تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803753428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوهکن: ناطق‌نوری تشکیلاتی‌ترین روحانی نظام است /نمی‌توان به احمدی‌نژاد گفت به سیاست برنگرد /لاریجانی سیاستمداری زیرک است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کوهکن: ناطق‌نوری تشکیلاتی‌ترین روحانی نظام است /نمی‌توان به احمدی‌نژاد گفت به سیاست برنگرد /لاریجانی سیاستمداری زیرک است
نایب رییس جبهه پیروان می‌گوید همگرایی اصولگریان مهم است، عده ای در گذشته می‎گفتند موردی ندارد برای پویایی و بهتر شدن فضای انتخابات رقابت در میان خودمان باشد! اما اکنون همان افراد معتقد به همراهی و هم‌گرایی هستند.
محسن کوهکن نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس جبهه پیروان در گفت‌وگو با نامه نیوز به تشریح عملکرد مجلس و دولت در سال 93، درگیری‌های دولت و مخالفانش، آینده سیاسی هاشمی و احمدی نژاد و... پرداخت. متن این گفت‌‌و گو را در زیر ‌می‌خوانید:


ایران را در سال 93 چطور دیدید؟در بعد اقتصادی، سیاسی و ...

در بحث اقتصادی مهمترین مسئله ای که رخ داد به نوعی همراهی و همکاری عربستان با آمریکا بود که در یک هماهنگی باعث کاهش قیمت نفت شدند و درآمد ارزی ما کاهش چشمیگری پیدا کرد، البته این یک روی سکه بود و ضرورت اینکه اقتصاد ما به سمت اقتصاد غیر نفتی برود مناسب بود. در بخش سیاست خارجی همچنان بحث های مربوط به پرونده هسته ای بود که بحث روز رسانه های دنیاست؛معتقدم این دو مورد از مهمترین موضوعات سال 93 بود.

در سال 93، مذاکره کنندگان هسته ای و مخالفان یا همان دلواپسان، درگیری های فراوانی با یکدیگر داشتند، به نظر شما در این درگیری ها حق با کدام یک از طرفین بود؟


نمی‌توانیم به کسانی که از متن مذاکرات خبری ندارند و نگران و دلواپس هستند تنها با این توجیه که باید به هیئت مذاکره کننده اعتماد کنند آرام کرد. به نظر می‌رسد که این دلواپسی حسن هایی هم دارد، به طور مثال اینکه قدرت چانه زنی هئیت مذاکر کننده را بالا می‌برد. البته ما به مذاکره کنندگان اعتماد داریم اما حتی وقتی اعتماد هم وجود دارد نمی شود گفت که انتقادی نباید بشود و فقط روش تشویق را دنبال کرد. مقام معظم رهبری هم به مذاکره کنندگان اعتماد دارند و در مواقعی هم به آنان تذکر داده است. 

رابطه دولت و مجلس را با توجه به کارت زردهای پی در پی به وزرا، استیضاح وزیر علوم و رای ندادن به گزینه های مطرح شده از سوی دولت برای این وزارتخانه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

معتقدم افرادی که رابط مجلس با دولت و شخص آقای روحانی هستند می‌توانند بسیار موثر باشند و تعامل و همگرایی را ایجاد کند. یکی از اشتباهاتی که از اول صورت گرفت ضمن احترام به آقای انصاری ، انتخاب ایشان به عنوان معاون پارلمان بود! رئیس جمهور زمانی که فردی را که با اکثریت مجلس همفکری ندارد را انتخاب می‌کند، از همان ابتدای امر سنگ بنای اشتباهی گذاشته می شود. زیرا به صورت طبیعی در فضای سیاسی اعتماد داشتن و اعتماد کردن نقش تعیین کننده ای در تلطیف امور دارد. دکتر روحانی اگر از تفکر اکثریت مجلس فردی را انتخاب می‌کرد که می‌توانست با همه نمایندگان روابط خوبی را برقرار کند جلوی بسیاری از مشکلات گرفته می شد. هنر این است که بتوان همگرایی را در میان همه ایجاد کرد، اینگونه نیست که فردی که با رای بالایی رئیس جمهور می‌شود انتظار داشته باشد تمام نمایندگان مجلس آنطور برخورد کنند که او می‌خواهد! بهترین راه این است که حرمت هم را نگه دارند، هیچ دولت عاقلی نباید به فکر تسخیر کرسی های مجلس باشد و باید انتخابات را بی طرفانه برگزار کند.

با توجه به عمر سپری شده از دولت روحانی، رئیس دولت یازدهم را رئیس‌جمهور موفق‌تری می‌دانید یا محمود احمدی‌نژاد را ؟

این که بگوییم کدام موفق‌تر هستند یک نظر است. اول باید بخش ها را جدا کنیم  و بعد از آن "زمان کاری" آنان را باهم مقایسه کنیم. موضوعی که باید در تحلیل ها عنوان شود شرایط مختلف است. در بخش هسته ای دولت یازدهم بنا به اعتماد رهبری امتیازات و اختیارات ویژه ای به تیم هسته ای داده شد، از نظر اقتصادی هم در سال دوم روحانی با سرسپردگی و خیانت عربستان در فروش نفت، باعث کاهش منابع ارزی ما شد. معتقدم دولت روحانی اکنون کمی محافظه کار شده‎‌اند اما در زمینه رشد اقتصادی گام های مهم و مثبتی برداشته شد.

با توجه به انتخابات هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، آینده سیاسی آیت الله هاشمی را گونه پیش بینی می‌‌کنید؟


جناح‌ها باید حرمت مجلس خبرگان را نگه دارند. من فقط یک جمله می‌گویم که اگر جای آیت‌الله هاشمی بودم هیچ‌گاه کاندید ریاست خبرگان نمی‌شدم اما اینگه بخواهیم این موضوع را تحلیل کنیم جفای به مجلس خبرگان است. باید همه امور را به خود خبرگان بسپاریم و به تصمیماتشان احترام بگذاریم .

فکر می‌کنید اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در سال 94 چه استراتژی را برای ورود به انتخابات مجلس دهم انتخاب خواهند کرد؟

همگرایی اصولگریان مهم است، عده ای در گذشته می‎گفتند موردی ندارد برای پویایی و بهتر شدن فضای انتخابات رقابت در میان خودمان باشد! اما اکنون همان افراد معتقد به همراهی و هم‌گرایی هستند که از دل این همگرایی آرامش و حضور حداقلی را شاهد باشیم و امیدواریم اشتباهات گذشته تکرار نشوند.

اصلاح طلبان هم با این فضایی که در دولت روحانی کسب کرده اند تلاش می‌کنند با ساز و کارهای حزبی و قدیمی خود تلاش سهم بشتری در مجلس داشته باشند.  به طور کلی برای همه افرادی که در سابقه شان رفتار هنجار شکنانه ای دیده نشده است آرزوی موفقیت داریم و به آنان احترام می‌گذاریم!


بسیاری سال 94 را سال بازگشت احمدی‌نژاد می‌دانند با آن موافق هستید؟

من از آنجایی که در اینگونه موارد دموکراتیک فکر می‌کنم، معتقدم هیچ‌کس نمی‌تواند به احمدی نژاد بگوید که به صحنه بیاید یا نیاید، کسانی که دوره ای می‌آیند و خدمتی برای نظام انجام می‌دهند طبیعی است که حق دارند بار دیگر به عرصه سیاست وارد شوند.

اما آنچه که فهمیده می‌شود این است که اصولگرایان از گذشته نیز همین گونه بوده‌اند و به هر میزان که به همگرایی برسند حول و محور روحانیت تلاش می‌کنند و پیش می‌روند.

ترکیب مجلس دهم را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

زود است که از الان ترکیب مجلس دهم را پیش بینی کنیم، اما از نظر سنجی‌ها آنچه که مشاهده می‌شود همچنان اصولگرایان از مقبولیت بیشتری در جامه برخوردارند.

نظرتان را در مورد اسامی زیر بگویید؟

علی لاریجانی: سیاستمدار زیرک

حسن روحانی: رئیس جمهور با محاسن و اشکالات

محمدرضاباهنر: ادم زیرکی که خودش را نمیبند و برایش خدمت مهم است

عارف: اصلاح طلب معتدل

جبهه پایداری: برادران خوب ما اگرچه سلایقشان متفاوت است اما به فکر خدمت هستند

دکتر ظریف: دعا برای موفقیت بیشتر ایشان

علی جنتی: خدا کمکشان کند که مسئولیتشان را به خوبی انجام دهند

جلیلی : سلامت باشند برای خدمت به نظام

علی مطهری: انسانی که نباید برخی حرف ها را در بعضی جاها بگوید و بسیار دلسوز است.

ناطق نوری: تشکیلاتی ترین روحانی .که در طول عمرم دیده ام

احمدی نژاد: ای کاش احمدی نژاد تا اخر همان احمدی ئژاد سال اول میماند.
 




۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن