تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803253956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش سه برابری حمل و نقل مسافر و بار و کاهش حداقلی سانحه های ریلی با سیستم کنترل اتوماتیک قطار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آخوندی خبرداد: افزایش سه برابری حمل و نقل مسافر و بار و کاهش حداقلی سانحه های ریلی با سیستم کنترل اتوماتیک قطار تهران - ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت: برای راه اندازی سیستم کنترل اتوماتیک قطارهای مسافری و باری در مسیر تهران – مشهد 32 میلیون یورو هزینه شده است تا ظرفیت جابه جایی مسافر و بار در این مسیر به میزان 2.5 تا 3 برابر افزایش یابد.


به گزارش ایرنا عباس آخوندی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از سیستم کنترل اتوماتیک قطارهای مسیر تهران - مشهد افزود: استفاده از این سیستم سبب می شود ظرفیت جا به جایی شبکه حمل و نقل ریلی در مسیر تهران - مشهد و بالعکس صد در صد افزایش یابد.
عضو کابینه دولت یازدهم افزود: سیستم کنترل اتوماتیک قطارهای مسافری و باری که امروز به بهره برداری رسید به دست متخصصان ایرانی اجرا شده تا هر گونه سانحه ریلی در این شبکه به حداقل کاهش یابد.
وی گفت: با راه اندازی این فرآیند در صورتی که لوکوموتیوران خطایی داشته باشد سیستم به صورت اتوماتیک آن را کنترل و متوقف می کند تا هرگونه حرکت در این مسیر با امنیت بسیار بالایی انجام شود.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: دولت تدبیر و امید به توسعه شبکه حمل و نقل ریلی توجه ویژه ای دارد و طی یکسال و نیم گذشته در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده و سرمایه گذاری های بیشتری هزینه شده است.
آخوندی با اشاره به مزیت های توسعه شبکه حمل و نقل حومه ای در اطراف شهر تهران و دیگر کلان شهرهای کشور گفت: بیش از 7 میلیون نفر در حومه تهران زندگی می کنند و همه آنها ملزم هستند برای انجام کارهای روزانه خود بین تهران و محل سکونت خود تردد کنند.
وی اظهار داشت: با راه اندازی قطارهای حومه ای بسیاری از سفرهای مردم در این مسیر کاهش می یابد زیرا امروز شاهد تردد زیاد خودرو در مسیر تهران کرج هستیم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: اکنون روزانه بیش از 120 هزار خودرو در بین تهران و کرج تردد می کنند در حالی که در صورت بهره برداری از قطار حومه ای بسیاری از این سفرها کاهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
آخوندی با بیان اینکه در اول انقلاب در کشورمان یک میلیون و 200 هزار خودرو وجود داشت اما اکنون با 14 برابر به بیش از 16 میلیون دستگاه رسیده است،پیش بینی کرد: طی 20 سال آینده تعداد وسایل نقلیه ایران به بیش از 50 میلیون خودرو برسد.
وی اظهار داشت: کلان شهر تهران باید علاوه بر ایستگاه فعلی راه آهن سه ایستگاه بزرگ دیگر داشته باشد تا بتوانیم با 4 ایستگاه در سطح شهر و اتصال آن به مترو مسافران قطار را به سهولت به مترو متصل کنیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر این اتصال شبکه فرودگاهی تهران به ایستگاه های راه آهن ضروری است تا مردم بتوانند در شبکه حمل و نقل هوایی و ریلی همانند بسیاری از کشورهای جهان به سهولت جا به جا شوند.
وی از طرح جامع حمل و نقل کشور خبر داد و گفت: در این طرح در نظر داریم شبکه حمل و نقل کشور یکپارچه سازی شود تا همه بخش های حمل و نقل به یکدیگر متصل شوند.
آخوندی درعین حال گفت: البته محدودیت های زیادی داریم و علاوه بر سرمایه گذاری فیزیکی نیازمند سرمایه گذاری دانشی نیز هستیم تا بتوانیم از تمام ظرفیت های موجود در شبکه حمل نقل ریلی ، هوایی، دریایی و جاده ای استفاده کنیم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پیش از بهره برداری از سیستم کنترل اتوماتیک قطار در این مسیر هر 30 کیلومتر یک قطار به این مسیر اعزام می شد اما با بهره برداری از این سیستم هر 8 کیلومتر یک قطار در سیر این مسیر قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه برای تردد مردم در ایام تعطیلات نوروزی نیز برنامه های خوبی در حوزه های مختلف حمل و نقل به مورد اجرا گذاشته شده است ، پیش بینی کرد: درسال 94 ، 20 میلیون نفر از طریق شبکه حمل و نقل عمومی جاده ای ، بیش از 2 میلیون نفر از طریق ریل، 2 میلیون از طریق هوا و بیش از 8 میلیون نفر از طریق بنادر کشور جا به جا شوند و شاهد سفر بیش از 32 میلیون هموطن توسط ناوگان هوایی ، دریایی، ریلی و حمل و نقل عمومی جاده ای باشیم.
اقتصام/1108/1058**1599



28/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن