تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819876809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نيم ميليون نوازد در جهان به دليل نبود آب پاکيزه مي ميرند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ اسفند ۱۳۹۳ (۱۷:۱۴ب.ظ)
سازمان بهداشت جهاني: نيم ميليون نوازد در جهان به دليل نبود آب پاکيزه مي ميرند موج - سازمان بهداشت جهاني از مرگ نيم ميليون نوزاد در جهان به دليل دسترسي نداشتن به آب پاکيزه و صابون خبر داد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، نتايج تحقيقات سازمان بهداشت جهاني نشان مي دهد نيم ميليون نوزاد در جهان قبل از اين که يک ماهگي خود را به پايان برسانند به دليل کمبود آب پاکيزه و نبود فاضلاب جان خود را از دست مي دهند.
اين تحقيقات که بر اساس همکاري سازمان "واتر ايد" با سازمان بهداشت جهاني صورت گرفته و در 54 کشور در حال توسعه تهيه شده است، تاکيد مي کند در صورتي که اين نوزادان با آب پاکيزه شسته شوند و افراد در اين منطقه براي شتشوي دستان خود به صابون دسترسي داشته باشند، مي توان از مرگ 20 درصد از اين نوزدان جلوگيري کرد.
اين گزارش مي افزايد: در بيش از يک سوم بيمارستان هاي کشورهاي در حال توسعه مکاني براي بيماران و کارکنان براي شستشوي دستان با صابون وجود نداشته و در بيش از 40 درصد از اين بيمارستان ها آب پاکيزه وجود ندارد.
باربارا فارست، رئيس موسسه واتر ايد با اشاره به اين که مي توان از مرگ زودرس اين نوزدان جلوگيري کرد، افزود: نوزداني که در شرايط محيطي ناسالم به دنيا مي آيند با خطر مرگ روبرو هستند و بسياري از اين کودکان نيز سالانه به دليل اين شرايط جان خود را از دست مي دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن