تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799318394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزهای نفس گیر و دردناک کلانشهرهای ایران کی تمام می‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد
روزهای نفس گیر و دردناک کلانشهرهای ایران کی تمام می‌شود؟
این روزهای که هوای شهر تهران و کلانشهرهای ایران در شرایط نامناسب آلودگی هوا قرار دارد چشم امید مردم به مسئولان است که راههکاری برای کاهش حداقلی این آلودگی داشته باشند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ،سالهاست که مشکل آلودگی هوا تنها دغدغه مسئولین شده است و برای رفع آن با هم به مذاکره می نشینند اما دریغ از یک راه‌هکار اساسی که برای حل این معضل پیدا کنند.

 به راستی روزهای نفس گیر و دردناک کلانشهرهای ایران کی تمام می‌شود؟ تا کی مردم باید در انتظار باد و باران برای کاهش آلودگی هوا باشند و برای آمدن آن دست بر دعا بردارند.
سالهاست که مسئولان شهری و کشوری در انتظار روز درختکاری می نشینند تا همانند چندین کشور به نام دنیا این کار به صورت نمادین انجام دهند و با کاشتن چند درخت در سطح شهر مردم را هم تشویق به انجام این امر کنند و نشان دهند که به فکر رفع آلودگی هوای شهرشان هستند.
علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری تهران کاهش آلودگی هوای پایتخت را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: به مناسبت هفته درختکاری  هزار هکتار درخت از گونه های مثمر و غیر مثمر در دامنه جنوبی البرز مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در راستای کاهش آلودگی هوای شهر تهران از دو ماه گذشته عملیات کاشت درخت در این شهر آغاز شده و تاکنون 5 میلیون درخت از گونه های مثمر و غیر مثمر در پارکها، خیابان ها، معابر، بوستانها، منازل شهروندان و پیرامون طرح کمربند سبز شهر کاشته شده است و تا آخر هفته درختکاری هم این کار ادامه دارد.
سالهاست که روز درختکاری در چندین کشور دنیا گرامی داشته می شود و مردم برای کاشتن نهال از گونه های مختلف تشویق و ترغیب می‌شوند،این روزها حال و هوای شهر تهران و دیگر شهرهای ایران نیز این گونه است و عده ای برای فرارسیدن 15 اسفند لحظه شماری می کنند تا با کاشتن چند نهال، حتی کوچک روحیه خود را تغییر داده و برای از بین بردن آلودگی شهرشان گامی بردارند.
طبق سنت گذشته همه مسئولین، عملیات کاشت درخت در هفته درختکاری از 15 اسفند آغاز می شود و تا 21 اسفند هم ادامه خواهد داشت و همه هم این امر را به صورت نمادین انجام داده و از هم پیشی می گیرند.
روز درختکاری برای نخستین بار توسط جولیوس استرلینگ مورتون از ایالت نبراسکا در ۱۰ آوریل ۱۸۷۲ پایه گذاشته شد و در ایالات متحده بعدها این روز (Arbor Day)، به چهارمین جمعه آوریل، منتقل شد.
مسئولان شهری مدتهاست که در تلاش هستند تا به افزایش سرانه فضای سبز گامی در جهت تحقق اهداف خود بردارند و مردم را امیدوار به روزی کنند که همه تهران سر سبز و آلودگی هوای شهر کاهش پیدا خواهد کرد.
مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه سرانه فضای سبز پایتخت 15.5 مترمربع است و باید این میزان نیز افزایش پیدا کند، تصریح کرد: دربخش برون شهری میزان سرانه فضای سبز به 36 هزار مترمربع در جنگل کاری رسیده است اما هنوز برای رسیدن به استانداردها در تلاش هستیم.
مجتبی عبداللهی، معاون محترم خدمات شهری شهردار تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای توسعه فضاهای سبز شهر تهران، گفت: سازمان پارکها و فضای سبز شهر در تلاش است تا با احداث 25بوستان در سطوح ملی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به مساحت تقریبی 250هکتاری گامی موثر در راستای جلب رضایت شهروندی بردارد.
امسال شهرداری تهران در راستای افزایش فضای سبز اقدامات بسیاری انجام داده است که امیدواریم مشگل گشای مشکلات شهرمان باشد.
مديرعامل سازمان بوستانها و فضاي سبز شهر تهران با اشاره به غرص نهال در تمامي 374 محله تهران، گفت: شهرداري تهران تا 15 اسفند عمليات مربوط به ساماندهي 1000هکتار فضاي سبز در دامنه جنوبي البرز را به اتمام مي رساند.
طرح گسترده کمربند سبز تهران یکی از مهمترین برنامه هایی است که باید به آن توجه داشت و برای اجرایی شدن آن تلاش کرد.
مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به کاشت صد هزار درخت در جنگل تلو، گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در راستای تکمیل کمربند سبز شهر تهران در منطقه تلو انجام شد کاشت صد هزار درخت بود.
این روزها نه تنها آلودگی هوا بلکه کم آبی هم معضلی جدی و نگران کننده برای مردم و مسئولان شده است.
عبداللهی در خصوص معضل کم آبی در شهر تهران گفت: در پارک جنگلی تلو درختان ارغوان ،بلوط و داغداغان که مقاوم و مناسب با شرایط آب و هوایی هستند کاشته می شود و همچنین یک مخزن بتنی یک میلیون متر مکعبی در این منطقه ساخته شده که درختان با آب خام این منبع آبیاری می شوند و در حال حاضر به دلیل کمبود آب در شهر تهران حدود دو سال است که کاشت چمن ممنوع شده و برای آبیاری درختان از آب خام استفاده می شود و همچنین به مناطق 22 گانه ساخت مخازن بتنی ابلاغ شده است.
بیشتر منطقه های تهران این روزها با کمبود فضای سبز دست و پنجه نرم می کنند و خواستار افزایش سرانه فضای سبز در مناطق خود هستند.
علی محمد مختاری ، با بیان اینکه در بعضی از مناطق شهر تهران با کمبود فضای سبز مواجه هستیم، گفت: در همین راستا اسناد فرادست شهر از جمله طرح جامع و تفصیلی تهران و پهنه‌ها و همچنین کاربری‌های مشخص شده در اسناد فوق به عنوان منشور اجرایی سازمان مدنظر بوده و به منظور دستیابی به توزیع عادلانه فضای سبز اولویت با مناطقی است که از فضای سبز کمی بهره‌مند هستند. 
وی با توجه به اینکه مناطق (7، 8،9، 10، 11، 12، 17) از جمله مناطق کم‌بهره هستند، تصریح کرد: لذا علاوه بر کاشت نهال در سطح معابر و منازل شهروندان و کمربند سبز، تملک بافت فرسوده جهت اجرای طرح تجمیع در مناطق پرجمعیت و دارای بافت متراکم و فرسوده و همچنین آزادسازی زمین جهت افزایش سرانه‌ای خدماتی بویژه فضای سبز در این مناطق در دست اقدام است. 
امیدواریم که با کاشت درخت بتوان گامی در جهت کاهش آلایندگی های شهر تهران برداشت و شهروندان را با انگیزه ی بیشتری برای رسیدن به هوای پاک و همچنین کاشت درخت در خیابانها و معابر و منازل خود ترغیب و تشویق کرد.



اخبار مرتبط

حفظ چنارهای تهران با غنی شدن مطالبات مردم امکان پذیر است
تخریب 5هزار هکتار باغ در 20سال گذشته/ خروج منابع آلاینده قرمز از شهر تهران
توسعه فضای سبز اولویت اصلی شهرداری تهران
افزایش سرانه فضای سبز مناطق پر تراکم از 5/1 متر به 5 متر




۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن