تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803861745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه خدمات بيمه اي به 10 ميليون حاشيه نشين تا پايان سال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ فروردين ۱۳۹۴ (۱۳:۱۱ب.ظ)
وزير بهداشت خبرداد: ارائه خدمات بيمه اي به 10 ميليون حاشيه نشين تا پايان سال موج - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: تا پايان سال، 10 ميليون نفر جمعيت حاشيه نشين تحت پوشش خدمات بهداشتي- درماني قرار مي­‌گيرند.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيد حسن هاشمي با حضور در جمع صميمي پزشکان، پرستاران و کارکنان مرکز آموزشي پژوهشي و درماني ابن سينا و عيادت از بيماران بستري از اين بيمارستان روانپزشکي بازديد کرد و ضمن تبريک سال جديد اظهار اميدواري کرد: سال نو براي همه ايرانيان سالي همراه با شادکامي و سلامتي و موفقيت باشد.
وي با بيان علت حضور خود در مرکز روانپزشکي ابن­‌سينا، گفت: ما در حوزه سلامت روان، مشکلات زيادي داريم و امکانات کمي در کشور براي اين قسمت وجود دارد. تعداد تخت­‌هاي روانپزشکي خيلي کم است و نزديک 40 هزار تخت در سراسر کشور کمبود داريم.
وي گفت: اميدوارم در سال جديد، خيرين سلامت و نيکوکاران در اين حوزه به بيماران و دولت کمک کنند تا تعداد تخت­‌ها افزايش پيدا کند.
هاشمي تصريح کرد: براي اولين بار در سطح وزارت بهداشت، قائم مقام مشارکت هاي مردمي منصوب شد تا با جلب حمايت نيکوکاران بتوان مشکلات اينگونه مراکز را مرتفع کرد.
وي با بيان اين­که بيماران مبتلا به اختلالات اعصاب و روان از نيازمندترين بيماران هستند، اظهار داشت: به دليل مزمن شدن اينگونه بيماري­ها، هزينه هاي سنگيني براي خانواده هاي بيماران به همراه خواهد داشت و حوزه سلامت بايد در اين زمينه جدي کمک کند.
وزير بهداشت ضمن تشکر از تمام کارکنان دانشگاه­هاي علوم پزشکي سراسر کشور به خاطر تلاش‌هاي آنان در سال 93، بزرگ­ترين دستاورد سال 93 وزارت بهداشت را هم نوايي دولت و مجلس در حوزه سلامت دانست.
وي افزود: در گذشته به دليل هزينه هاي زياد درماني، کمبود داروها و مشکلات تجهيزات پزشکي، مردم در مراجعه به بيمارستان­هاي دولتي دچار اسيب مي شدند که با اجراي برنامه تحول نظام سلامت پرداختي از جيب مردم از 38 درصد به 6 درصد کاهش يافت و براي روستاييان اين کاهش به 3 درصد رسيد.
وي افزود: همچنين مقيمي پزشکان در بيمارستان­ها، توزيع حدود 4000 نفر پزشک متخصص در بين بيمارستان­هاي کشور و نوسازي بيمارستان­ها را از جمله اقدامات سال 93 برشمرد.
هاشمي با اشاره به نقش مهم همکاري­‌هاي بين­‌بخشي در حوزه سلامت، به مشارکت ارتش و جمعيت هلال احمر در بخش اورژانس هوايي، اظهار داشت: در حوزه بهداشت نيز هماهنگي بين بخشي بين وزارت جهاد کشاورزي، وزارت ارشاد اسلامي، وزارت صنعت و معدن و تجارت، سازمان ملي استاندارد، وزارت کار و امور اجتماعي، سازمان محيط زيست و ساير دستگاه­ها صورت گرفت که منجر به اقدامات اثربخشي در حوزه بهداشت شد.
وي با تشريح اقدامات وزارت بهداشت در ارتباط و تعامل با وزارت آموزش و پرورش و ساخت خانه هاي بهداشت در روستاها اظهار داشت: در سال جاري بيش از هزار خانه بهداشت ساخته شد و هزار خانه بهداشت نيز در اوايل سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
هاشمي با بيان اين­که اقلام دارويي در خانه هاي بهداشت روستايي به بيش از دو برابر افزايش پيدا کرده و به چهارصد قلم رسيده است، گفت: در سال 93 انواع واکسن­‌ها در اختيار مردم قرار گرفت و واکسن جديد پنج­گانه نيز اضافه شد. همچنين مکمل هاي غذايي براي مادران باردار، نوزادان و دختران و پسران در دوره دبستان در دسترس قرار گرفت.
وي افزود: براي اولين بار در شهرهاي زير 20هزار نفر جمعيت، در تمام مراکز بهداشتي، پزشک حضور دارد و اين براي مديران حوزه سلامت افتخارآميز است.
هاشمي با بيان اين­که شهر مشهد داراي بيشترين جمعيت حاشيه نشين است اظهار داشت: يکي از اقدامات خوبي که شروع شد، پرداختن به حاشيه نشين‌­ها است که شرايطي بدتر از روستاهاي مرزي دارند و از ابتدايي ترين خدمات بهداشتي محروم هستند.
وي افزود: اکنون خوشحاليم در مشهد، همه حاشيه نشينان تحت پوشش خدمات بهداشتي قرار گرفتنه­اند و به ازاي هر هزار نفر، يک کارشناس بهداشت و به ازاي هر 45 تا 50 هزار نفر، يک مرکز بهداشتي درماني راه‌­اندازي شده و خدمات بهداشتي، دندانپزشکي، مراقبت­هاي پيش از بارداري و تغذيه­اي را ارائه به مردم ارايه مي دهند. وي افزود: طبق برنامه ريزي انجام شده، قرار است در پايان سال 94، براي 9 تا 10 ميليون نفر جمعيت حاشيه نشين کشور، اين خدمات ارائه گردد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن