تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798573437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردبیل در سالی که گذشت / سفر رییس جمهوری شتاب بخش توسعه استان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اردبیل در سالی که گذشت / سفر رییس جمهوری شتاب بخش توسعه استان اردبیل - ایرنا- استان اردبیل در سال 1393 شاهد اتفاقات و حوادث زیادی بود که در راس این حوادث سفر تابستان رییس جمهوری و تعدادی از اعضای هیات دولت قرار دارد .


دکتر حسن روحانی در روزهای پایانی مرداد ماه سال جاری به همراه وزیران اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، نیرو، بهداشت و درمان، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، همچنین معاون اجرایی، معاون حقوقی، مشاور فرهنگی، مشاور رسانه ای و دستیار ارشد رییس جمهوری به مدت 2 روز میهمان پایتخت حسینیت و مدنیت بود.
به گفته مسوولان استان، سفر رییس دولت تدبیر و امید به اردبیل برکات بسیاری به دنبال داشت که از جمله آنها می توان به تامین و تخصیص اعتبار جهت تکمیل 76 پروژه مهم نیمه تمام در حوزه های مختلف اشاره کرد.
با مقایسه میزان تخصیص اعتبارات در سال 1393 و سال پیش از آن، می توان یکی از دستاوردهای مهم سفر رییس جمهوری به استان را تخصیص اعتبارات مورد نیاز استان و واریز حدود 100 درصدی آن به حساب خزانه استان و دستگاه های اجرایی دانست.
پارسال از بابت طرح های عمرانی و سایر منابع در مجموع 900 میلیارد ریال در اختیار استان اردبیل قرار گرفته بود که بخشی مهمی از آن نیز به مطالبات پیمانکاران اختصاص یافت اما به گفته مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری اردبیل از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزارو 100 میلیارد ریال از بابت فعال کردن پروژه ها به خزانه استان واریز شد که از این مبلغ 2 هزارو 630 میلیارد ریال در اختیار دستگاه های مختلف قرار گرفته و ما بقی نیز در حساب دستگاه ها موجود می باشد و پیش بینی می شود طی روزهای باقی مانده از سال جاری نیز 600 میلیارد ریال دیگر به حساب خزانه واریز و در اختیار دستگاه ها قرار بگیرد.
با وجود رکود برخی پروژه های بزرگ سدسازی استان طی سال 1392 به خاطر کمبود منابع اعتباری، در جریان سفر دکتر روحانی 2 هزارو 700 میلیارد ریال برای فعال شدن این پروژه ها اختصاص یافت و باعث شد تا بخشی از مطالبات پیمانکاران پروژه های بزرگ عمرانی مانند سد عمارت، گیوی و احمد بیگلو پرداخت شده و این پروژه ها دوباره فعال شوند؛ به طوری که برخی از آنها اکنون در سه نوبت کاری فعال بوده و منجر به بهبود فضای کسب و کار در سطح منطقه شده است.
همچنین در جریان این سفر 700 میلیارد ریال از محل حوادث طبیعی به استان اختصاص یافت که این میزان در مقایسه با 40 میلیارد ریال اختصاصی سال گذشته 17 برابرافزایش داشت.
به گفته داوود شایقی، یکصد میلیارد ریال اعتبار نیز از محل بودجه توازن منطقه ای به استان اردبیل اختصاص یافته و با این اعتبار در هر شهرستان یک پروژه تعریف شد تا در آینده ای نزدیک تحولی در سیمای شهرستان ها ایجاد شود؛ این در حالی است که در سال گذشته از این محل ریالی به استان پرداخت نشده بود.
طی سفر کاروان تدبیر و امید همچنین 530 میلیارد ریال نیز به پروژه های گازرسانی استان اختصاص داده شد که قابل قیاس با سال گذشته نیست و با این اعتبار پروژه های گازرسانی به 100 روستا در حال اجرا می باشد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری اردبیل عنوان کرد: این اعتبارات سوای اعتبارات اختصاص یافته به پروژه های بزرگی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان است که باید برای تکمیل آن 13 هزار میلیارد ریال هزینه شود و یا پروژه مهم شبکه پایاب سد خداآفرین و تبدیل 83 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دیم شمال استان به آبی که با تصویب اعطای تسهیلات بیش از 250 میلیون یورویی از بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.
همچنین با درخواست رییس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی هشت میلیارد دلار برای مهار آب های مرزی اختصاص یافت که از این مبلغ بیش از یک هزار میلیارد ریال به استان اردبیل اختصاص یافته است.
شرکت توزیع برق استان اردبیل نیز یک هزارو 600 میلیارد ریال برای راه اندازی پست های برق بزرگ در حوزه های خلخال، گرمی و اردبیل از محل صندوق توسعه ملی دریافت کرد.
19 پروژه در بخش های آب، خاک و کشاورزی با 210 میلیارد ریال اعتبار و 11 پروژه سدهای معیشتی با 100 میلیارد ریال اعتبار که در سال های گذشته راکد بودند، امسال فعال شدند.
در بخش پروژه های راهسازی نیز 462 پروژه به منظور احداث و نگهداری راه های اصلی و فرعی شهری و روستایی با 780 میلیارد ریال اعتبار و در بخش ورزش و جوانان که 76 میلیارد ریال اعتبار دریافت کرده، 36 پروژه در سطح استان در دست اجراست و 11 پروژه نیز به برکت سفر رییس جمهوری به منطقه وارد فاز اجرایی شده است.
افتتاح حدود سه هزارو 600 واحد مسکن مهر شهری و روستایی در مناسبت های مختلف، اختصاص 210 میلیارد ریال به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی در سطح منطقه، اختصاص 10 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های بنیاد شهید از جمله فعالیت های عمرانی دولت تدبیر و امید در سطح استان اردبیل بود.
تصویب منطقه آزاد تجاری مستقل استان اردبیل در شورای عالی مناطق آزاد کشور و تهیه طرح توجیهی و تعیین محدوده آن، واگذاری راه اندازی و اجرای منطقه ویژه اقتصادی نمین به شرکت سرمایه گذاری شاهد و آغاز طرح مطالعاتی منطقه آزاد سبلان از دیگر فعالیت های دولت در سال 1393 بود که با رسیدن به مرحله بهره برداری می تواند تحول شگرفی در سیمای اقتصادی و در نتیجه توسعه و اشتغال منطقه ایجاد کند.
در حوزه اجتماعی مهمترین حادثه ای که در صدر اخبار رسانه های استان قرار گرفت حادثه ناخوشایند یخ زدگی اقتصاد تک محصولی مشکین شهر بر اثر بارش برف در روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین ماه اشاره کرد که موجب سرمازدگی شدید حدود 15 هزار هکتار از باغات میوه این شهرستان و از بین رفتن از جمله 250 هزار تن انواع محصولات سردرختی به ارزش تقریبی شش هزار میلیارد ریال شد.
این حادثه در ابتدای سال همچنین موجی از بیکاری قشر عظیمی از جامعه کار این شهرستان به دلیل رکود فعالیت سردخانه ها، کارخانه های تولید جعبه و پایانه های باربری را به دنبال داشت.
بارش های شدید طی 24 ساعت و به دنبال آن وقوع سیل در ابتدای خرداد ماه سال جاری نیز یکی دیگر از حوادث تلخی بود که مشکین شهر را تحت تاثیر قرار داد.
بر اثر این حادثه غیرمترقبه به حدود 100 واحد مسکونی و تاسیسات زیربنایی این شهرستان خسارت آورد آمد و یک نفر نیز زخمی و روانه بیمارستان شد که البته امداد رسانی به موقع جمعیت هلال احمر استان به حدود 400 نفر از سیل زدگان و اسکان موقت 70 نفر، مانع از وقوع تلفات انسانی طی این حادثه شد.
همچنین 2 چوپان 16 ساله و 21 ساله مشکین شهری در اردیبهشت و خرداد ماه امسال بر اثر آذرخش جان خود را از دست دادند و تعدادی از دام های آنها نیز بر اثر این حادثه تلف شد.
همچنین در روزهای پایانی شهریور ماه شکوفه های پاییزی میهمان درختان مشکینی شد و در حالی که چند روز به آغاز فصل پاییز باقی نمانده بود، در یک پدیده کم نظیر بیشتر درختان میوه در شهرستان مشگین شهر به شکوفه نشستند؛ این امر در حالی روی داد که باغ های میوه در مرحله گل دهی دچار سرمازدگی شده بودند و کارشناسان علت این پدیده کم نظیر را تنش های محیطی و استرس گیاه ناشی از شرایط جوی عنوان کردند.
در حوزه فرهنگی رویداد قابل توجه استان اردبیل در سال 1393 می توان به برگزاری هفته فرهنگی اردبیل در برج میلاد تهران در دی ماه اشاره کرد.
این آیین فرهنگی که جهت شناساندن هر چه بیشتر فرهنگ و ظرفیت های اقتصادی استان به دیگر هموطنان، به خصوص پایتخت نشینان توسط شهرداری تهران برگزار و با استقبال مناسبی از سوی مردم روبرو شد؛ در قالب این آیین شب های شعر ادبی، آیینی، شب دفاع مقدس برگزار و روزهایی نیز جهت معرفی شهرستان های مستعدی از جمله سرعین، مشکین شهر و خلخال اختصاص یافت و در طول برگزاری این هفته چهره های سرشناس اردبیلی مانند ودود موذن زاده اردبیلی، جمشید هاشم پور و حسین رضازاده در بخش های مختلف حضور یافتند.
استان اردبیل از ابتدای سال 1393 تا آخرین روزهای اسفندماه حوادث تلخ و شیرینی را به خود دید؛ از سفر رییس دولت تدبیر و امید و اختصاص و واریز قابل توجه اعتبارات به خصوص در حوزه های عمرانی و مصوبه های اقتصادی چشمگیر تا حوادث غیرمترقبه ای که بنابر ادعای مسوولان 12 میلیارد ریال خسارت وارد آورد. از برگزاری آیین هفته فرهنگی اردبیل تا مسایلی که اهالی دارالارشاد را به شدت آزرده کرد، اما آنچه که از رویدادهای سال گذشته و مقایسه آن با سال های پیش تر برمی آید این است که روح زندگی و امید به آینده با وجود همه خاطرات تلخ و شیرین در کالبد این خطه و مردمان رنج دیده، صبور و زحمتکش همچنان جاری است.
استانی که براساس آخرین سرشماری در سال 1390 حدود یک میلیون و ۲۴۹ هزار نفر جمعیت داشته و با استان های گیلان، زنجان، آذربایجان شرقی و کشور جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد؛ استانی که با ظرفیت های ژئواستراتژیک و طبیعی اش همچون کوه سبلان، جنگل های کم نظیر فندقلو و دهها چشمه آب گرم معدنی سالانه میزبان بیش از هشت میلیون مسافر از نقاط مختلف ایران زمین می باشد.
تهیه و تنظیم: محمد ملاحمزه زاده
8123/6018/1352



27/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن