تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820008390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افسردگی در پس این عارضه شنوایی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
افسردگی در پس این عارضه شنوایی
این عارضه‌ی شنوایی اضطراب و افسردگی فرد را تا حد زیادی تشدید می‌کند.


دکتر خرمی‌نژاد، متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وزوز گوش نوعی اختلال شنوایی می‌باشد که مکانیزم ایجاد آن مشخص و قطعی نیست.گاهی این اختلال مرتبط با خود سیستم شنوایی و یا جایی غیر از سیستم شنوایی است. سلول‌های مومی عصب شنوایی تا سیستم عصبی مرکزی همگی در ایجاد وزوز گوش نقش دارند.


وی ادامه داد: سخت شدن و بی حرکتی استخوان رکابی( اتواسکالر)، وجود جرم گوش در نزدیکی پرده گوش نیز، مصرف برخی داروها نظیر آسپرین با دوز بالا و افزایش سن ( پیرگوشی) در کاهش شنوایی و ایجاد وزوز گوش دخیل‌اند.
نوعی وزوز با نام وزوز گوش نبض‌دار نیز موجود است که ناشی از عروق گردنی می‌باشد. به این معنا که وقتی پاس‌های جریان خون از رگهای تنگ گردن عبور می‌کنند با ایجاد صدا همراه هستند.


این متخصص گوش، حلق و بینی خاطر نشان کرد: برخی وزوزهای ناشی از جرم گوش، تومور‌های ناشی از جرم گوش، تومورهای عروقی داخل گوش میانی و تومورهای عصب شنوایی با داروهای منشأ گیاهی مانند جینگو بیلوبا و برخی داروهای صنعتی چون گابا پنتین، بتا هیستین و سینا ریزین قابل درمان‌اند که اثر دارویی در وروز گوش 30 تا 35% اثر دارند.


دکتر خرمی نژاد در  پایان عنوان کرد: این اختلال شنوایی خون رسانی را مختل کرده و عصب شنوایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.همچنین در صورت شدید بودن این اختلال استرس، افسردگی، آثار نامطلوب روحی و روانی و کاهش فعالیت اجتماعی را برای فرد به بار می‌آورد.
لازم است افراد مبتلا به این عارضه از بودن در محیطی با سکوت مطلق، استفاده از رادیو با صدای ملایم در هنگام خواب و یا استفاده از برخی سمعک‌ها تا حدودی تحمل این درد را راحت‌تر کنند.








انتهای پیام/





اخبار مرتبط

این عوامل زنگ خطر گوشتان را به صدا درمی‌آورند
چای پررنگ عامل تشدید کنندهٔ وزوز گوش"
از هر پنج نفر یک نفر به "وزوز گوش" دچار می‌شوند
سرگیجه های چرخشی را جدی بگیرید
دوری ازاسترس ازمهم ترین عوامل درپیشگیری ودرمان وزوزگوش




۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن