تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798371070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 50 درصد آب کشور بدون پرداخت ریالی مصرف می‌شود / برق رایگان برای هزار مشترک خانگی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش:
بیش از 50 درصد آب کشور بدون پرداخت ریالی مصرف می‌شود / برق رایگان برای هزار مشترک خانگی
شاید بتوان به جرات گفت که سال 93 بیشتر رنگ وبوی بحران آبی داشت چراکه در تمام روزهای ماه هر فصل از بحران آب کشور سخن گفته می شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با رسیدن پاییز نگرانی بابت کم آبی تهران بالا گرفت و بازهم آبان رنگ بی آبی به خود گرفت و همین امر موجب شد تا آب سد ماملو را براي جبران کسري آب در شرق تهران وارد شبکه کنند.


*مخزن سدلار به حجم مرده رسید 


در همین ماه در ادامه روند بی آبی سدهای تهران، از پنج سد تامين‌کننده آب تهران آب موجود در سه سد روند کاهشي داشته است به‌طوري‌که حجم آب موجود در سد لار در آبان ماه  25 ميليون مترمکعب، سد اميرکبير (کرج) 101 و ماملو 97 ميليون مترمکعب ثبت شده بود.


طبق اين گزارش، آب موجود در سدهاي لار، اميرکبير و ماملو به‌ترتيب 50، 15 و 14 درصد درمقايسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش يافته است.


اما حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشورنیز در شرایط مشابهی بود بطوریکه از ابتداي سال آبي جاري تا آبان ماه با 13 درصد كاهش درمقایسه با سال آبی گذشته به 670 ميليون مترمکعب رسیده بود در حالی‌که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 760 ميليون مترمکعب گزارش شده بود.


اما میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتداي سال آبي جاري تا آبان ماه، یک ميليارد و 600 ميليون مترمکعب گزارش شده بود درحالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبي گذشته، به ميزان یک ميليارد و 660 ميليون مترمکعب اعلام شده بود.


*بیش از 50 درصد آب کشور بدون پرداخت ریالی مصرف می‌شود 


اما در این ماه قائم مقام وزیر نیرو خبر از 55 میلیون مترمکعب آبی که از منابع آب زیرزمینی بدون پرداخت ریالی استفاده می شد خبرداد.


محمودی اظهار داشت: سالانه در حدود 90 میلیارد مترمکعب آب در کشور مصرف می‌شود که 55 میلیون مترمکعب آن که بیش از 50 درصد این رقم است از منابع آب زیرزمینی تأمین می شود.


وی ادامه داد: برای 50 میلیارد مترمکعب آبی که از آب‌های زیرزمینی برداشت می‌شود ریالی پرداخت نمی‌شود.


*تهران با مسئله نشست زمین مواجه شده 


بازهم تهران خبرساز شد و دشتهای تهران نشست پیدا کردند وزیر نیرو در همایش مدیریت منابع و مصارف آب با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته با خشکسالی‌های طولانی و با پدیده تغییرات اقلیمی مواجه بودیم گفت: اثر فزاینده این دو بر هم مسائل مختلف کشور را تحت تأثیر قرار داده است. 


وی تصریح کرد: دشت‌های کشور نیز در وضعیت مناسبی نیستند و بیش از نیمی آنها دارای بیلان منفی هستند و وضعیت نگران‌کننده است. 


چیت‌چیان افزود: تأمین آب شرب در کلانشهرها به خصوص در منطقه البرز مرکزی و تهران با مشکلات عدیده‌ای در اثر تغییر اقلیم و الگوی مصرف به وجود آورده است. 


چیت‌چیان افزود: برداشت بیش از اندازه آب‌های زیرزمینی، نشست زمین در دشت‌های تهران را به دنبال داشته که اگر کنترل نشود مسائل خطرناکی برای زیرساخت‌ها و ساختمان‌های تهران به وجود می‌آورد. 


وی تأکید کرد: پایین آمدن سطح آب‌های زیرزمینی تهران را با نشست زمین مواجه کردند. 


*بیشترین فرونشست در دشت‌های خراسان رضوی، همدان و فارس 


اما چند روز بعد میدانی معاون وزیر نیرو  در امور آب نیز در این باره سخن گفت و علاوه بر تهران، خراسان رضوی، همدان و فارس را در رتبه های بعدی فرونشست عنوان کرد: پدیده فرونشست در همه دشت‌های ممنوعه کشور به طور بالقوه وجود دارد. 


وی ادامه داد: ممکن است ساختمان خاک در دشت‌های ممنوعه تا امروز نشکسته باشد اما احتمال فرونشست در همه آنها وجود دارد. 


میدانی تصریح کرد: طبق آمارها در مشهد، فارس، همدان، کرمان و جنوب تهران فرونشست دشت‌ها اتفاق افتاده است و بر اساس آنچه که سازمان زمین‌شناسی گفته در جنوب تهران 36 سانتی‌متر فرونشست داشته‌ایم. 


معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه این نشست‌ها آنی نیست افزود: بیشترین نشست‌ها مربوط به خراسان رضوی، همدان و فارس بوده است. 


*به دنبال افزایش قیمت آب و برق هستیم 


بازهم صحبت از تعرفه ها بود و بازهم پیشنهادهایی که برای افزایش قیمت آب و برق داده شده بود اما افزایش قیمت‌ها همچنان منوط به تصمیم‌گیری دولت بوده است.


 چیت چیان وزیر نیرو در خصوص تعدیل قیمت ها در سال آینده گفت: پیشنهاد ما افزایش قیمت‌ها است چرا که به دلیل روند موجود در صنعت آب و برق قیمت‌ها به گونه‌ای است که باید افزایش یابد. 


وی ادامه داد: تعرفه‌ها باید به تصویب دولت برسد و این طور نیست که فقط خواست یک دستگاه در افزایش آن مطرح باشد. 


چیت‌چیان تصریح کرد: دولت هیچگونه تصمیم‌گیری در این خصوص نکرده است.
 
*در صادرات برق پول گاز هم درنمی‌آید 


رستم قاسمی دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران، عراق و سوریه در نشست تخصصی بازار صنعت برق عراق در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه صنعت برق هم  از اینکه صادرات برق به عراق کم‌تر از 17 تا 19 سنت حتی پول گاز تأمین شده برای تولید برق هم نیست.


در همین زمان محمودی قائم مقام وزیر نیرو  در پاسخ به اینکه آیا با توجه به قیمت گاز طبیعی صادراتی، صادرات برق ارزش افزوده محسوب می‌شود، گفت: بحث صادرات برق فقط اقتصادی نیست بلکه افزایش تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای هدف را نیز دربردارد.


وی تاکید کرد: صادرات برق صرفا سیاست وزارت نیرو نیست بلکه سیاست کلان کشور و دولت است، اگر دولت بگوید از هم اکنون یک کیلووات ساعت هم صادر نکنیم وزارت نیرو صادر نمی‌کند.
*کاهش تلفات برق به صفر درصد خیال واهی است 


اما آبان ماه را می توان آغازاجرای میثاق نامه ای بدانیم که اواخر مهر به امضا رسید، میثاق نامه ای که قرار است طبق آن کاهش تلفات شکه برق به کمتر از 10 درصد برسد هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی هم در آغاز اجرایی شدن این میثاق نامه گفت:کاهش پنج درصدی تلفات در مدت یک سال رقم بزرگی است اما با عزم عمومی می‎توان به این هدف والا دست یافت.


وی در خصوص اتلاف انر‍ژی نیز گفت: در سال‌های 92 و 93 توفیق چندانی در کاهش تلفات نداشتیم اما امیدواریم به راهکارهایی برای آماده سازی انجام پروژه‌های آینده به‌ منظور کاهش تلفات برسیم.


وی تاکید کرد: اینکه تصور کنیم تمامی 30 تا 35 میلیارد کیلووات‌ساعت تلفات صفر شود، یک خیال واهی است چراکه در هیچ نقطه‌ای از جهان تمامی تلفات صفر نمی‌شود بلکه می‌توان امیدوار بود که تلفات را تا حد زیادی کاهش دهیم.


*اعتبار، مشکل اصلی تامین آب و برق مسکن مهر / 500 هزار واحد در انتظار آب و برق 


اما آب وبرق مسکن مهر هم همانند تعدیل تعرفه آب و برق از جمله مباحثی بود که در رماه مطرح می شد دائمی معاون وزیر نیرو در امور اقتصادی و برنامه‌ریزی در این باره با بیان اینکه عمده مشکل تامین آب و برق مسکن مهر اعتبار و جانمایی آن است، گفت: باقیمانده واحدهای مسکن مهر با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده تامین‌ آب و برق می‌شوند.


وی افزود:از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کل کشور تاکنون ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر آب، برق و فاضلابشان تامین شده است.


وی ادامه داد: اعتبارات و جانمایی مسکن مهر عمده مشکل در تامین آب و برق این واحد‌ها است. 
 
*برق رایگان برای هزار مشترک خانگی/ آغاز ثبت نام ازمتقاضیان پنلهای خورشیدی در بام منازل 


اما در آبان در راستاي اجراي بند "ز" تبصره "9" قانون بودجه سال 93، و اجراي دستورات وزير نيرو، ثبت نام از مشتركان برق خانگي براي نصب سامانه هاي خورشيدي با يارانه 50 درصدي، آغاز شد.
براين اساس متقاضيان مي توانستند با حضور در شركت هاي توزيع نيروي برق منطقه خود، اقدام به ثبت نام و اخذ اطلاعات تمكيلي در خصوص نصب سامانه هاي خورشيدي نمايند.


برپايه اين گزارش نصب سامانه هاي توليد برق از انرژي خورشيدي براي مشتركين خانگي با ارائه 50 درصد هزينه هاي نصب به صورت بلاعوض توسط شركت توانير از محل منابع عوارض برق، در سراسر كشور صورت مي گيرد.


دراين طرح پيمانكاران ذيصلاح براي نصب سامانه هاي خورشيدي براي مشتركان ثبت نام شده، از سوي شركت برق معرفي و نيمي ازهزينه سامانه نصب شده توسط صنعت برق پرداخت خواهد می شد.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

شهریور 93 تهران بوی بحران کم آبی می داد/ جریمه مشترکان پرمصرف به پایان سال هم نرسید
پیک مصرف برق بیش از 200 مگاوات کاهش یافت
آمادگی ایران برای صادرات برق به روسیه




۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن