تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799011402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره‌برداری از فاز نخست میدان آزادگان شمالی در اواسط تیرماه/ تولید ۷۵ هزار بشکه نفت در روز


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مجری طرح آزادگان شمالی خبر داد
بهره‌برداری از فاز نخست میدان آزادگان شمالی در اواسط تیرماه/ تولید ۷۵ هزار بشکه نفت در روز
مجری طرح آزادگان شمالی از پیشرفت ٩١ درصدی فاز نخست میدان نفتی آزادگان شمالی خبر داد و گفت: ‌فاز نخست این میدان برای تولید ٧۵ هزار بشکه تا ۶ ماه آینده محقق می‌شود.

بهره برداری از فاز نخست میدان آزادگان شمالی در اواسط تیرماه/ تولید ۷۵ هزار بشکه در روز از این میدان نفتی/گزارش
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ میدان آزادگان شمالی در خاک عراق که به میدان نفتی مجنون معروف است توسط کنسرسیومی به رهبری شرکت رویال داچ شل با سرعت انجام می شود.

عراق با همکاری شرکت های نفتی، کار توسعه تاسیسات و استخراج نفت را به سرعت به پیش برده و بخش هایی از آن را به بهره برداری رسانده است.
 
عراق از شهریور ماه سال 1392 از میدان مجنون، که میدان مشترک با آزادگان است، برداشت روزانه 175 هزار بشکه نفت را آغاز کرده و قصد دارد که این میزان را به زودی به 400 هزار بشکه در روز افزایش دهد.
فاصله این میدان تا میدان آزادگان جنوبی ٤٠ کیلومتر است و اجرای طرح توسعه این میادین به همراه میدانهای یادآوران، یاران شمالی و یاران جنوبی در منطقه غرب کارون به عهده شرکت مهندسی و توسعه نفت است. میزان نفت درجای میدان معادل 6.5 میلیارد بشکه نفت خام تخمین زده می شود که با احتساب ضریب بازیافت 6 درصد نفت قابل استحصال معادل 330 میلیون بشکه نفت خام خواهد بود.
طبق قرارداد با چینی‌ها باید طی ۵۲ ماه حجم تولید از میدان باید به روزانه ۳۲۰ هزار بشکه برای مدت سه سال افزایش می‌یافت که بعد از گذشت حدود چهار سال این طرح کمترین پیشرفتی نداشت. پس از حدود چهار سال از حضور شرکت شرکت ملی نفت چین در میدان آزداگان جنوبی، این شرکت به دلیل تعلل در توسعه این میدان مشترک با عراق در اردیبهشت ۱۳۹۳ خلع ید شد. از مجموع ١٨٥ حلقه چاهی که باید براساس برنامه در فاز نخست توسعه این میدان به بهره برداری می‌رسید، تنها هفت حلقه چاه حفاری شد، در حالی که شرکت متن، پیمانکار چینیِ طرح (CNPCI) طبق قرارداد به استقرار ٢٥ دکل حفاری در این میدان در سال ۲۰۱۴ میلادی ملزم کرد، شرکت ملی نفت چین تنها برای افزودن یک دکل حفاری دیگر در این میدان مشترک برنامه ریزی کرد. کرامت بهبهانی با اشاره به اینکه در فاز اول، روزانه 75 هزار بشکه نفت خام از این میدان مشترک برداشت خواهد شد گفت: هم اکنون کار مین زدایی و پاکسازی این میدان به اتمام رسیده است.
 
وی با بیان اینکه برنامه ای برای تولید زودهنگام این میدان نفتی وجود ندارد، افزود: فاز اول توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی 91 درصد پیشرفت دارد. این طرح برخلاف میدان یادآوران طرح زودهنگام نداشت با توجه به تصمیماتی که گرفته شده برای این میدان طرح زدهنگام تعریف شده است.
 
مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی اضافه کرد: در فاز اول آزادگان شمالی باید 58 حلقه چاه حفر شود که تاکنون 56 حلقه حفر شده است. اتمام حفاری دو حلقه چاه ظرف دو ماه آینده بهبهانی با بیان اینکه حفاری 2 چاه باقی مانده نیز تا دو ماه آینده به اتمام می رسد، تصریح کرد: فاز اول میدان نفتی آزادگان شمالی در اواسط تیرماه به بهره برداری می رسد. بهبهانی با اعلام این خبر که مطالعات طرح جامع فاز دوم آزادگان شمالی تهیه و اخیرا به شرکت متن داده شد، گفت: پس از بررسی، این مطالعات به شرکت ملی نفت و برنامه ریزی تلفیقی ارسال می شود تا در مورد آن نظر نهایی را اعلام کنند در فاز دوم آزادگان شمالی روزانه 150 هزار بشکه نفت خام تولید خواهد شد.
 
مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی خاطرنشان کرد: مراحل احداث واحدهای بهره برداری، نمکزدایی و واحد فرآورش نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است. تولید از میدان آزادگان شمالی 6 ماه دیگر آغاز می‌شود مجری طرح آزادگان شمالی با تاکید بر این که تولید این میدان از ۶ ماه دیگر آغاز خواهد شد، افزود: سقف تعهد ما در فاز اول ٧۵ هزار بشکه در روز پیش بینی شده و برای فاز دوم هم طبق مطالعات اولیه ٧۵ هزار بشکه در نظر گرفته اند اما باید منتظر ماند تا این مطالعات تکمیل و تائید شود. مجری طرح آزادگان شمالی در ادامه افزود: کلیه فرایندهای مورد نیاز پروژه شامل تاسیسات تولید نفت، تفکیک، نمک زدایی، آب زدایی از گاز، تزریق پساب به مخزن و مخازن روزمینی در اختیار است و در عین حال پیمانکار طبق قرارداد موظف است تا جایی که امکان دارد از تجهیزات و نیروهای ایرانی برای پروژه استفاده کند. وی تصریح کرد: تاکید وزارت نفت در مورد حوزه غرب کارون و دادن فرصت ٩٠ روزه به چینی ها، روند اجرای کار را بهتر کرد. به نحوی که بعد از این اتفاق ما در کمتر از یکسال بیش از ۴٠ درصد پیشرفت در پروژه داشتیم. گفتنی است میدان مشترک نفتی آزادگان شمالی در ١٢٠ کیلومتری غرب اهواز و در تالاب هورالهویزه قرار گرفته است. انتهای پیام/



اخبار مرتبط

سقف تولید اوپک به دلیل ناهماهنگی تولیدکنندگان غیر عضو اوپک کاهش نیافت
افزایش بی‌سابقه بدهی شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا در سال ٢٠١٥
فاز نخست توسعه میدان نفتی یادآوران در نیمه اول سال 94 تکمیل می شود
تولید 40 هزار بشکه نفت خام تا پایان سال 2015 از میدان نفتی یاران جنوبی
همایش مسولیت‌های اجتماعی برای اولین بار در صنعت پتروشیمی کشور
ساخت واحد CCR پالایشگاه تهران با هدف اکتان افزایی بنزین در سال 94 کلید می‌خورد




۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن