باید مواظب بود که برخی رفتارها و برخوردها موجب ایجاد کینه در دلها نشود.
وی افزود: باید زمینه های ایجاد مهر و محبت و صمیمیت را در جامعه رواج دهیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از آثار دعا برای دیگران را از بین بردن حسد دانست و گفت: همه وظیفه دارند در مورد یکدیگر و دیگران دعا کنند.
وی تحقق همدلی را در نتیجه تمسک به شیوه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: باید در سبک زندگی خود مراقبت کنیم.
آیت الله دستغیب ادامه داد: اگر به اساس و ریشه نگاه کنیم می بینیم خیلی مطالب در رئوس و اصول کلام است که می تواند همزبانی را در جامعه در معنای واقعی خود جلوه دهد.
وی تصریح کرد: سپاسگزاری از خداوند نسبت به نعمتها و ابراز و اظهار آن نیز می تواند مقدمه ای باشد برای مراحل دیگر گسترش همزبانی در جامعه.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مقدرات انسانها دست خداوند است اما خداوند یکی از پایه های تقدیر را سعی و تلاش خود انسان قرار داده است، گفت: تلاش و کوشش متصدیان امر نسبت به جایگاه و مسئولیتی که دارند در بعد کارآمدی و توانمندی و هم از جهت امانتداری و تعهد نسبت به انجام وظایف نیز از پایه های تقدیر الهی است.
وی افزود: کسی که مورد تقدیر و تشکر قرار می گیرد در معرض امتحان است و غرور، اوج و خودبینی نباید فرد را بگیرد؛ فرد باید از تقدیر احساس دلگرمی و پشتیبانی کند و مردم را همراه خود بداند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: رهبری در پیام هایشان خیلی عمیق اندیشیده و با بینش جامع و همه طرفه و با درک موقعیت و لحظه ای که در آن قرار داریم رویکرد هر سال را با پیام هایشان اعلام می کنند.
وی افزود: نامگذاری هر سال از سوی مقام معظم رهبری، وسیله ای است برای توجه نسبت به اعم مسایل و دولت و کارگزاران نظام را در مسیر انجام وظایف و تکالیف خودشان هدایت می کند.
آیت الله دستغیب تاکید کرد: باید دلهای مردم این سرزمین مملو از مهر و محبت نسبت به یکدیگر شود و همدلی ها افزون گردد، مردم هم واقعا قدردانی کنند و بیان و گفتارشان با هم متفاوت نباشد زیرا وقتی همه طالب حق بودند، نداهای متضاد نخواهد بود.
وی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان این که تلاش و کوشش سبب پیشرفت در امور می شود و امروز این پیشرفت در شهر کاملاً مشهود است، گفت: از مسئولین برای بهره گیری از فرصتها و امکانات در جهت ارایه خدمات به مردم تشکر کرده و برای آنها دعا می کنیم که بیش از گذشته موفق باشند.
نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز آستان مقدس شاهچراغ(ع) در بحث ورودیهای حرم مطهر (ع)، دچار مشکل است که انتظار می رود شهرداری شیراز در سال جدید با سعی و تلاش بیشتر فضایی فراهم کند که زمینه بازشدن ورودیها فراهم گردد.
وی پارکینگ را یکی دیگر از مشکلات حرم مطهر شاهچراغ(ع) دانست و گفت: در بحث احداث زایرسرا نیز فاقد نیازهای اولیه هستیم؛ لذا خواستار تلاش و همکاری بین شهرداری و کسانی که در حرم مطهر(ع) مشغول به انجام وظیفه می باشند برای ارایه وضعیت بهتر در این بخش هستیم.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن