تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819950320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسايي آثار طبيعي جزاير خليج فارس به سال آينده موکول شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ اسفند ۱۳۹۳ (۲۳:۵۹ب.ظ)
شناسايي آثار طبيعي جزاير خليج فارس به سال آينده موکول شد موج - شرايط نامساعد جوي در آبهاي خليج فارس باعث شد عمليات بررسي و شناسايي آثار طبيعي جزاير ابوموسي، هرمز، تنب بزرگ و کوچک به سال آينده موکول شود.
به گزارش خبرگزاري موج، کارشناس ميراث فرهنگي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان اظهار کرد: بررسي شناسايي آثار طبيعي جزاير ابوموسي، هرمز، تنب بزرگ و کوچک که قرار بود طي هفته جاري برگزار شود به دليل شرايط نامساعد جوي به تعويق افتاد.
شايسته فرح گفت: به اين منظور قرار بود کارشناساني نيز از پژوهشگاه ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز وارد استان هرمزگان شوند.
فرح تصريح کرد: طوفاني شدن دريا امکان سفر به جزاير را براي بررسي و شناسايي آثار از بين برد و اين اقدام به سال آينده موکول شد.
وي تاکيد کرد: بر اساس يک طرح ملي قرار است آثار طبيعي جزاير خليج فارس از جمله ابوموسي، هرمز، تنب بزرگ و کوچک در فهرست آثار طبيعي و معنوي ملي کشور به ثبت رسند.
اين کارشناس ميراث فرهنگي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان خاطرنشان کرد: به منظور ثبت آثار طبيعي جزاير خليج فارس در سال جاري مبلغ 200 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني تخصيص يافته است.
وي يادآور شد: با توجه به اعتبارات تخصيص يافته مي بايست پرونده ثبتي آثار طبيعي قابل ثبت در جزاير تا پايان تير ماه سال آينده، تهيه و جهت ثبت در فهرست ميراث طبيعي کشور آماده شود.
وي يادآور شد: البته دو سال پيش يک محوطه تاريخي در جزيره ابوموسي شناسايي شد اما هنوز بررسي هاي بيشتر به منظور اينکه مشخص شود اين محوطه به چه دوره اي تعلق دارد، صورت نگرفته است.
فرح تاکيد کرد: انتظار مي رود با ثبت ملي آثار طبيعي موجود در اين جزاير، مقدمات ايجاد تسهيلات براي رفت و آمد گردشگران به اين جزاير فراهم شود.
کارشناس ميراث فرهنگي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با بررسي و شناسايي آثار طبيعي جزاير خليج فارس و به دنبال آن ثبت ملي آنها، اين آثار با ارزش که نشانگر هويت خليج فارس هستند، تحت حمايت سازمان ميراث فرهنگي قرار خواهند گرفت.
وي در ادامه تصريح کرد: از سوي ديگر ثبت ملي آثار طبيعي جزاير خليج فارس باعث معرفي بيش از پيش جاذبه هاي اين جزاير و توسعه گردشگري در اين مناطق خواهد شد.
فرح همچنين در خصوص ثبت آثار طبيعي در جزيره هرمز نيز اظهار کرد: عمليات بررسي و شناسايي آثار طبيعي جزيره هرمز که از ابتداي سال آغاز شده بود هم اکنون به اتمام رسيده است.
وي گفت: جزيره هرمز به عنوان يک گنبد نمکي داراي آثار طبيعي بسيار با ارزشي است که طي بررسي هاي به عمل آمده تعداد 10 اثر طبيعي اين جزيره قابليت ثبت در فهرست ملي را داشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن