تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820089589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاذبه های طبیعی مهمترین رکن گردشگری تویسرکان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جاذبه های طبیعی مهمترین رکن گردشگری تویسرکان است تویسرکان- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تویسرکان گفت: گردشگری طبیعت و برخورداری از اقلیم جذاب و دلنشین، اولین و مهمترین جاذبه گردشگری این شهرستان به شمار می رود.


میثم الوندی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گردشگری طبیعت یکی از شاخه های انواع گردشگری در جوامع مختلف بشری محسوب می شود که از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.
وی اذعان کرد: اولین جاذبه ای که می تواند برای گردشگران نوروزی در تویسرکان لذت آور و نشاط بخش باشد، طبیعت و اقلیم مطلوب آن است.
الوندی با اشاره به برخورداری تویسرکان از مهمترین مناطق نمونه گردشگری استان همدان افزود: دره روستای آرتیمان، دره روستای شهرستانه ،دره گزندر و تپه قلندر سیاب منطقه سرابی و دره سرکان به علاوه منطقه حفاظت شده خان گرمز با انواع گونه های جانوری و گیاهی متنوع و با برخورداری از چشم اندازهای کم نظیر طبیعی از مهمترین این مناطق در تویسرکان محسوب می شوند.
وی ادامه داد: همچنین روستای اشتران با برخورداری از قلعه تاریخی دوران قاجاریه، حمام و کتیبه تاریخی مسجد و روستای گشانی با بافت زیبای پلکانی و چشم اندازهای بی بدیل طبیعی، دو روستای هدف گردشگری تویسرکان محسوب می شوند.
الوندی اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز سال جاری تورهای گردشگری با محوریت روستاهای هدف گردشگری تویسرکان برقرار هستند.
وی با اشاره به برنامه های ویژه ایام نوروز در شهرستان تویسرکان گفت: برپایی مسابقات بازی و ورزش های بومی و محلی، برگزاری جشن شادی ویژه کودکان با حضور عمو حمید و پرده خوانی و نقاله خوانی توسط استاد چایانی چهره برتر کشوری در این حوزه از مهمترین عناوین این برنامه ها به شمار می آیند.
الوندی اضافه کرد: همچنین برپایی بازارچه نوروزی سوغات و صنایع دستی تویسرکان، نمایشگاه ویژه صنایع دستی هنرمندان شهرستان، برگزاری جشنواره غذاهای محلی، تئاتر خیابانی و همایش شعرهای محلی از دیگر برنامه های ویژه ایام نوروز با در نظر گرفتن ملاحظات زمانی ایام فاطمیه در شهرستان تویسرکان هستند.
وی از فعالیت 27 پایگاه اطلاع رسانی خدمات سفر و آمادگی اماکن اقامتی با همکاری جمعیت هلال احمر در سطح شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: همه ابنیه تاریخی و جاذبه های گردشگری نظیر بارگاه مطهر حیقوق نبی(ع)، موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان در عمارت تاریخی مسعودی، کاروانسرای شاه عباسی فرسفج، آرامگاه میر رضی الدین آرتیمانی، حمام و سفره خانه تاریخی و سنتی سرابی و خانه تاریخی اقتداری در ایام نوروز باز و آماده استقبال از گردشگران هستند.
تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شهر همدان است که از226 جاذبه تاریخی و گردشگری و 67 اثر ثبت شده در مجموعه آثار ملی برخوردار است.
7524/1181



02/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن