تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819227468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهلت شش ماهه برای ثبت و کنترل کیفی مواد کودی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مهلت شش ماهه برای ثبت و کنترل کیفی مواد کودی کرمان - ایرنا - رییس بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: شیوه نامه ثبت و کنترل کیفی انواع مواد کودی ابلاغ شده است و متقاضیان تا شش ماه فرصت دارند نسبت به اخذ شماره ساخت اقدام کنند.


هرمز نقوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین نامه ثبت و کنترل کیفی مواد کودی از 21 آبان امسال ابلاغ و از همان تاریخ اجرایی شده است.
وی گفت: فعالان عرصه کود محصول خود را برای نمونه گیری و انجام آزمایش و آنالیز به آزمایشگاه های مورد تایید موسسه تحقیقات آب و خاک می برند و این موسسه موارد لازم و مرتبط را انجام می دهد و در صورت تایید، شماره ساخت برای آنان در نظر گرفته می شود.
وی عنوان کرد: وزیر جهاد کشاورزی اهتمام جدی نسبت به ساماندهی وضعیت کود در کشور دارد و براساس آن دستورالعملی به موسسه تحقیقات خاک و آب کشور داده شد تا طی سه ماه نسبت به تنظیم برنامه ساماندهی کود موجود در کشور اقدام کند.
رییس بخش تحقیقات خاک و آب استان کرمان گفت: در گذشته کود کشور توسط دولت تامین می شد ولی با اعمال قانون هایی بخش خصوصی هم به این حوزه ورود کرد و کسب و کار خرید و فروش و واردات کود رونق گرفت.
وی با بیان اینکه داشتن کیفیت تعریف خاص دارد اظهار کرد: در زمانی نه چندان دور اعلام شد کودهایی وارد بازار می شود که حداقل محتوا با برچسب آنها یکی باشد که اکنون آن برنامه لغو و با تنظیم این شیوه نامه برنامه های ارایه شده یک گام جلوتر حرکت کرده است.
نقوی گفت: آمار موجود نشان می دهد یک چهارم باغات کشور در استان کرمان وجود دارد و بر همین اساس کود بیشتری در این منطقه استفاده می شود و می بایست فعالان عرصه خرید و فروش، تولید کنندگان و وارد کنندگان در جهت اجرای این شیوه نامه و اخذ شماره ثبت اقدام کنند.
وی یکی از موارد ذکر شده در این آیین نامه را موظف کردن تولید کننده یا وارد کننده به داشتن یک مسوول فنی دانست و افزود: بخش تعاریف، گردش کار، تعریف استانداردهای کودهای شیمیایی و کودهای عالی، شرایط برچسب گذاری، نمونه برداری مواد کودی و ضوابط صدور پروانه برای مسوول فنی از جمله موارد ذکر شده در این شیوه نامه است.
رییس بخش تحقیقات خاک و آب مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: آین آیین نامه در سایت موسسه تحقیقات خاک و آب کشور بصورت یک فایل pdf برای همه افراد قابل دریافت است.
وی تاکید کرد: از 21 آبان امسال به مدت شش ماه مهلت داده شده است که نسبت به اخذ شماره ثبت اقدام کنند و بعد از آن هر گونه کود و ماده کودی که این شرایط را احراز نکرده باشد غیرقانونی است و با متخلفین برخورد خواهد شد.
7439/3028



28/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن