تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821114039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افراط در مصرف انواع شیرینی موجب افزایش چربیهای نامطلوب در بدن می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: افراط در مصرف انواع شیرینی موجب افزایش چربیهای نامطلوب در بدن می شود زنجان - ایرنا - مصرف انواع مغزها به ویژه شیرینی ها در ایام نوروز میان عموم افزایش می یابد که اغلب اوقات شکل افراطی به خود می گیرد.


با آغاز تعطیلات نوروزی، بازار میهمانی و دید و بازدید رونق می گیرد و به همان نسبت نیز مصرف انواع شیرینی، شکلات، گز، سوهان، پشمک، آجیل و خشکبار افزایش پیدا می کند.
در کنار اینکه در این ایام غذای روح فراهم می شود، توجه به سلامتی جسم و تامین نیاز بدن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این میان توجه به نکات تعذیه ای می تواند در حفظ سلامت نقش مهمی داشته باشد.
عضو انجمن تغدیه ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه شیرینیها به علت دارا بودن قند زیاد، جز مواد پر کالری بوده و افراط در مصرف آنها موجب افزایش وزن و چاقی می شود گفت: افراط در مصرف قند و شکر و تمام مواد غذایی تهیه شده از آنها و نیز زیاده روی در مصرف مواد نشاسته ای، می تواند علاوه بر چاقی موجب افزایش تری گلیسیرید خون نیز شود.
تری گلیسیرید یکی از انواع چربیهای نامطلوب خون به شمار می رود و افزایش دراز مدت آن در خون موجب بالا رفتن سایر چربیهای نامطلوب و بروز اختلالات قلبی، عروقی می شود.
پروبن افشار افزود: مصرف مواد شیرین به سلامت دندانها نیز لطمه می زند و باعث پوسیدگی مینای دندان و فساد آنها می شود.
وی اظهار کرد: اغلب اوقات شیرینی و آجیل در ایام عید، جانشین ناهار یا شام می شود و برخی از افرادی که در مصرف این تنقلات افراط می کنند به علت سیر شدن و یا ترس از چاقی، وعده غذایی اصلی را حذف می کنند.
این کارشناس تغذیه مرکز آموزشی و درمانی آیت الله موسوی زنجان ادامه داد: بر این اساس عموم مردم به این موضوع توجه جدی داشته باشند که تنقلات نمی توانند جانشین غذای اصلی فرد شود.
وی ابراز کرد: مصرف سه وعده اصلی غذایی یعنی صبحانه، ناهار و شام برای همه ی افراد لازم است و تا حد امکان باید از افراط در مصرف تنقلات چاق کننده، شیرین و پر چرب دوری شود تا موجب چاقی، افزایش چربی های نامطلوب خون و کاهش اشتها برای صرف غذای اصلی نشوند.
افشار خاطرنشان کرد: نباید در مصرف آجیل افراط کرد وگرنه مصرف متعادل آنها برای سلامتی نیز بسیار مفید است.
6085/7320



02/01/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن