تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819509605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت مالی استرالیا از گروه های تروریستی در اندونزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حمایت مالی استرالیا از گروه های تروریستی در اندونزی کوالالامپور – ایرنا – سازمان مبارزه با پولشویی اندونزی منابع مالی را شناسایی کرده است که با هدف حمایت از فعالیت های تروریستی از استرالیا به اندونزی وارد شده اند.


به گزارش ایرنا، روزنامه جاکارتا پست روز پنجشنبه به نقل از آگوس سانتوسو، معاون مرکز تجزیه و تحلیل و گزارش شفافیت مالی اندونزی، نوشت که تحقیقات بیشتر با طرف استرالیایی در حال انجام است.
این مقام اندونزیایی از ارائه جزئیات در این مورد خودداری کرد.
سانتوسو که به مبلغ مورد نظر نیز اشاره ای نکرد، گفت: ما فقط می توانیم تایید کنیم که این مبالغ از استرالیا برای حمایت از گروه های تروریستی معروف به اندونزی ارسال شده است.
وی نام این گروه های تروریستی معروف را نیز نبرد و مشخص نیست این منابع مالی برای تروریست هایی است که از اندونزی به گروه تروریستی داعش پیوسته اند و یا قرار است برای گروه های تروریستی در داخل اندونزی هزینه شود.
این مقام اندونزیایی از همکاری با مقامات کشورهای مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و استرالیا خبر داد تا منابع مالی که از این منطقه برای گروه های ترویستی از جمله داعش ارسال می شود، متوقف شود.
دولت اندونزی پیش از این نسبت به حضور صدها تبعه این کشور در گروه های تروریستی به ویژه گروه ترویستی داعش اظهار نگرانی کرده بود.
اوایل ماه جاری میلادی یک گروه 32 نفره از شهروندان اندونزی که قصد داشتند از طریق ترکیه وارد سوریه شده و به گروه تروریستی داعش بپیوندند، بازداشت شدند.
16 نفر از این گروه 32 نفره قرار است هفته جاری به اندونزی بازگشت داده شوند.
پلیس اندونزی همچنین اوایل هفته جاری پنج نفر را جنوب جاکارتا و جاوای غربی به اتهام تشویق افراد برای پیوستن به داعش و همچنین کسب حمایت مالی برای این گروه تروریستی بازداشت کرد.
از بین پنج فرد دستگیر شده، فردی به نام امین مود پیش از این در ماه دسامبر سال گذشته به دلیل اتهامی مشابه بازداشت، اما یک روز پس از بازداشت آزاد شده بود.
وی متهم به کمک مالی به 12 اندونزیایی بود که سعی داشتند از طریق ترکیه خود را به سوریه برسانند. علاوه بر این، گمان می رود که وی حامی مالی 16 نفری است که قرار است این هفته از ترکیه به اندونزی بازگشت داده شوند.
اونگونگ چایهونو، بازرس پلیس جاکارتا اعلام کرد که این پنج فرد بازداشت شده سلاح های گرم، گذرنامه، بلیط پرواز و پول نقد در زمان دستگیری به همراه داشتند.
وی معتقد است تاکنون حدود هفت میلیارد روپیه اندونزی (540 هزار و 189 دلار) به اندونزیایی ها کمک شده است تا به عراق و یا سوریه سفر کرده و به داعش بپیوندند.
سانتوس تصریح کرد که شبکه های حمایت مالی از تروریست های داعش گسترش یافته اند و این شبکه ها برای به دست آوردن منابع مالی خود از روش های مختلف از جمله دریافت کمک های نقدی، فروش گیاهان دارویی، شیمیایی و حتی کتاب استفاده می کنند.
آساق**241**1611



06/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن