تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803519328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقوع بيش از ۵۰ درصد جرايم خرد در مناطق حاشيه‌‌نشين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ فروردين ۱۳۹۴ (۱۱:۵ق.ظ)
جانشين فرمانده نيروي انتظامي مشهد اعلام کرد: وقوع بيش از ۵۰ درصد جرايم خرد در مناطق حاشيه‌‌نشين موج - جانشين فرمانده نيروي انتظامي مشهد با بيان اينکه بيش از ۵۰ درصد جرايم خرد مشهد در مناطق حاشيه‌اي اين شهر رخ مي‌دهد، گفت: نيروي انتظامي قادر است در مدت ۴۸ ساعت تمام اين مناطق را پاکسازي کند، اما؛ فضاي کافي براي نگهداري خلافکاران و معتادان وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري موج، سرهنگ محمد بوستاني، با بيان اينکه همه پهنه‌هاي سکونتگاه‌هاي غير رسمي مشهد تحت پوشش نيروي انتظامي هستند، درباره پاسگاه‌هاي موجود در مناطق حاشيه‌اي مشهد تصريح کرد: ۶ پاسگاه شهيد ‌باهنر، شهيد رجايي، گلشهر، خواجه ربيع، کاظم آباد و خلق آباد در مناطق حاشيه‌اي مشهد واقع شدند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي مشهد با بيان اينکه مسائل امنيتي محدود به زمان و مکان نيست، گفت: نيروي انتظامي وظايف خود را انجام مي‌دهد، ضمن اينکه بايد توجه داشت مناطق حاشيه‌اي مشهد تبديل به پاتوق براي اراذل و خلافکاران شده است.
همچنين بافت‌هاي حاشيه‌اي به گونه‌اي است که با توجه به کوچه‌هاي تنگ و باريک آن‌ها، امکان گشت نيروي انتظامي وجود ندارد و اين مناطق نقاط کوري است که براي گشت‌زني مشکل ايجاد مي‌کند.
سرهنگ بوستاني با تاکيد بر اينکه دسترسي به مواد مخدر براي معتادان در محلات حاشيه‌اي آسان‌تر است، درباره اقدامات نيروي انتظامي براي ساماندهي امنيت اين مناطق گفت: براي اينکه اقدامات انتظامي در سکونتگاه‌هاي حاشيه‌اي مشهد بيش از پيش افزايش يابد، قطعا همه دستگاه‌ها از جمله شهرداري و بهزيستي بايد حمايت کنند.
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي مشهد، فقر، خشکسالي و کم‌آبي را از مهم‌ترين عوامل ايجاد و توسعه مناطق حاشيه‌نشين عنوان کرد و افزود: در گذشته افرادي که تمکن مالي براي تهيه مسکن در شهر‌ها را نداشتند، ناگزير به حاشيه شهر روي آوردند، زيرا؛ ارزش زمين و ملک در اين مناطق به مراتب کمتر از شهر است.
وي با اشاره به اينکه خدمات شهري، فرهنگي، مسجد و خدمات بهداشتي در مناطق حاشيه‌اي مشهد بايد فراهم شود، گفت: در مرحله اول بايد جمعيت اين مناطق مورد مطالعه قرار گيرد، بر اساس برآوردهاي انجام شده، بخش زيادي از جمعيت مناطق حاشيه‌نشين از اتباع خارجي هستند که حتي هويت تعدادي از آن‌ها مشخص نيست.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي مشهد ادامه داد: تعداد ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر تبعه خارجي در اين مناطق سکونت دارند که بيشتر آن‌ها از کشورهاي افغانستان، پاکستان و عراق مهاجرت کرده‌اند.
سرهنگ بوستاني به آمار سرقت در مناطق حاشيه‌اي مشهد اشاره کرد و گفت: بيشترين سرقت خودرو در مشهد مربوط به مناطق برخوردار است، اما؛ تعداد قابل توجهي از اين خودروهاي سرقت رفته در مناطق حاشيه‌اي کشف مي‌شوند؛ اين موضوع نشان مي‌دهد خلافکاران از مناطق حاشيه‌اي با حضور در مناطق برخوردار مشهد، خودرو‌ها را سرقت مي‌کنند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي مشهد در ادامه با تاکيد بر توسعه خدمات شهري در مناطق حاشيه‌اي گفت: اگر در چارچوب شهرسازي، دستگاه‌هاي خدمات‌رسان نسبت به افزايش خدمات و تغيير بافت در اين مناطق اقدام کنند، قطعا آثار وقوع جرم کاهش مي‌يابد.
وي درباره دلايل عدم برخورد پليس با خلافکاراني که در ملاء عام و بدون هيچ هراسي اقدام به خريد و فروش مواد مخدر در مناطق حاشيه‌اي مي‌کنند، توضيح داد: نيروي انتظامي قادر است در مدت ۴۸ ساعت تمام اين مناطق را پاکسازي کند، اما؛ فضاي کافي براي نگهداري خلافکاران و معتادان وجود ندارد؛ چراکه اردوگاه و کمپ مسووليت نگهداري از معتادان را بر عهده دارد و اين فضا‌ بايد توسط دستگاه‌هاي ذيربط ايجاد شوند.
سرهنگ بوستاني با تاکيد بر اينکه تمام مناطق حاشيه‌اي مشهد تحت پوشش نيروي انتظامي قرار دارند، ادامه داد: مناطق حاشيه‌اي مشهد پاتوقي براي جنايتکاران شده، به طوري که بيش از ۵۰ درصد جرايم خرد مشهد در اين مناطق رخ مي‌دهد، خريد و فروش مواد مخدر، سرقت‌هاي خرد، نزاع‌، درگيري و مفاسد اجتماعي از عمده جرم‌هاي سکونتگاه‌هاي حاشيه‌اي مشهد هستند که برخي از اين جرايم توسط مهاجران انجام مي‌شود.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي مشهد در ادامه از رايزني براي راه‌اندازي چند کلانتري در مناطق حاشيه‌اي مشهد خبر داد و گفت: مصوبه راه اندازي کلانتري در مناطق التيمور، رسالت، کاظم آباد و مهرگان را از ناجا دريافت کرديم و در حال رايزني براي ايجاد اين کلانتري‌ها هستيم.
وي درباره زمان راه‌اندازي اين کلانتري‌ها گفت: زمان آن بستگي به همکاري ساير دستگاه‌هاي ذيربط از جمله شهرداري دارد؛ در صورتي که نهادهاي مربوطه همکاري کنند در مدت دو هفته اين کلانتري‌ها راه‌اندازي مي‌شوند، موضوع راه اندازي اين کلانتري‌ها در شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر که زير مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر است مطرح شد، اما؛ مشکل اصلي تامين اعتبار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن