تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806233617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دست فروشی با طعم لیسانس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دست فروشی با طعم لیسانس بروجرد- ایرنا- خریدهای نوروزی در ایام پایانی سال داغ شده است و بازارهای بروجرد دستفروشانی از طیف های مختلف بویژه با مدارک تحصیلی دانشگاهی را در خود جای داده است.


به گزارش ایرنا دست فروشان با توجه به برخوردهای شهرداری در خصوص رفع سد معبر همواره این استرس را دارند که مبادا ستاد اجراییات شهرداری از راه برسد و بساط آنها را جمع کند و با خود ببرد.
این روزها افرادی با تیپ و قیافه مرتب و متفاوت با دیگر همقطاران خود در بازار دیده می شوند که برخی از آنها دارای مدارک تحصیلی لیسانس و حتی بالاتر هستند و برای امرار معاش به دستفروشی کنار خیابان مشغول شده اند.
تعداد دستفروشان در بروجرد به حدی است که خیابان های مرکزی این شهر از جمله شهدا، آیت الله کاشانی، جعفری و صفا گنجایش آنها را نداشته و باعث شده تا برخی از آنها در بازارچه ها و حتی کوچه های منتهی به خیابان های اصلی بساط پهن کنند.
یکی از این دست فروشان در بروجرد در حالیکه برای جذب مشتری فریاد می زد با بی میلی نسبت به انجام مصاحبه گفت: بگذارید در این بازار شب عید کاسبی کنیم، وقتی شغل نباشد درس و تحصیل به چه درد می خورد؟
این دست فروش جوان و مرتب با بیان اینکه خیلی طول کشید تا خودم را به کار دست فروشی راضی کنم، افزود: بعد از مدتی به دستفروشی عادت کردم و اکنون می توانم با این کار فقط خرج روزانه خودم را در بیاورم.
یک جوان دست فروش دیگر که بساطی در کنار خیابان داشت و با روش سنتی قهوه و نسکافه می فروخت گفت: این کار از بیکاری بهتر است حداقل خرج روزانه خود را درمی آورم.
وی افزود: با گسترش فناوری و ارتباطات، دست فروشی نیز رشد کرده است و دست فروشان باید با مدارک لیسانس و یا بالاتر با دست زدن به ابتکارات نو و خلاقانه کاسبی کنند.
این جوان با گذاشتن قوری های برنجی و سنتی روی منقل، قهوه و نسکافه زغالی می فروخت و در هوای تقریبا سرد این روزهای بروجرد کاسبی بدی نداشت ولی از چهره آرایش کرده و تر و تمیز او می شد فهمید که او نیز از روی ناچاری این کار را انجام می دهد.
بازار برخی دست فروشان بروجردی که بیشتر آنها دارای مدرک دانشگاهی و یا دانشجو هستند از ساعت 10 شب به بعد در کنار خیابان ها و میادین اصلی شهر بروجرد رونق می یابد.
علی یکی از این دست فروشان تحصیل کرده بعد از دقایقی صحبت و درد و دل به خبرنگار ایرنا گفت: کار کارگری زیادی در بروجرد وجود ندارد و اگر هم پیدا شود بسیار طاقت فرسا و سخت است.
وی افزد: در کارگری باید از صبح تا غروب آفتاب برای حداکثر 30 هزار تومان در روز کار کنم ولی دست فروشی فقط چند ساعت وقت من را می گیرد و درآمد آن به مراتب بیشتر از حقوق کارگری است.
در میان این گروه از دستفروشان خوش تیپ، دستفروشی که این کار را به عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرده است می گوید: درآمد دستفروشی از تدریس زبان بیشتر است.
این دستفروش که ترجیح می دهد بیشتر وقت خود را صرف معرفی کالاهایش بکند تا ۲ سال پیش با حقوق 600 هزار تومان مدرس زبان بوده است اما به تشویق یکی از دوستانش کار کردن در موسسات زبان را رها کرده و امروز با همان ساعت کاری به طور متوسط روزی ۶۰ هزار تومان فروش دارد که ۳۰ هزار تومان آن سود به دست آمده از فروش شال و روسری است.
وی معتقد است فروش شال، روسری، تاپ و محصولاتی که مورد توجه زنان و دختران جوان است بهترین انتخاب برای دستفروشی است.
او نه تنها از کارش راضی است بلکه اعتقاد دارد که اگر به حرفه قبلی خود یعنی تدریس زبان ادامه می داد نه تنها راه به جایی نمی برد و پیشرفتی نداشت بلکه با احتمال تعدیل نیرو از سوی مدیران موسسات زبان نیز روبه رو می شد.
وی اکنون از اینکه برای خود کار می کند خوشحال است زیرا درآمد ماهانه وی از درآمد پدرش که بازنشسته آموزش و پرورش است بیشتر است.
مسوول موسسه کاریابی کارآفرین بروجرد با اشاره به افزایش تمایل جوانان این شهرستان به دستفروشی گفت: حدود پنج هزار و 32 نفر از سال 1390 تاکنون در موسسه کاریابی ثبت نام کرده اند.
احمد آراسته افزود: حدود سه هزارو 26 نفر از این تعداد مرد و دوهزار و شش نفر زن هستند.
به گفته وی از تعداد کل جویندگان کار این موسسه 301 نفر بی سواد، 271 نفر تحصیلات ابتدایی، 584 نفر تحصیلات راهنمایی، 216 نفر تحصیلات متوسطه، یکهزارو 597 نفر دیپلم، 586 نفر فوق دیپلم، یکهزارو 392 نفر لیسانس و 85 نفر فوق لیسانس و بالاتر هستند.
وی با اشاره به اینکه 7/72 درصد جویندگان کار در موسسه کاریابی کارآفرین بروجرد مدرک دیپلم به بالا دارند، افزود: 7/27 درصد جویندگان کار نیز دارای مدرک لیسانس هستند.
آراسته مشکل اصلی بیکاری در بروجرد را نداشتن مهارت جویندگان کار در این شهرستان عنوان کرد و گفت: 4/72 درصد بیکاران بروجرد بدون مهارت هستند.
وی افزود: موسسه کاریابی کارآفرین بروجرد متقاضیان بدن مهارت را به منظور کسب آموزش های مهارتی به فنی و حرفه ای شهرستان معرفی می کند.
مسوول موسسه کاریابی کارآفرین بروجرد اظهار کرد: علت اصلی ترویج دست فروشی در بین تحصیل کرده های بیکار نبود کار در شهرستان می باشد و برخی افراد دراین قشر درآمدی نه چندان پایدار به دست می آورند.
مسوول سازمان میادین شهرداری بروجرد نیز در خصوص مشکلات ناشی از فعالیت دست فروشان در سطح شهر گفت: بر اساس ماده 55 قانون برخورد با عوامل سد معبر از جمله بساط دستفروشان ضروری است.
جمشید بیرانوند افزود: شهرداری بروجرد بنا به وظایف قانونی خود موظف به رفع سد معبر و برخورد با دست فروشان است.
وی با بیان اینکه شش تیم برای رفع سد معبر در بروجرد فعال شده است، اظهار داشت: این تیم ها بساط دستفروشان مزاحم را جمع آوری می کنند.
مدیرعامل سازمان میادین شهرداری بروجرد افزود: تیم های رفع سد معبر با گرفتن مبلغی جریمه و تعهد کتبی، اجناس دستفروشان را به آنها باز می گردانند.
وی اظهار داشت: قطعا روزهای باقی مانده از سال بهترین بازار برای دستفروشان و کسب درآمد است ولی از سویی دیگر کسبه اعتراض خود را نسبت به فعالیت دستفروشان و راکد کردن بازار شب عید خود به شهرداری اعلام کرده اند.
یک شهروند خرمشهری که در بازار شهر خرمشهر بساط دستفروشی داشت با برخورد ستاد اجراییات شهرداری این شهر مواجه شد.
وی که مخارج زندگی خود و خانواده اش را از این راه تامین می کرد، چهارشنبه گذشته در اعتراض به ممانعت شهرداری خرمشهر از فعالیتش اقدام به خودسوزی کرد.
3031/7190/3022



28/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن