تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804249494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش۲۰درصدی آموزش کشاورزی پایدار درروستاهای حوضه دریاچه ارومیه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: افزایش۲۰درصدی آموزش کشاورزی پایدار درروستاهای حوضه دریاچه ارومیه رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد از زیستگاههای حوضه دریاچه ارومیه تحت پوشش کشاورزی پایدار هستند، گفت: این میزان در سال ۹۴ با تامین اعتبار بیشتر به ۳۰ درصد خواهد رسید.
۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۸ اسفند ساعت 01:26

به گزارش خبرگزاری پانا،معصومه ابتکار در مراسم امضا سند همکاری اجرای فاز دوم احیا دریاچه ارومیه با مشارکت جوامع محلی بین سازمان محیط زیست، سازمان ملل و کشور ژاپن گفت: درآستانه نوروز دومین مرحله همکاری با کشور ژاپن را در زمینه کشاورزی پایدار در حوضه پارک ملی دریاچه ارومیه نهایی و به امضا می رسانیم.

به گفته وی احیا دریاچه ارومیه را می توان نمادی از صلح و دوستی بین ملل و نجات کره زمین که متعلق به تمام انسانها دانست. رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: سال گذشته و در حقیقت از ابتدای دولت یازدهم تلاش های زیادی برای احیا دریاچه ارومیه صورت گرفته و با تمام فراز و نشیب ها این تلاش ها مداوم بوده و قطع نشده است اگر چه در این مسیر فراز و نشیب هایی وجود داشته و قطعا می توانستیم بهتر از این هم در این زمینه کار کنیم. وی افزود: به طور کلی دولت در سال ۹۳ توجه ویژه ای به احیا تالاب ها داشته که یکی از مهمترین اتفاق ها در این سال احیا تالاب هورالعظیم بوده که همچنان در حال آبگیری است. ابتکار گفت: حذف موانع برای آبگیری تالاب هامون در سال ۹۳ به طوری که در این سال در هشت ماه از سال هامون آب داشت یکی دیگر از اقدامات مهم در سال ۹۳ بوده است. رئیس سازمان محیط زیست یادآور شد: همکاری با کشور ژاپن در زمینه احیا تالاب انزلی نیز که از سال گذشته آغاز شده ادامه دارد و در حال حاضر برنامه احیا تالاب انزلی وارد مرحله عملیاتی شده است و در دستور کار مسئولان استان گیلان قرار گرفته است. وی تصریح کرد: همچنان برای احیا تالاب پریشان با همت مردم محلی و با حمایت ها و جهت گیری های سازمان محیط زیست ساخت چاههای غیرمجاز در اطراف این تالاب متوقف شده و اقدامات اولیه صورت گرفته است. به اعتقاد وی همچنین تالاب گاوخونی با توجه به آبگیری زاینده رود در مقاطعی از سال وضعیت بهتری نسبت به گذشته در این سال داشته است. وی اقدامات انجام شده برای تالاب بختگان و شادگان را از دیگر مصادیق توجه ویژه سازمان محیط زیست و دولت به بحث احیا تالاب ها برشمرد و افزود: همچنین دولت توجه بسیار ویژه ای به دریاچه ارومیه داشته و با یک برنامه و نگاه علمی اقدام ملی برای این دریاچه را عملیاتی کرده است. رئیس سازمان محیط زیست آموزش کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه را یکی از مهمترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت این دریاچه دانست و گفت: با این اقدام سفره های آب زیرزمینی و منابع آب به صورت راهبردی ذخیره می شوند و استفاده از این منابع آب بهبود وافزایش می یابد و بهره وری از آنها ارتقا می یابد. ابتکار با اشاره به اینکه با افزایش ۳۴ روستا برای آموزش کشاورزی پایدار در مجموع در حال حاضر ۷۵ روستا تحت پوشش این آموزش ها هستند گفت: امیدواریم با تامین اعتبار بیشتر در سال ۹۴، ۱۰ درصد فعلی روستاها که تحت پوشش این آموزشها برای احیا هستند به ۳۰ درصد برسد. وی از همکاری کشور ژاپن و سازمان ملل برای احیا تالاب ها و زیستگاههای ارزشمند دریاچه ارومیه قدردانی کرد و افزود: در این مسیر ان جی اوها و استانداری های استانهای آذربایجان شرقی و غربی و رسانه ها با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی نقش بسزایی داشته اند. ابتکار در پایان با تبریک به مناسبت نوروز ۹۴ اظهار داشت: نوروز علاوه بر اینکه یک عید ملی و باستانی است به دلیل ارتباط ویژه انسان با طبیعت در این ایام و اینکه تمام بشریت از شکوفایی طبیعت در این ایام لذت می برند به نوعی جهانی و متعلق تمام انسانهای کره زمین است. بنابراین فرصت مناسبی است تا نسبت به مواهب طبیعی قدردان باشیم.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن