تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799107868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 24 درصدی نرخ تورم در 18 ماه


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
کاهش 24 درصدی نرخ تورم در 18 ماه




معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید با فعالیت های اقتصادی مختلف موفق شد پس از 18 ماه نرخ تورم را از بیش از 40 درصد به 16 درصد کاهش دهد بدون اینکه از نظر پولی و بانکی به صورت انقباضی عمل کند.





خبرگزاری ایرنا: معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید با فعالیت های اقتصادی مختلف موفق شد پس از 18 ماه نرخ تورم را از بیش از 40 درصد به 16 درصد کاهش دهد بدون اینکه از نظر پولی و بانکی به صورت انقباضی عمل کند.

اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از سیستم کنترل اتوماتیک قطار در مسیر تهران مشهد افزود: در سال 93 حجم مبادلات تجاری کشور به بیش از 150 میلیارد دلار رسید و با برنامه ریزی های دقیق درصددیم روند رشد اقتصادی کشور در سال 94 نیز افزایش یابد.

وی گفت:خوشبختانه در سال 93 طرح های مهم اقتصادی با استفاده از منابع فاینانس خارجی به مرحله اجرا رسید به طوریکه در سال جاری 18 میلیارد دلار فاینانس مالی تنها با کشور چین داشتیم که برای آنها گشایش اعتبار شده است.

جهانگیری افزود: معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در سال جاری خوشبختانه بودجه عمرانی کشور رشد قابل توجهی یافت افزود: در سال 93 سی هزار میلیارد تومان برای انجام پروژه های عمرانی اختصاص یافت درحالیکه مبنای برنامه ریزی ما چهل هزار میلیارد تومان بود که به علت کاهش قیمت نفت نتوانستیم به آن دست پیدا کنیم.

وی افزود: خوشبختانه طی دو سالی که رشد اقتصادی کشور منفی بود موفق شدیم با انجام برنامه ریزی های دقیق اقتصادی، رشد اقتصادی کشور را ارتقا دهیم به طوریکه طی 9 ماهه سال جاری، رشد اقتصادی کشور به 3.6 درصد رسید و پیش بینی می کنیم در کل سال 93 رشد اقتصادی کشور به سه درصد برسد.

معاون اول رییس جمهوری بر حمایت از تولید و رقابت بخش خصوصی در اقتصاد ملی تاکید کرد و گفت: با اجرایی شدن لایحه حمایت از تولید که اکنون در شورای نگهبان است پس از روند اصلاح و قانون شدن آن، موانع تولید در کشور به تدریج برطرف شود تا بتوانیم در سال 94 با برنامه ریزی مناسب شاهد رونق اقتصادی کشور باشیم.

جهانگیری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در نظر دارد در سال 94 برنامه قانونمند جدیدی را تدوین و به اجرا بگذارد گفت: این قانون به غیر از قانون برنامه توسعه کشور است و دولت در این قانون، هم از نظر شکلی و هم از نظر محتوا با جامع نگری بسیاری از مشکلات کشور را از جمله آب، محیط زیست و مسائل منطقه ای و توسعه شبکه حمل و نقل ریلی را بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد داد.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: درحالیکه جمعیت در غرب و مرکز کشور متمرکز است سواحل مکران ما در دریای عمان، خالی از سکنه است و ما سعی خواهیم کرد با اعمال برنامه های مهم توسعه ای، سواحل خود را به مرکز فعالیت های اقتصادی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: توسعه سواحل ایران سبب خواهد شد کشورهای شمالی نیز از این وضعیت بهره مند شوند و ایران می تواند با همکاری کشورهای همسایه این مناطق را به عنوان کانون اصلی توسعه بندری و شبکه حمل و نقل ریلی تبدیل کند.

جهانگیری همچنین بر استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف شبکه حمل و نقل و افزایش بهره وری در تولید تاکید کرد و اظهار داشت: در حالیکه بهره وری در تولید و سرمایه گذاری، پایین است باید از آن حداکثر استفاده را ببریم تا با ارتقای بهره وری، اقتصاد ملی کشور بتواند با برنامه ریزی های دقیق هوشمند علمی به رشد و تعالی برسد.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از سیستم کنترل اتوماتیک قطار در مسیر تهران به مشهد ظرفیت جابجایی بار و مسافر در این مسیر به دو و نیم تا سه برابر افزایش می یابد و این نمونه ای از برنامه ریزی دیقیق هوشمند علمی در عرصه شبکه حمل و نقل ریلی است.

وی خواستار تلاش های زیادی برای توسعه دولت الکترونیک شد و افزود: جهت گیری دولت همواره بر توسعه الکترونیکی استوار بوده است به طوریکه در سطح ملی همه مردم بتوانند با موبایل کارهای خود را انجام دهند.

جهانگیری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از نظر علمی، از توانمندی های زیادی برخوردار است و دانشمندان ایران علاوه بر انرژی هسته ای در تمام علوم روز دنیا به ظرفیت های بسیار بالایی رسیده اند طوریکه در سطح بین المللی از اعتبار بالایی برخوردار شدیم.

وی اظهار داشت: هنوز هم در بنادر کشور، بیشتر حمل و نقل بار با استفاده از شیکه حمل و نقل جاده ای انجام می شود و باید با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز، این مساله به شبکه حمل و نقل ریلی منتقل شود.

وی گفت: برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی نیازمند سرمایه گذاری در حوزه خرید واگن و لوکوموتیو هستیم و بخش خصوصی می تواند با اعمال تسهیلات اعتباری، فعالیت خود را در این بخش گسترش دهد.

وی اظهار داشت: اعمال تخفیف های مناسب در استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید واگن و لوکوموتیو سبب خواهد شد سرمایه های زیادی در حوزه شبکه حمل و نقل ریلی انجام شود و این باعث افزایش ناوگان و توسعه شبکه ریلی کشور خواهد شد.

وی بر ضرورت برقی شدن مسیر تهران مشهد در شبکه حمل و نقل ریلی تاکید کرد و افزود: در نطر داشتیم برای برقی شدن این مسیر از فاینانس چینی اعتباری برای این پروژه استفاده شود و انتظار داریم تا نیمه اول سال 94 مساله تامین اعتبار این پروژه برطرف شود ضمن اینکه با اتصال خط آهن چابهار - زاهدان به مشهد، جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش خود را در بین کشورهای منطقه به خوبی ایفا کند.

وی بر نقش ایران در حوزه های بین المللی و منطقه ای اشاره کرد و گفت: ایران در حل بسیاری از مشکلات منطقه ای و بین المللی نقش مهمی ایفا می کند و هم اکنون در صحنه های بین المللی هرگونه ایران هراسی به شکست انجامیده است

جهانگیری تصریح کرد: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور متمدن در حل مسائل منطقه ای بخصوص در حل مسائل تروریستی ایفای نقش می کند و امیدواریم با همت ملت بزرگ ایران این روند بیش از پیش تقویت شود.

معاون اول رییس جمهوری در پایان این مراسم ضمن تبریک سال جدید ابراز امیدواری کرد سال 94 از هر لحاظ سال خوبی برای ملت ایران باشد تا پیشرفت کشور با سرعت بیشتری دنبال شود.







تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن