محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832745897
یک جامعهشناس: شوخیهای تحقیرآمیز وایبری، افراد جامعه را از هم دور میکند/ دلیل حضور بیشتر زنان در وایبر
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
یک جامعهشناس: شوخیهای تحقیرآمیز وایبری، افراد جامعه را از هم دور میکند/ دلیل حضور بیشتر زنان در وایبر جامعه > آسیبها - دکتر یعقوب موسوی میگوید: بازتولید کلیشههای فرهنگی، جنسیتی و قومیتی، از عوارض استفاده نادرست از شبکههای اجتماعی است.
فهیمه حسنمیری: شما در چند شبکه اجتماعی عضوید؟ احتمالا در پاسخ به این سوال، دستکم یک یا دو شبکه را نام میبرید که در آن عضو شده و با دیگران ارتباط دارید. این تعداد، میتواند به تناسب سن، شغل، علاقه، مهارت، سبک زندگی، محل سکونت و بعضی شرایط دیگر به چندین و چند شبکه همگون و ناهمگون افزایش پیدا کند. اما اگر از کمیت بگذریم، مهم این است که چه محتوایی در این شبکهها منتشر میکنید و آنچه دیگران را هم در آن شریک میکنید، اثر مخربی بر قشر یا گروه خاصی از افراد دارد یا نه؟ مسالهای که عضو انجمن جامعهشناسی ایران، آن را مهم دانسته و تاکید میکند باید برای آگاهی مردم در این زمینه فرهنگسازی شود. به گفته دکتر سید یعقوب موسوی، دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه الزهرا، بازتولید کلیشههای فرهنگی، قومیتی، سیاسی، جنسیتی و تخریب قشر و گروه و طبقات مختلف جامعه از عوارض مهم استفاده نادرست از شبکههای اجتماعی است. متن این گفتوگو را در ادامه بخوانید: آقای دکتر، در شرایطی که بسیاری از افراد جامعه به ابزارهای ارتباطی در فضای مجازی دسترسی دارند، به نظر شما تا چه اندازه محتوایی که در این شبکهها منتشر میشود متناسب با نیازهای جامعه است؟ به عنوان مثال میبینیم بسیاری از آنچه در شبکههایی مانند وایبر، تلگرام و ... رد و بدل میشود شوخیهای جنسیتی و قومیتی هستند. بازتولید کلیشههای فرهنگی، قومیتی، سیاسی، جنسیتی و تخریب قشر و گروه و طبقات مختلف از عوارض مهم استفاده نادرست و ناآگاهانه از این شبکههای اجتماعی است. مخصوصا برای نوجوانها که تاثیرپذیرترند میتواند به نوعی بازآموزی ضدفرهنگی محسوب شود و تنفر، کینه، تحقیر، تخریب شخصیتی و ... را برایشان به امری عادی تبدیل کند. همانطور که دیدیم در برههای یک نویسنده و روشنفکر کشورمان مورد تمسخر واقع شده و افراد آگاهانه یا ناآگاهانه به بازنشر مطالبی از قول ایشان اقدام میکردند، یک روز دیگر افرادی با یک قومیت خاص و روز دیگر افرادی با جنسیت خاص سوژه این پیامها میشوند. تخریب یک قشر، جنس یا گروه به بهانه خندیدن و خنداندن، میتواند پیامدهای ناگواری به همراه داشته باشد در حالی که بسیاری از افراد بدون توجه به عمق مطالبی که منتشر میکنند صرفا برای یک اعلام حضور اجتماعی و از روی هیجان آنی دست به بازنشر آنها میزنند. حتی گاهی خود گروهی که مطلبی حاوی توهین به آنهاست، آن را به صورت ناآگاهانه بازنشر میکنند مثلا اهالی یک شهر خاص یا یک جنسیت خاص، مطلبی که در لایههای پنهانش حاوی توهین به خودشان است برای دیگران ارسال میکند. چرا چنین پیامهایی تا این اندازه هم طرفدار دارند؟ این شبکهها باورهای موجود فرهنگی ما را منعکس میکنند. این مسائل در جامعهشناسی بومی مطرح میشود و باید بدانیم حتی اگر این وسایل هم نباشند، این نوع گفتهها و اندیشهها در گفتمان تودههای مردم متداول است. این که مردها و زنان، طبقات مختلف اجتماعی و گروههای فکری متفاوت علیه همدیگر مطالبی را منتشر کنند، نگاه کلیشهای جنسیتی و قدرتمابانه داشتن به موضوعات مختلف، تنها به دوره معاصر ارتباط ندارد. ادبیات ما هم این موضوع را نشان میدهد؛ داستانها و ادبیات کلاسیک، کلمات قصار، ضربالمثلها و ... همه نشاندهنده این موضوع هستند. اما موضوعی که در اینجا پیش میآید سرعت ترویج و بازتولید متراکم کلیشههای تخریبگر و تحقیرکننده است. از آنجا که این امکانات سرعت زیادی در انتقال پیام دارند، بیشتر به چشم میآیند چرا که اگر گاهی در شرایط خاصی این موضوعات مطرح میشد، حالا در هر زمان و به هر بهانهای بیان میشوند و به عبارت دیگر بسیاری از این کلیشهها دستاویزی هستند برای حضور در شبکههای اجتماعی. این فرصت خوبی برای مددکاران، برنامهریزان، سیاستگذاران اجتماعی، محققان علوم انسانی و ... محسوب میشود تا پیدا و پنهان این پیامها را بررسی کنند. در بسیاری از موارد، اصلا نوع پیامی که منتقل میشود اهمیت ندارد بلکه افراد تنها میخواهند از طریق این کار نوعی حضور فعالانه داشته باشند. یعنی برای بسیاری از افراد صرفا حضور در این شبکهها مهم است و نه محتوای آنچه منتقل میکنند؟ بله، این مسائل به دلیل ناآشنایی با استفاده صحیح از چنین فضاهایی است. یعنی ما وسیلهای را داریم ولی فرهنگ استفاده از آن را نداریم. ضمن این که سرخوردگیها، شتابزدگیها، هیجان برای اعلام حضور و نبودن فضای فرهنگی، اجتماعی و حتی تفریحی لازم به این موارد دامن میزند. البته این را هم باید بگویم که به نظر من این مسائل موقتی است و به این دلیل انجام میشود که در مرحله آزمون و تجربه هستیم. اینها امواج گذرایی است و در آینده کاربران این ابزارها به این نتیجه میرسند که چطور باید از آنها استفاده کرد و در شیوههای موجود اصلاح و بازاندیشی صورت میگیرد. از آنجا که این ابزارها وارداتی است، درباره استفاده از آنها آسیبپذیریم و کمی طول میکشد تا فرهنگ استفاده از آن به دست بیاید. چنین فضاهایی میتوانند صرفا جنبه سرگرمی نداشته باشند؟ کاملا، این ابزارها میتواند به عنوان یک رسانه کارا و موثر عمل کرده و از طریق آن تبادل موسیقی، ادبیات، نتایج مطالعات علمی، قصه، ضربالمثل و ... انجام شود. به عبارت دیگر، شبکههای اجتماعی میتوانند مانند یک دانشگاه عمومی مجازی عمل کرده و کلاس درس تودههای مردم شوند. امروزه علم از انحصار فراگیران تخصصی آن خارج شده و محتوای علوم قابلیت انتقال به تمام اقشار را پیدا کرده است بنابراین این شبکهها میتواند یک نوع سرمایهگذاری محسوب شده و برای تعلیم و تربیت در تمام قشرها موثر باشد و آگاهیهای عمومی افزایش پیدا کند.
تاثیر این شبکهها در نزدیکی بیشتر افراد جامعه یا دوری آنها از یکدیگر را چطور میدانید؟ این برنامهها هم میتواند منشاء بسیاری از تحولات اجتماعی مثبت شده و هم در صورت استفاده نادرست، عوارض و نتایجی را به صورت تهدیدآمیز در بر داشته باشد. آنچه باید بدانیم این است که ما هم مانند تمام جوامع دیگر، درگیر استفاده از این محصولات میشویم. همانطور که برق و تلفن و انرژی و محصولات دوران نوین وارد جامعه شدند و استفاده از آنها اکنون برایمان حیاتی و لازم است، این تکنولوژیها هم همان طور هستند و اگرچه در ابتدای استفاده مانند همان وسایل ممکن است مورد بدبینی، استفاده نادرست، انواع مزاحمت، بهرهبرداری سوء و ... قرار بگیرند، اما میتوان پیشبینی کرد که ابزارها و امکانات شبکههای اجتماعی طوری جا باز کنند که استفاده از آنها اجتنابناپذیر شود پس مهم این است که آمادگی ورود آنها را داشته باشیم. این امکانات، هم میتوانند اخلاق عمومی را ارتقا دهند و موجب بهبود کیفیت زندگی شوند و هم نتایج سوئی را به بار بیاورند. به طور کلی رسانه میتواند عامل انحراف یا اغفال شود و مفاسد اجتماعی را به همراه داشته باشد و به همان اندازه میتواند مصالح اجتماعی را در پی داشته باشد. در استحکام یا گسست اجتماعی هم همینطور، این رسانهها میتوانند هر دو کارکرد را داشته باشند و چه بسا بتوانند پیوندهای خانوادگی، دوستانه و اجتماعی را تقویت کنند. برخی نگرانند که این ابزارها جای ارتباطهای رودررو و حضوری افراد با یکدیگر را بگیرد. این مساله، بستگی به نوع استفاده از شبکههای اجتماعی دارد و باید فرهنگ استفاده از رسانههای جدید را یاد بگیریم. مهمترین مشکل ما اکنون این است که تکنولوژی وارد شده اما شیوه کاربرد آن را نمیدانیم. از مزایای این ابزارها در ایجاد استحکام اجتماعی این است که در کلانشهرها که افراد وقت زیادی برای با هم بودن ندارند، این شبکههای اجتماعی به عنوان عاملی برای تحکیم روابط عمل میکنند. به عنوان مثال در همین ایام نوروز یا بسیاری از مناسبتهای دیگر، با توجه به این که بسیاری از افراد خانوادهها ممکن است در شهرها یا کشورهای مختلف زندگی کنند و امکان دیدار حضوری فراهم نباشد، با استفاده از این شبکههای اجتماعی میتوان روابط خانوادگی را تحکیم بخشید و در بسیاری از موارد خانوادهها میتوانند بدون هزینه خاصی ساعتها به گفتوشنود و احوالپرسی از یکدیگر بپردازند و از اوضاع همدیگر باخبر شوند. از سوی دیگر برخی متنهایی که در این فضاها منتشر میشود میتواند به دلخوری، ایجاد حس ناخوشایند و جدایی گروهها یا طبقات مختلف از یکدیگر منجر شود؛ حتی پیامهایی که در قالب شوخی و لطیفه منتشر میشود میتواند چنین اثری داشته باشد بنابراین نیاز به نوعی روشنگری فرهنگی داریم. این روشنگری فرهنگی چطور محقق میشود؟ ببینید، استفاده از هر وسیلهای نیازمند زمینهها و بسترهای اجتماعی مناسب خودش است. باید در ابتدا مسئولان ما آمادگی حضور نرمافزارهای جدید را داشته باشند و بدانند عرصه جدیدی در حیات اجتماعی ایجاد شده که نمیتوان از آن فرار کرد. تجربه هم نشان داده قطع و محدود کردن این ابزارها فایدهای ندارد؛ همانطور که در ویدئو و ماهواره این موضوع را شاهد بودیم. باید به فکر راههای مناسب برای فرهنگسازی بود. نقش رسانه در این زمینه بسیار پررنگ است؛ هشدارها و اطلاعات مناسب و به روز به مخاطبان این ابزارهای ارتباطی داده شود، گفتوگوهای علمی پیرامون این موضوع تدارک دیده شود، تولیدات تئاتر و سینما انجام شود، کارشناسان عوارض استفاده نامناسب و ناآگاهانه را به صورت شفاف و علمی مطرح کنند و ... در کنار اینها جا دارد راههای گفتمان بیشتری در جامعه باز شود که افراد بتوانند حرفشان را بزنند در غیر این صورت تنها مامنی که پیدا میکنند فضاهای مجازی است. گفته میشود بیشترین استفادهکنندگان از شبکه وایبر زنان هستند. بله، جای تعجب ندارد. از آنجا که زنان فرصت کمتری برای حضور اجتماعی و فرهنگی دارند، مدام زیر ذرهبینهای کنترلگر هستند و زمینه برای فعالیت آنها به اندازه مردان فراهم نیست، بیشترین استفادهکنندگان از فضاهای مجازی میشوند چرا که در این شبکهها، امکان پنهان و ناشناخته بودن وجود دارد. به طور کلی، هر اندازه هویتهای مختلف، قومیتها، جنسیتها و ... سرکوب شوند، آنها از مسیرهای غیررسمیتری حرفهایشان را مطرح میکنند. در یک جامعه باز سالم افراد مختلف جامعه میتوانند احساساتشان را بیان کنند تا به خشونت یا انزوای اجتماعی کشیده نشوند یا در فضاهایی که میتوانند خودشان را پنهان کنند سنگر نگیرند. باید فرصت را برای قشرهای گوناگون فراهم کرد تا بتوانند فعالیت اجتماعی داشته باشند، انتقادهایشان را مطرح کنند و خواستههایشان را بیان کنند تا به این فضاها پناه نبرند. نباید از نقد شدن و نقد کردن نگرانی داشته باشیم، اگر این را آموزش دادیم که نقد با مسخره کردن تفاوت دارد آنوقت نقد خیلی هم موثر و مفید واقع میشود. جمله معروفی هست که میگوید اگر ساختمان خانه را محکم ساختی، پنجرهها را باز کن بگذار نسیم بیاید. ۴۷۲۳۴
کلید واژه ها: اینترنت - آسیب اجتماعی -
سه شنبه 4 فروردین 1394 - 13:52:16
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]
صفحات پیشنهادی
سردار اشتری: 6 هزار دوربین، جاده ها را کنترل می کند/ ماموران پلیس در 200 هزار کیلومتر راه حضور دارند
سردار اشتری 6 هزار دوربین جاده ها را کنترل می کند ماموران پلیس در 200 هزار کیلومتر راه حضور دارند جامعه > پلیس - رئیس پلیس کشور از بکارگیری هزار دوربین ثابت ۳ هزار دوربین سیار ثبت تخلف و همچنین ۲ هزار دوربین نظارتی در ۲۰۰ هزار کیلومتر راههای کشور در طرح نوروزی خرئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خبر داد شکایت از شهردار سابق منطقه ۵ به دلیل صدور مجوز غیرقانونی ساخت و ساز
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران خبر دادشکایت از شهردار سابق منطقه ۵ به دلیل صدور مجوز غیرقانونی ساخت و ساز در باغات کنرئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ضمن اشاره به راهاندازی کمپین حفاظت از باغات و فضای سبز شهر تهران گفت متأسفانه شهردار سابق منطقه ۵با حضور 70 درصد افراد مجاز انتخابات دور ششم اتاق بازرگانی استان زنجان برگزار شد
با حضور 70 درصد افراد مجازانتخابات دور ششم اتاق بازرگانی استان زنجان برگزار شدانتخابات دور ششم اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان با حضور 70 درصد افراد مجاز به پایان رسید به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی زنجان امشب به پایان رسیدعضو انجمن ایرانی مطالعات زنان: دور کردن زنان از محیطهای اجتماعی در لوای مذهب/ عقبماندگی ایران در زمینه حضور
عضو انجمن ایرانی مطالعات زنان دور کردن زنان از محیطهای اجتماعی در لوای مذهب عقبماندگی ایران در زمینه حضور زنان در عرصههای قدرت شاهد غیبت زنان در دستگاههای اجرایی هستیمعضو انجمن ایرانی مطالعات زنان گفت با وجود تدوین و تصویب اسناد بینالمللی برای حضور زنان در عرصههای قدرت امبرخی افراد در جامعه در بحران زندگی می کنند
انواری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه برخی افراد در جامعه در بحران زندگی می کنند شناسهٔ خبر 2512515 جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳ ۱۴ جامعه > رفاه و آسیب های اجتماعی سرپرست کمیته امداد امام خمینی ره گفت برخی افراد در بحران زندگی میکنند و توان مالی ندارند بنابراین کمیته امدحرفهای شنیدنی دختران فراری در کلانتری . . ./ برادرم به هر دلیل مرا با قمه مجروح میکند
حرفهای شنیدنی دختران فراری در کلانتری برادرم به هر دلیل مرا با قمه مجروح میکند این گزارش واقعی از سرگذشت پنج دختر فراری است که با مشاوره های مددکار اجتماعی پلیس پایتخت به آغوش خانواده بازگشتند به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تاریخ 4 اسفندماه سال جاری 4 دختر۹۰۰ روز با پرونده م -ه/صدور حکم حبس به دلیل ارتشاو مسائل امنیتی
مهر گزارش می دهد ۹۰۰ روز با پرونده م -ه صدور حکم حبس به دلیل ارتشاو مسائل امنیتی شناسهٔ خبر 2502657 یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷ ۲۸ جامعه > قضایی پس از گذشت حدود ۹۰۰ روز از پرونده مهدی هاشمی و برگزاری ۲۸ جلسه دادگاه سخنگوی قوه قضائیه می گوید این متهم به دلیل ارتشا و مسائل امحضور ۲۵ هزار ناظر و مجری در انتخابات چهارمین دوره شورایاری ها
نائینی در گفت و گو با مهر مطرح کرد حضور ۲۵ هزار ناظر و مجری در انتخابات چهارمین دوره شورایاری ها شناسهٔ خبر 2520125 سهشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲ ۳۲ جامعه > شهری قائممقام حوزه اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری ها گفت در این دوره ۲۵ هزار- فرمانداردیربوشهر:جامعه باید نسبت به آسیب های موادمخدر بیشتر احساس مسوولیت کند
فرمانداردیربوشهر جامعه باید نسبت به آسیب های موادمخدر بیشتر احساس مسوولیت کند بوشهر- ایرنا- فرماندار دیر استان بوشهر گفت تلاش برای نجات همنوع وظیفه شرعی و انسانی است و جامعه باید نسبت به آسیب های مواد مخدر بیشتر احساس مسوولیت کند به گزارش ایرنا حمزه اعتماد روز چهارشنبه درنشست شمومنی:گواهینامه 2043 راننده توقیف شد/ برای ایمنی سفر و جامعه مجبوریم دست به اعمال قانون افراد متخلف بزنیم
مومنی گواهینامه 2043 راننده توقیف شد برای ایمنی سفر و جامعه مجبوریم دست به اعمال قانون افراد متخلف بزنیم رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از توقیف گواهینامه 2043 راننده متخلف خبر داد و گفت گواهینامه 5000 راننده دیگر نیز در آستانه توقیف است به گزارش نامه نیوز سردار ادانشگاه ادیان و مذاهب برگزار میکند برگزاری دوره کوتاه مدت شیعهشناسی با حضور پژوهشگرانی از 12 کشور
دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار میکندبرگزاری دوره کوتاه مدت شیعهشناسی با حضور پژوهشگرانی از 12 کشورمدیرکل همکاریهای علمی و بینالمللی دانشگاه ادیان و مذاهب از آغاز برگزاری دوره کوتاه مدت شیعه شناسی در این دانشگاه خبر داد و گفت این دوره با حضور 12 نفر از پژوهشگران علاقهمند به شپیام رئیس جمهور به نشست سوادآموزی مشارکت محور در پرتو اراده ملی و حمایت دولتی: دولت به توسعه فرصتهایی میاندی
پیام رئیس جمهور به نشست سوادآموزی مشارکت محور در پرتو اراده ملی و حمایت دولتی دولت به توسعه فرصتهایی میاندیشد تا تمام افراد جامعه به سطح توانمندساز از مهارتهای پایه دست یابنددر پیام رئیس جمهور آمده است دولت تدبیر و امید با نگاه به تحول تدریجی در مفهوم سواد به توسعه فرصتهاییحرفهای شنیدنی 5 دختر نوجوان که به پایتخت فرار کردند/ برادرم به هر دلیل مرا با قمه مجروح میکند
حرفهای شنیدنی 5 دختر نوجوان که به پایتخت فرار کردند برادرم به هر دلیل مرا با قمه مجروح میکند این گزارش واقعی از سرگذشت پنج دختر فراری است که با مشاوره های مددکار اجتماعی پلیس پایتخت به آغوش خانواده بازگشتند به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تاریخ 4 اسفندماه سال جاریرئیس بسیج جامعه زنان در گفتوگو با فارس: حضور هیأت اعزامی به اجلاس زنان در نیویورک میتوانست خلاقانهتر باشد
رئیس بسیج جامعه زنان در گفتوگو با فارس حضور هیأت اعزامی به اجلاس زنان در نیویورک میتوانست خلاقانهتر باشدرئیس بسیج جامعه زنان با انتقاد از حضور منفعلانه هیأت اعزامی از کشورمان به اجلاس زنان در نیویورک گفت هیأت اعزامی به اجلاس پکن 20 میتوانست بسیار خلاقانهتر در این اجلاس حضورپیشرفت بیشتر زنان با حضور در مراکز تصمیمگیری
پیشرفت بیشتر زنان با حضور در مراکز تصمیمگیری یک فعال حوزه زنان گفت اگر زنان در مراکز تصمیمگیری مانند شورایاریها و مجلس شورای اسلامی حضور بیشتری داشته باشند شرایط لازم برای پیشرفت بیشتر زنان و وضع قوانین به نفع آنان فراهم میشود به گزارش نامه نیوز بدرالسادات میرموسوی افزودآموزش و پرورش در سالی که گذشت ضرورت قانونمند شدن تکریم از فداکاری افراد در جامعه
آموزش و پرورش در سالی که گذشتضرورت قانونمند شدن تکریم از فداکاری افراد در جامعهبه نظر میآید اگر تجلیل و تکریم از فداکاری گروههای مختلف جامعه در راه نجات همنوعان قانونمند شود و همه دستگاهها خود را ملزم به اجرای آن بدانند شاهد پررنگ شدن هر چه بیشتر فرهنگ ایثار در جامعه خواهیم بدر خصوص رضازاده شاهد عملکردی دوگانه هستیم طلایی: ممانعت از حضور رضازاده در انتخابات وزنهبرداری بیشتر سیاسی ا
در خصوص رضازاده شاهد عملکردی دوگانه هستیمطلایی ممانعت از حضور رضازاده در انتخابات وزنهبرداری بیشتر سیاسی است تا اداریعضو شورای اسلامی شهر تهران گفت در موضوع ممانعت از حضور رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنهبرداری این مطلب بیشتر سیاسی به نظر می رسد تا اداری و سازمانی مرتضی ط-
اجتماع و خانواده
پربازدیدترینها