تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820463472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشمه هاي آبگرم خراسان جنوبي در انتظار مسافران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ فروردين ۱۳۹۴ (۱۲:۰ب.ظ)
چشمه هاي آبگرم خراسان جنوبي در انتظار مسافران هستند موج - آب گرم هاي معدني خراسان جنوبي مرهم طبيعت بر خستگي گردشگران و چشمه هايي منحصر به فرد براي درمان رماتيسم و بيماري هاي گوارشي هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، چشمه هاي آبگرم به عنوان يکي از ظرفيت هاي بزرگ گردشگري طبيعي کشور، مي تواند سهم زيادي در جذب گردشگر، درآمدزايي و رونق اقتصادي داشته باشد.
استفاده از چشمه هاي آب معدني در ايام نوروز نه تنها جنبه تفريحي دارد، بلکه به دليل وجود خواص درماني، مي تواند در بخش گردشگري سلامت نيز مخاطبان خاص خود را داشته باشد. کشور ما نيز يکي از نقاط غني از لحاظ وجود آب هاي معدني و چشمه هاي آبگرم است.
براساس پژوهش هاي انجام شده در حال حاضر در کشور بالغ بر ۲۳۱ چشمه معدني و آب گرم شناخته شده وجود دارد که در سراسر استان هاي کشور پراکنده شده است و خراسان جنوبي از جمله اين استان ها بوده و در بيش از ۹ چشمه معدني (گرم و سرد) وجود دارد که زيبايي بکر و خلقت بي نقص طبيعت را به انسان نشان مي دهد و به آدمي گوش زد مي کند که خداوند نه تنها آب را مايه حيات بلکه مايه شفاي دردهاي آدمي نيز قرار داده است.
- آبگرم معدني فردوس با قدمتي ۲۰۰ ساله؛
آبگرم معدني فردوس، يک چشمه آبگرم با خواص درماني است که در فاصله حدود ۲۰ کيلومتري شمال شهر فردوس واقع شده است.
مجتمع آب درماني آبگرم معدني فردوس در کيلومتر ۲۲ جاده اصلي فردوس به مشهد واقع شده و بيش از دويست سال سابقه تاريخي دارد.
مجتمع آب درماني و تفريحي آبگرم معدني هلال فردوس به عنوان قطب آب درماني و گردشگري شرق کشور داراي امکانات اقامتي ويژه اي نظير ۵۰ واحد اقامتي با تجهيزات کامل، ۱۰ اتاق، ۲۷ کانکس، رستوران سنتي، فروشگاه، استخرهاي آب درماني، وان هاي خصوصي، پارکينگ و ۲۰۶ تخت اقامتي است.
درخصوص ماهيت آب معدني فردوس بايد گفت که يکي از معدود چشمه هاي شفابخش ايران و جهان است که بيماران داراي دردهاي مفصلي و روماتيسمي و همچنين کساني که از بعضي از بيماري هاي پوستي نظير اگزما و عفونت​هاي قارچي رنج مي برند، نتايج خوبي از اين چشمه مي گيرند.
دماي آب به قدري بالاست که تقريبا حرارتي گزنده دارد و اقامت در آن بيش از ۱۰ دقيقه ممکن نيست، از اينکه بگذريم بايد به ترکيبات موجود در اين آبگرم از جمله به املاح سديم، پتاسيم، منيزيم، مس، روي و ترکيبات گوگرد اشاره کرد.
با مقايسه اي که نسبت به نمک هاي محلول در آب اين چشمه با نمک هاي موجود در لجن ها با خاصيت درماني ساحل درياچه اروميه در ناحيه بندر شرفخانه به عمل آمده، اين نتيجه به دست آمد که بعضي از اين ترکيبات در هر دو مشترک هستند، اين موضوع مي تواند عامل مهمي در درمان بيماري هايي باشد که به بعضي از آنها اشاره شد.
- آبترش سربيشه؛
چشمه آبترش سربيشه از ديگر چشمه هاي معدني خراسان جنوبي است اين چشمه در فاصله ۷۰ کيلومتري بيرجند و در فاصله ۲۰کيلومتري شمال سربيشه و در کنار روستاي آبترش قرار دارد.
آب اين چشمه از شکاف سنگ هاي آندزيت بازالت از دل زمين خارج مي شود که بالا بودن مقدار گاز co۲ و سيليس نشان دهنده منشاء عميق آب اين چشمه است.
آب اين چشمه مزه اي ترش و مطبوع و سرد دارد که در رديف چشمه هاي آب کلرو سديم و سولفات کلسيم قرار داشته که براي رفع امراض گوارشي، عضلاني، پوستي، بيماري هاي مزمن بانوان، رماتيسم، دردهاي مفصلي و اختلالات غدد داخلي مؤثر است.
در اين استان چشمه هاي معدني ديگري نيز وجود دارد از جمله:
چشمه آب معدني گندگان: اين چشمه در ۱۲ کيلومتري سربيشه واقع شده است.
چشمه آبگرم علم آباد: اين چشمه در شمال شرق شهرستان سربيشه از داخل شکاف سنگ هاي آتشفشاني بازالتي از زمين خارج مي شود.
چشمه آب معدني تناک: اين چشمه در روستاي تناک از بخش مود شهرستان سربيشه قرار دارد.
چشمه آب معدني سياه دره: اين چشمه آب معدني جنب کلاته سليمان در بخش مود شهرستان سربيشه قرار دارد وآب اين چشمه به رنگ سبز است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن