تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803509748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد امدادگران هلال احمر؛ نماد ایثار و ازخودگذشتگی + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
امدادگران هلال احمر؛ نماد ایثار و ازخودگذشتگی + تصاویر
امدادگران هلال احمر دماوند توانستند با ایثار و فداکاری‌های خود، جان کودک سه ساله‌ای را که به چاهی با عمق 125 متر در آبسرد سقوط کرده بود، نجات دهند.

خبرگزاری فارس: امدادگران هلال احمر؛ نماد ایثار و ازخودگذشتگی + تصاویر



به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، در ایام نوروز که بیشتر مردم در تعطیلات و مسافرت به سر می‌برند و نخستین روزهای سال جدید را در کنار خانواده خود حضور دارند، عده‌ای به دور از خانواده‌های خود و با ایثار و فداکاری به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا اتفاقی برای مردم رخ ندهد. امدادگران جمعیت هلال احمر از جمله ایثارگرانی هستند که از جان خود برای نجات انسان‌ها مایه می‌گذارند و در ایام نوروز و تمام طول سال به صورت شبانه‌روزی برای این منظور، تلاش می‌کنند. از خودگذشتگی «محمد بدری»، امدادگر جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند برای نجات دختربچه سه ساله‌ای که به صورت معجزه و سالم از چاهی با عمق 125 متری بیرون آورده شد، نمونه بارزی از این فداکاری و ایثارگری‌های امدادگران جمعیت هلال احمر است. ظهر امروز مراسمی به دستور ویژه رئیس سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران و معاونان وی به منظور تقدیر از ایثارگری‌های محمد بدری و گروه عملیاتی که برای نجات کودک سه ساله به منطقه آبسرد اعزام شده بودند در ساختمان اداری جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از آنها قدردانی شد.

*امدادگران جوان دماوند بارها جان انسان‌ها را نجات داده‌اند مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در این مراسم که با نشست خبری با اصحاب رسانه نیز همراه بود، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند کارهای انسان دوستانه زیادی انجام داده است، اظهار داشت: امدادگران این شهرستان توانسته‌اند که بارها جان انسان‌های زیادی را نجات دهند. غلامرضا گنج‌آبادی با اشاره به اینکه امدادگران روحیه ایثارگری بسیار زیادی دارند، تصریح کرد: شعبه جمعیت هلال احمر دماوند نسبت به شعبات دیگر استان تهران عملکرد مطلوبی داشته است و بدری، امدادگر جمعیت هلال احمر توانست با ایثارگری که از خود داشته، جان کودک سه ساله را نجات دهد. وی افزود: وقتی گزارش این عملیات را به رئیس سازمان جمعیت هلال احمر ارائه کردیم، وی دستور داد تا مراسمی تقدیری از ناجیان این کودک سه ساله برگزار شود و ما امروز این موضوع را محقق کردیم. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: وقتی در هشت سال دفاع مقدس از خاک میهن اسلامی دفاع می‌کردیم، احساس خوبی به ما دست می‌داد و امروز نیز قطعاً امدادگران با نجات جان انسان‌ها احساس خوبی به آنها دست می‌دهد. گنج‌آبادی با بیان اینکه به چنین جوانانی که این‌طوری حس انسان دوستانه دارند، افتخار می‌کنیم، گفت: قطعاً تقدیر از این امدادگران وظیفه اندکی است که می‌توانیم در مقابل ایثارگری‌های آنها داشته باشیم. وی با اشاره به نجات کودک سه ساله از چاهی با عمق 125 متری تصریح کرد: این عملیات بر عهده آتش‌نشانی بوده و جزو وظایف هلال احمر نبوده است؛ اما امدادگران با ایثارگری برای نجات جان این کودک تلاش کردند.

*امدادگران هلال احمر برای نجات کودک سه ساله هم‌قسم شدند رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به اینکه اینگونه اقدامات مورد عنایت حضرت ولی‌عصر (عج) قرار می‌گیرد، افزود: نجات جان کودک سه ساله از جمله اقدامات بزرگ جمعیت هلال احمر این شهرستان بود که در ایام عید با موفقیت انجام شد. حمید فرهادی افزود: آیه‌ای در قرآن وجود دارد که می‌فرماید اگر کسی شخصی را نجات دهد، انگار تمام دنیا را نجات داده است و نجات کودک سه ساله از چاهی با عمق 125 متری کار هرکسی نیست و قطعاً پاداش اخروی دارد. وی با بیان اینکه در هنگامی که این کودک به داخل چاه سقوط کرد، امکانات شهری آبسرد توفیق نجات این کودک را پیدا نکرد، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند پس از چهار ساعت عملیات نجات این کودک زنده از چاه خارج شد. رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با اشاره به اینکه هیچ امکاناتی برای نجات این کودک از چاهی با عمق 125 متری وجود نداشت، بیان کرد: در این عملیات، تنها یک نفر می‌توانست به درون چاه برود، چراکه دهنه چاه بسیار تنگ بود و امکان انتقال تجهیزات به داخل چاه وجود نداشت. فرهادی اظهار داشت: محمد بدری و دیگر امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند هم قسم شدند که با ایثارگری خود این کودک را نجات دهند که در نهایت نیز این کودک زنده از چاه بیرون آورده شد که تنها دو دست و پای این کودک آسیب دیده بود. وی اضافه کرد: امدادگری که برای نجات کودک به درون چاه رفته بود، هنگامی که به سطح چاه می‌رسد، دچار تنگی تنفس شده و بلافاصله به بیمارستان سوم شعبان دماوند منتقل و چند ساعتی بستری می‌شود. رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: برای این حادثه، یک تیم عملیاتی شامل 6 نفر امدادگر و یک تیم پشتیبانی مستقر در ساختمان اداری این جمعیت حضور داشتند. فرهادی ادامه داد: امیدواریم نوروز امسال شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم و اتفاق خاصی برای هموطنان رخ ندهد.

*معجزه نجات کودک سه ساله از داخل چاه همچنین ناجی این کودک سه ساله نیز در این مراسم، اقدام انجام شده را مدیون آموزش‌ها و تجربیات هلال احمر دانست و اظهار کرد: برای این عملیات، به ما اعلام شد که یک دختربچه‌ای به داخل چاه سقوط کرده است و تاکنون کسی نتوانسته آن را نجات دهد. محمد بدری افزود: امدادگران را چینش کردیم و به محل حادثه اعزام شدیم و هنگامی که رسیدیم، تمام ارگان‌ها حضور داشتند و خانواده کودک به شدت بی‌تابی می‌کردند. وی ادامه داد: کارگاه نجات را بر سر چاه مستقر کردیم و به ما اعلام کردند که عمق این چاه بیش از 100 متر است و براساس آن طناب 200 متری برای این عملیات در نظر گرفتیم و بدون کپسول اکسیژن و تجهیزات دیگر به داخل چاه رفتم، چراکه دهن چاه بسیار تنگ بود و امکاناتی نمی‌توانستیم به پایین چاه حمل کنم. امدادگر جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند تصریح کرد: هنگامی که به سمت عمق چاه حرکت می‌کردم، با صحنه‌ای مواجه شدم که بیشتر شبیه یک معجزه بود و آن لحظه بسیار متحیر شدیم؛ سه تا میله در انتهای چاه برای لوله‌های خروج آب در نظر گرفته شده بود و این کودک با عنایت خداوند متعال هیچ برخوردی با این میله‌ها نداشت و اگر برخورد می‌کرد قطعاً آسیب‌های زیادی به بدن این کودک می‌رسید. بدری با بیان اینکه صورت این دختربچه به سمت خاک بود، بیان کرد: صورت کودک سه ساله را پاک کردم و متوجه ضربان ضعیف این کودک شدم؛ سپس تنفس دهان به دهان به آن دادم که به هوش آمد و گریه کرد. وی ادامه داد: با سفره نجاتی که همراهم بود، این کودک را فیکس کردم و به دلیل اینکه هیچ‌گونه وسیله ارتباطی همراه نداشتم، طناب را تکان دادم تا امدادگرانی که در بیرون چاه حضور دارند، طناب را بالا بکشند و خوشبختانه پس از خروج کودک از چاه، آن را به بیمارستان منتقل کردند. ناجی این کودک سه ساله با بیان اینکه تا سطح دهانه چاه وضعیت جسمانی خوبی داشتم، گفت: به هنگام خروج از چاه پس از چند قدم راه رفتن، سرم سیاهی رفت و بر روی زمین افتادم که پس از آن به بیمارستان سوم شعبان منتقل شدم.

*حضور خبرنگاران در صحنه حادثه بعد از مراسم تقدیر، جمعی از خبرنگاران به همراه ناجیان این کودک به محل حادثه رفتند تا از نزدیک محل این حادثه را مشاهده کنند. سرایدار باغ ویلای چاهی که در آن قرار داشت، قدمت چاه حفر شده را 30 سال و آن را متعلق به شرکت آب و فاضلاب دانست که در گذشته برای تأمین آب شرب از آن استفاده می‌کردند که پس از خشک شدن این چاه را بستند. وی با بیان اینکه این چاه با سیمان بسته شده بود، گفت: ریزش سیمان آن مشخص نبود که بتوانیم آن را دوباره بپوشانیم و تنها بر روی این چاه لاستیک و میله‌های دیگری قرار داشت. *نکاتی صرفاً جهت اطلاع مسئولان! به گزارش فارس، این حادثه که برای نخستین بار نبود در شهرستان دماوند به خصوص منطقه آبسرد رخ می‌دهد، دو نکته بسیار مهمی در آن وجود دارد که با توجه به سقوط افراد به داخل چاه‌ها، این نکات بسیار بارز است. نخست، این نکته است که آتش‌نشانی آبسرد و حتی شهرهای دیگر دماوند امکانات لازم را برای نجات انسان‌ها ندارند و همین موضوع باعث می‌شود تا افرادی به دلیل نبود امکانات جان خود را از دست دهند. غرق شدن زن جوان فیلم‌بردار در یکی از استخرهای کشاورزی روستای هاشمک در اردیبهشت‌ماه سال گذشته نیز، حادثه‌ای بود که به دلیل نبود امکانات اتفاق افتاد و اگر شاید امکانات لازم وجود داشت، مریم حسنی هیچ‌وقت درون استخری با عمق 14 متر غرق نمی‌شد و اتفاقات دیگری همچون سقوط و مرگ مرد میان‌سال به درون چاه، تنها یکی از دلایلش نبود امکانات لازم بوده است. نکته دومی که در اینگونه حوادث وجود دارد، این است که چاه‌های بی‌شماری که به صورت مجاز و غیرمجاز در شهرستان دماوند و منطقه آبسرد حفر شده، دارای ایمنی لازم نیستند و همین باعث می‌شود تا کودک سه ساله‌ای که به بازی کردن مشغول بود از وجود چاهی با عمق 120 متری آگاه نباشد و به درون آن سقوط کند و جانش در سومین بهار زندگیش به خطر بیفتد. در این بین، لازم است که مسئولان نگاه ویژه‌تری نسبت به چاه‌های غیرمجاز شهرستان دماوند و حتی دیگر مناطق داشته باشند تا جان کودکان به خاطر این مسائل به خطر و حتی مرگ آنها منجر نشود. به هر تقدیر، قطعاً نجات جان کودک سه ساله از چاهی با عمق 120 متری در ایام نوروز سال 94، با عنایت خداوند متعال و به همت جوانان امدادگر جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند بوده است، اما به طور قطع، اگر کاستی‌ها و چالش‌ها رفع نشود باید شاهد حوادث این چنینی دیگری در شهرستان دماوند باشیم.  ------------------------- گزارش از: مهدی مرادی -------------------------- انتهای پیام/67015/ذ40

94/01/06 - 19:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن