تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816162539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقاي حسني، خانم نامداري، دست از سر مردم برداريد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



آقاي حسني، خانم نامداري، دست از سر مردم برداريد
روز نو : دعواي مجريان رسانه ملي، يك «مساله ملي» نيست، مساله‌اي كه متاسفانه خوراك اصلي آن توسط خود آنها توليد مي‌شود.


 
روزهاي اول نوروز به روزهاي ديد و بازديد، روزهاي آشتي‌كنان و دوري از كينه‌ها كدروت‌ها شهرت دارد. اما نوروز امسال با واقعه اي مصادف شد كه در خاطره‌ها مي‌خواهد ماند. اتفاقي كه متاسفانه خوراك اصلي آن توسط خود طرفين دعوا به رسانه‌ها انتقال پيدا كرد.

 روز دوم سال عيد، آزاده نامداري مجري مشهور تلويزيون با انتشار تصويري در صفحه شخصي‌اش در اينستاگرام جنجال تازه‌اي به پا كرد. اتفاقي كه تبعات آن همچنان ادامه دارد و طرف ديگر دعوا، يعني فرزاد حسني را نيز وارد ماجرا كرده است. دامنه‌ آن حتي فراتر از اين دو نفر رفت. يك سايت خبري نسبت به رفتار آنها هشدار داد و رضا رشيدپور در واكنش به متن منتشر شده آن را توهين آميز خوانده و به دفاع از خود و مجريان تلويزيون پرداخت.
آزاده نامداري با انتشار تصويرش به طور ضمني فرزاد حسني را تهديد كرد كه از او چهل فايل صوتي ضبط شده در اختيار دارد كه انتشار آن فاجعه به بار مي‌آورد.
فرزاد حسني نيزدر پاسخ مدعي شد كه حتي اگر ادعا‌ها صحت داشته باشد، آيا اين شيوه مناسبي براي بيان است؟ او البته به طور تلويحي ادعاي ديگري هم داشت ومعتقد بود همسرش به خاطر پخش تصويرش از تلويزيون دست به چنين كاري زده است. و مي پرسد: ریختن آبروی دیگران و حتی خانواده خود به چه قیمتی؟ به قیمت پخش تصویرمان از تلویزیون؟
حسني درادامه توضيحاتي مي‌دهد كه نشان مي‌دهد ماجراي ممنوع التصويري وي به دلايلي ديگري بوده است و مي‌نويسد: اساسا مسائل خانوادگی ما به مدیران رسانه چه ارتباطی دارد؟ چرا ایشان با فرافکنی و عدم قبول واقعیت، موضوعات فی مابین در زندگی شخصی را به عدم پخش مستندشان ارتباط می دهند؟! اساسا ممنوعیت فعالیت ایشان از مراجع دیگر و به واسطه مواردیست که مرتبط با جدایی اش از من نیست.
حسني ماجرا را كمي هم پيچده‌تر و سياسي‌تر كرده و در پايان از كاربران مي خواهد كه از او سئوال كنند:
1- نظر ایشان درباره گروهک منافقین چیست؟
2- نظر ایشان درباره ی عاطفه ی مادری و عشق به فرزندشان چیست؟
با انتشار اين اتفاقات سايت انتخاب در پايان گزارشش دراين باره مجريان را افراد «پرمدعايي» توصيف كرد كه «به دلیل توجهات بیش از حد برخی مردم، امر بر آنان مشتبه شد که آنقدر مهم هستند که می توانند مراسم ازدواج و طلاق خود را به یک موضوع ملی یا «فاجعه» مبدل کنند!!»
مطلب سايت انتخاب البته به ساير مجريان ديگر صدا وسيما نيز اشاره دارد. مجرياني كه از ايران فرار كردند و يا كساني كه با حضور در برنامه‌هاي مذهبي عواطف مردم را جريحه دار كرده و بعد پرونده‌هاي غيرمتعارفي از آنها به ميان آمد.



رضا رشيدپور نيز در پاسخ به انتخاب از سوال كرد كه چرا به جاي خاموش كردن آتش به دنبال افروختن بيشتر شعله‌ها هستيد و مديران صداوسيما را براي برخورد بيشتر با مجريان تحريك مي كنيد؟
اين ماجرا، عكس‌ها و خبرهاي مربوط به آن به يكي از پرمخاطب‌ترين اخبار روزهاي اخير بدل شد. آنچنان كه گويي پاي رسانه‌هاي زرد خارجي به داخل باز شده و «پاپاراتزي‌ها» ايران را تسخير كرده‌اند.
اگر در كشورهاي ديگر رسانه‌هاي زرد از دعواها، قهرها و آشتي‌هاي هنرمندانشان دليل موجهي ميسازند براي تيراژ بيشتر و به تبع آن درآمد بيشتر، اما اينجا شرايط فرق مي‌كند.
در ميان جامعه هنري دنياي امروز يك اصل مهم وجود دارد. اصلي كه مي‌گويد «بدنامي بهتر از گمنامي است». براساس اين اصل هركاري مجازي است براي آنكه هنرمند يا خواننده در صدر اخبار و توجهات افكار عمومي باقي بماند. اين مساله حتي به قهر و آشتي و يا تصادفات ساختي نيز كشيده شده است.
مي‌توان فهميد كه دو مجري مشهور به طور طبيعي در كانون توجهات مردم قرار دارند. آنها مانند هر آدم مشهور ديگري زندگيشان در پيش چشم مردم است. خصوصا اينكه از اهالي جعبه جادويي باشند.
ما به عنوان رسانه‌ها ناچاريم آنچه را افكار عمومي به دنبال فهميدن بيشتر آن است پوشش دهيم. اما اين پوشش رفته رفته به يك اصل براي بقاي مسائلي تبديل ميشود شكل «فاجعه ملي» به خود مي‌گيرد. درحالي كه آن مساله گاه در حد دعواي رايج زن و شوهرهايي است كه براي حل و فصل آن ده‌ها راه‌حل و ماده قانوني و عرفي وجود دارد.
مساله اينجاست كه مجريان ما در ايران به سبك و شيوه هنرمندان ساير كشورها زندگي نمي‌كنند كه بتوان آن را در قالب پروژه‌هايي براي «سروصداي بيشتر» و «روي آب ماندن» تعبير و توصيف كرد. اگر اين اتفاق در كشور ديگري صورت گرفته بود،  كانال‌هاي تلويزيوني حاضر بودند براي انجام يك مصاحبه اختصاصي با خانم نامداري صدها هزار دلار پول خرج كنند. اما اينجا ايران است و خانم نامداري از اين راه نه تنها منفعت مالي كسب نخواهد كرد، بلكه اتفاقي محدود را به وسعت ايران بزرگ خواهد كرد. دليل آن هم تنها يك چيز است. اينكه چهره اين زن و شوهر را همه مي‌شناسند.
فرض كنيد در روزهاي‌ آينده خانم نامداري به تهديدش عمل كند و يكي از فايل‌هاي صوتي را كه همه ما مي‌دانيم احتمال در آنها چه گفته شده است، پخش كند. در مقابل فرزاد حسني دست به مقابله به مثل زده و بخش ديگري از زندگي خصوصي‌اش را به روي دايره بريزد. در اين شرايط اطمينان داريم رسانه‌ها به واسطه اينكه انتشار اين اخبار، س كنجكاوري مردم را ارضاء خواهد كرد، دست به انتشار آن مي‌زنند. اما آيا واقعا اين راه حل درستي است؟ شايد بهترين كار اين باشد كه خود آنها خوراك خبري براي رسانه‌ها و فضاي مجازي توليد نكنند و بيش از اين پاي مردم را به چارچوب زندگي خصوصي خود باز نكنند.







تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن