تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803887488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز ملی میانکاله در تقویم ملی کشور ثبت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روز ملی میانکاله در تقویم ملی کشور ثبت می شود ساری – ایرنا – رییس کمیته گردشگری شورای شهر بهشهر گفت : روز ملی میانکاله برای نشان دادن اهمیت هر چه بیشتر این تالاب بین المللی در تقویم ملی کشور ثبت می شود .


علیرضا کوچکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : بر اساس پیشنهاد کمیته گردشگری شورای شهر بهشهر و تایید سازمان محیط زیست مازندران ، یکی از روزهای ماه دی برای این روز تعیین و به زودی در تقویم ملی کشور ثبت خواهد شد .
وی بیان کرد : دی ماه ، از جمله ماه هایی است که این تالاب ارزشمند بین المللی شاهد حضور پرتعداد پرندگان مهاجر است و تعیین یک روز در تقویم ملی کشور می تواند زمینه توجه بیشتر به این منطقه ارزشمند زیست محیطی را فراهم آورد .
عضو شورای اسلامی شهر بهشهر همچنین از برنامه ریزی این شورا برای فراهم آوردن امکانات جذب طبیعت گرد در میانکاله خبر داد و افزود : میانکاله ظرفیت زیادی برای طبیعت گردی دارد که لازم است با اولویت حفظ این زیستگاه ارزشمند،فرصت های مناسب شغلی در این منطقه ایجاد شود.
کوچکی ادامه داد : آن چه بیش از همه برای اجرای طرح های مناسب جذب طبیعت گرد در میانکاله مورد نظر و اهمیت است ، جلوگیری از وارد شدن آسیب به طبیعت بکر و کم نظیر میانکاله است که بدون تردید در همه مراحل اجرای این طرح ها از نظرات کارشناسان متخصص و خبره این بخش استفاده خواهد شد .
وی گفت : در کنار همه آثار به جا مانده از دوره های گوناگون تاریخی و طبیعی، شبه جزیره میانکاله به دلیل ویژگی های برجسته ای که آن را تبدیل به منطقه ای مورد علاقه طبیعت دوستان جهان کرده ، جایگاه بالایی برای شهروندان بهشهری و همه طبیعت گردان کشور دارد که اجرای این طرح ها می تواند به آشتی بیشتر مردم با طبیعت بکر این منطقه ارزشمند زیست محیطی منجر شود .
رییس کمیته گردشگری شورای شهر بهشهر همچنین به طرح شورای شهر بهشهر برای احیای مرال خبر داد و گفت : در صورت موافقت با واگذاری جنگل های مورد نیاز برای اجرای این طرح ، از همه توان و ظرفیت شهر برای جلوگیری از انقراض این گونه جانوری ارزشمند استفاده خواهد شد .
کوچکی بیان کرد : زمین مورد نظر شورای شهر برای اجرای طرح احیای مرال ، جنگل های عباس آباد است که در صورت واگذاری زمین های مورد نیاز، قادر خواهیم بود بر اساس طرح تدوین شده ، در مدت زمانی نه چندان طولانی ، این حیوان را از فهرست حیوانات در خطر انقراض خارج کنیم .
وی همچنین بر لزوم توجه بیشتر به صنعت گردشگری بهشهر تاکید کرد و گفت : یکی از برنامه های جدی شورای اسلامی شهر، شناسایی ظرفیت ها و تلاش برای فراهم کردن زمینه ایجاد زیرساخت هاست.
عضو شورای اسلامی شهر بهشهر اظهار کرد : به عنوان مثال، در بهشهر آبشار "سنگ نو"، از مناطق بسیار زیبا و چشم نواز است که متاسفانه هنوز نتوانستیم آن گونه که شایسته است، فضای مناسبی را در این منطقه ایجاد کنیم.
کوچکی افزود : طرح ارائه شده شورای شهر برای این آبشار زیبا ، احداث مسیر پیاده روی است که این درخواست با اعلام نظر مساعد مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران در حال پیگیری است .
وی افزود : بهشهر با وجود برخورداری از ظرفیت های فراوان در زمینه جذب گردشگر، همچنان شهری ناشناخته در کشور است که با استفاده درست از این ظرفیت ها می توان بهشهر را به شهر شناخته شده در کشور تبدیل کرد و بخشی از مشکل کمبود فرصت های شغلی را از بین برد.
شبه جزیره میانکاله از شمال از سوی دریای مازندران به طول 65 کیلومتر (از غرب به شرق) از جنوب و شرق از سوی تالاب و خلیج میانکاله و از غرب از سوی بندر امیرآباد بهشهر احاطه شده است.
مجموعه شبه جزیره میانکاله با 68هزار و 800 هکتار وسعت از سال 1348 ابتدا به منطقه حفاظت شده و سپس به پناهگاه حیات وحش میانکاله تحت مدیریت مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست تبدیل و از آن زمان تاکنون از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اداره می شود.
از 17 پره ماهیگیری مستقر در این منطقه، 3 شرکت تعاونی مربوط به استان گلستان و از 93 خانوار دامدار که در 29 مرتع شبه جزیره میانکاله فعالیت می کنند، فقط 4 خانوار گلستانی هستند و کلیه پروانه تعلیف و پروانه احشام از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزدار ی مازندران صادر شده است.
همچنین از 65 کیلومتر طول ساحل شمالی پناهگاه حیات وحش فقط 5 کیلومتر مربوط به حوزه قضایی بندر ترکمن در استان گلستان است و 60 کیلومتر باقیمانده در حوزه قضایی مازندران قرار دارد.
از نظر جایگاه بین المللی شبه جزیره میانکاله به عنوان یک اندوختگاه زیست کره در اقلیم هشت گانه ذخیره گاه جهانی در سازمان جهانی یونسکو به نام کره مسکون انسان و محیط زیست به ثبت رسیده و شناسنامه بین المللی برای آن صادر شد.
این منطقه دارای یک جایگاه فرهنگی و آموزشی است و اکوسیستم های آبی آن در سال 1971 به عنوان یکی از 22 تالاب بین المللی در ایران و 350 تالاب بین المللی در دنیا در کنوانسیون بین المللی رامسر به عنوان تالاب بین المللی میانکاله ثبت شد که سند ثبتی آن در اداره ثبت و اسناد بهشهر وجود دارد.ک/3
7331/1899



08/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن