تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804032641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات 173ميليون دلار انواع آبزيان طي 11 ماه امسال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۱:۲۵ق.ظ)
صادرات 173ميليون دلار انواع آبزيان طي 11 ماه امسال موج - مديرکل دفتر بهبود کيفيت و فرآوري توسعه بازار سازمان شيلات ايران گفت: در 11 ماه امسال 52 هزار تن انواع آبزيان به ارزش 173 ميليون دلار به کشورهاي مختلف صادر شده است.
به گزارش خبرگزاري موج،عيسي گلشاهي پيش بيني کرد که تا پايان امسال صادرات محصولات شيلاتي از 300 ميليون دلار سال گذشته فراتر رود.
وي تصريح کرد: عمده دليل کاهش نسبي ميزان صادرات آبزيان در سال جاري مربوط به تاخير دو ماهه در آغاز صادرات ميگو در ابتداي سال بود زيرا امسال برخلاف سال هاي گذشته ذخايري براي صادرات نداشتيم و پس از برداشت ميگو عمليات صادرات آغاز شد.
وي اضافه کرد: تمام ميگوي توليد شده مورد نظر براي بازارهاي جهاني در سال گذشته صادر شده بود بنابر امسال صادرات ميگو پس از فصل برداشت انجام شد.
وي ادامه داد: عمده صادرات آبزيان به کشورهاي جنوب شرقي آسيا همچون ويتنام، چين، کره جنوبي، کشورهاي حوزه خليج فارس نظير امارات، کويت، عمان، لبنان و کشورهاي ايتاليا و اسپانيا بوده است.
مديرکل دفتر بهبود کيفيت و فرآوري توسعه بازار آبزيان سازمان شيلات، گفت: طي سال هاي گذشته عمده ميگوي کشورمان به کشور هاي اتحاديه اروپا نظير ايتاليا و اسپانيا صادر شده به طوري که اسپانيا 55 درصد بازار ميگو ايران را در اختيار داشت.
وي اضافه کرد: اما طي سالهاي اخير به دليل اعمال تحريم ها عليه ايران بازارهاي جايگزين توسعه يافتند، به نحوي که امارات با 51 درصد سهم در بازار ميگو رتبه نخست را از آن خود کرد.
وي با بيان آنکه در حال حاضر ويتنام با حدود 50 درصد سهم در بازار اين جايگاه را از امارات گرفته است، افزود: در يازده ماهه امسال صادرات ميگو 10 هزار و 20 تن به ارزش 47 ميليون دلار بوده که 19 درصد از لحاظ وزني و 24 درصد ارزش صادرات را به خود اختصاص داده است.
گلشاهي تاکيد کرد: در صورت رفع تحريم ها و توانايي ايران در صادرات مستقيم ميگو به کشورهاي اتحاديه اروپا به طور حتم قابل ارزآوري و کسب درآمدهاي بيشتر براي بازار ميگو افزايش مي يابد.
وي درباره بازار روسيه گفت: روسيه نيز بازار جديدي براي ايران است و توافقات با اين کشور به شکلي انجام شده که در صورتي که تحريم هاي روسيه نيز برداشته شود، همچنان مي توانيم صادرات آبزيان به اين کشور را داشته باشيم.
مديرکل دفتر بهبود کيفيت و فرآوري توسعه آبزيان سازمان شيلات گفت: با کاهش اندک توليد ماهي قزل آلا براثر شيوع ويروس VHS (ويروس خونريزي دهنده قزل آلا) قيمت اين محصول نسبت به سال گذشته 12.5 درصد و نسبت به ماه گذشته 7 درصد افزايش داشته است.
وي با بيان اينکه صادرات اين محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزايش يافته، افزود: در 11 ماه سالجاري صادرات ماهي قزل آلا سه هزار تن بوده است.
وي از راه اندازي پروژه توليد و پرورش ماهيان دريايي آبهاي گرم به صورت فوق متراکم و در سيستم مدار بسته با نام شانک براي نخستين بار در خاورميانه خبر داد و گفت: ماهي توليد شده در اين سيستم به طور کامل ارگانيک بوده و هيچ گونه آنتي بيوتيک که در حال حاضر در ماهي هاي پرورشي استفاده مي شود، در آن استفاده نشده است.
معاون بهبود کيفيت و توسعه بازار آبزيان سازمان شيلات افزود: با ورود روسيه به مجموعه بازارهاي صادراتي آبزيان طي مدت کوتاهي، صادرات قزل آلا نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش يافته، به طوري که طي يازده ماه سالجاري 3 هزار تن ماهي قزل آلا به کشورهاي مختلف صادر شده که انتظار مي رود سال اينده با افزايش چشمگير آن نسبت به امسال مواجه باشيم.گلشاهي با بيان اينکه واردات ماهي قزل آلا عليرغم کاهش توليد، افزايش چنداني نداشته است، گفت: طي يازده ماه سالجاري 10 هزار و 700 تن واردات ماهي تجاري مانند قزل آلا داشته ايم که در سال جاري به 11 هزار تن رسيده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن