تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798472236




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عارف: برخورد با آثار هنری جامعه بی نشاط را به ارمغان می آورد/عده ای اصرار به برخورد امنیتی با هنرمندان دارند/خانه نشین کردن هنرمندان زیبنده نظام نبود


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



عارف: برخورد با آثار هنری جامعه بی نشاط را به ارمغان می آورد/عده ای اصرار به برخورد امنیتی با هنرمندان دارند/خانه نشین کردن هنرمندان زیبنده نظام نبود
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران دلسوز و مومن هستند که با سعه صدر وظایف خود را انجام می دهند،تاکید کرد: هنرمندان دلبستگی شان را به انقلاب و نظام نشان داده اند. برخوردهایی که بعضا با آثار هنری صورت می گیرد از جمله جلوگیری از کنسرت های موسیقی و سانسور، جامعه بی نشاط را به ارمغان می آورد.
روز نو : عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران دلسوز و مومن هستند که با سعه صدر وظایف خود را انجام می دهند،تاکید کرد: هنرمندان دلبستگی شان را به انقلاب و نظام نشان داده اند. برخوردهایی که بعضا با آثار هنری صورت می گیرد از جمله جلوگیری از کنسرت های موسیقی و سانسور، جامعه بی نشاط را به ارمغان می آورد.
به گزارش روزنو،دکتر محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اعضای کانون هنرمندان آذربایجان با تبریک فرا رسیدن سال نو با بیان اینکه قدرشناس حضور آذربایجانی‌ها غیور در انقلاب اسلامی و در همه صحنه‌های حساس و تاثیرگذار بر کشورمان هستیم،گفت: شخصا ارادت خاصی به آذربایجانی های عزیز دارم و معتقدم مردم نجیب آذربایجان به مانند همه ایرانیانی که در دفاع از مهین خود هشت سال در برار تجاوز رژیم صدام ایستادگی کردند در آن دوران نقش ماندگار از خود بر جای گذاشتند و با تقدیم   بیش از 20  هزار شهید از دو خطه آذربایجان غربی و شرقی  افختاری بزرگ برای  نظام اسلامی محسوب می‌شوند .
وی در ادامه با اشاره به هنرمندان برجسته آذربایجان از جمله استاد شهریار گفت: یکی از اندیشمندان و سخن سرایان ایران زمین استاد شهریار است که مایه مباهات آذربایجانی‌ها و ایرانیان است.باید قدر و منزلت هنرمندان حفظ شوند چرا که این قشر از چهره‌های ماندگار محسوب می شوند و عموما سرمایه معنوی و خلاقیت‌ها و ابتکارات خود را در مسیر انقلاب و برای اعتلای میهن اسلامی هزینه می‌کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هنرمندان اصیل پایبندی شان را به ارزشها همواره نشان دادند،خاطرنشان کرد:نقش هنرمندان در ایجاد همبستگی ملی و نشاط ملی و آماده کردن مردم در صحنه‌های مختلف نقش بی بدیلی است چرا که تاثیرگذاری سخن و کلام یک هنرمند در جامعه بیش از دیگران است.
وی با انتقاد از نگاه بعضا امنیتی و غیر فرهنگی به هنر و مقوله فرهنگ،تاکید کرد: اختلافی که با برخی جریانات سیاسی داریم این است که معتقدیم فضای حاکم بر هنر باید فرهنگی باشد نه امنیتی اما عده ای اصرار دارند با هنر و هنرمند برخورد امنیتی کنند.
عارف در ادامه گفت: وقتی به دلیل نگاه امنیتی جلوی آثار هنری از جمله فیلم،سریال ،تئاتر و موسیقی گرفته شود جوان ما به سمت تولیدات شبکه های ماهواره ای می رود که متاسفانه آثار مخربی بر فرهنگ ما دارد و بصورت حساب شده جوانان را به سمت امور غیر ارزشی و وارداتی هدایت می کند. به عنوان مثال قبح روابط نامشروع در برخی از فیلم‌های شبکه‌های ماهواره ای شکسته شده است و اینگونه است که آمار ناهنجاری های اجتماعی افرایش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه هنرمندان دلبستگی شان را به انقلاب و نظام نشان داده اند،خاطرنشان کرد: برخوردهایی که بعضا با آثار هنری صورت می گیرد از جمله جلوگیری از کنسرت های موسیقی  و سانسور، جامعه بی نشاط را به ارمغان می آورد.برخوردهایی که در گذشته با هنرمندان انجام می شد و به دلایل باندی و گروهی برخی از هنرمندان را خانه نشین کرده بودند به هیچ وجه زیبنده نظام ما نبود.
وی با اشاره به دغدغه‌های هنرمندان که گوشه های از آن در  این جلسه مطرح شد،گفت: برخی دغدغه های اشاره شده با اصلاح قوانین قابل حل است به همین منظور مجلس که نهاد قانون گذاری کشور محسوب می شود باید در این خصوص اقداماتی انجام دهد که امیدواریم اگر در مجلس فعلی این اتفاق رخ نداد در مجلس آینده که انشالله مجلسی در شان و منزلت ملت ایران باشد و نمانیدگان آن دغدغه رفع مشکلات اقشار مختلف مردم را داشته باشند این قیبل مشکلات هنرمندان عزیزمان مرتفع شود.
عارف با اشاره به اقدامات موثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارج نهادن به مقام والای هنر و هنرمند،گفت: مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران دلسوز و مومن هستند که با سعه صدر وظایف خود را انجام می دهند و البته با مانع تراشی‌هایی هم مواجه هستند که باید با همکاری سایر نهادها به مسئولان وزارت ارشاد کمک کرد تا به اهداف اصلی خود دست یابند.
گفتنی است در ابتدای این دیدار تعدادی از هنرمندان آذربایجانی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.




تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن