تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804221635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوروز 94 حرم مطهر رضوی نقاره نواخته نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: مهناز خجسته نیا در بهار فاطمی و نوروز 94 در حرم مطهر رضوی نقاره نواخته نمی‌شود.

به گزارش تراز ،معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی که در جریان تشریح ویژه‌برنامه های حرم مطهر رضوی به مناسبت نوروز 94 در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، ضمن اعلام این مطلب از تمهیدات ویژه آستان قدس رضوی طبق سنوات گذشته برای این ایام خبر داد.

محمود ممتاز با بیان اینکه براساس پیش بینی ها 5/3 تا 4 میلیون زائر در لحظه تحویل سال در حرم مطهر رضوی حضور خواهند داشت، افزود: معاونت اماکن و امور زائران آستان قدس رضوی برای خدمت رسانی به 20 میلیون تشرف در ایام نوروز به حرم مطهر رضوی برنامه ریزی کرده است.

وی با اشاره به پیش بینی حضور خیل زائران کشوری در مشهدالرضا با توجه به تقارن نوروز و ایام فاطمیه و لغو سفرهای زیارتی عمره مفرده اظهار داشت: همه شرایط خدمات رسانی به زائران بنا به احتمال بارش نزولات آسمانی در حرم مطهر آماده است.

 به گفته وی، آخرین مراسم عبادی - سیاسی نماز جمعه سال 93 با پیش بینی حضور حداکثری زائران و مجاوران در بیست و نهم اسفند ماه در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 

  ماراتن خدمت رسانی به زائران

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به شکل گیری ماراتن خدمت رسانی خادمان حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) در ایام نوروز، از اتخاذ تمهیدات لازم برای سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی همزمان با روز نخست فروردین خبر داد.

 به گفته وی، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، سخنرانی مقام معظم رهبری در روز نخست فروردین ماه به صورت ویژه و صوت و تصویر در تمامی اماکن حرم مطهر رضوی پخش می‌شود.

ممتاز با اشاره به آمادگی کامل معاونت اماکن آستان قدس رضوی برای ویژه برنامه لحظه تحویل سال گفت: این مراسم در رواق مبارکه دارالحجه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده فعالیتهای کارگاهی در حرم مطهر رضوی در این ایام تعطیل است گفت: هم اکنون 12 هزار مترمربع کارگاه فعال در حرم مطهر رضوی وجود دارد که به دلیل تشرف خیل زائران به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) تنها دو کارگاه فعال باقی می‌ماند و سایر کارگاه‌ها برای بهبود خدمت رسانی به زائران و مجاوران تعطیل می‌شود.

وی آیین تعویض پوشش ضریح مطهر، اهتزاز پرچم عزا بر فراز گنبد مطهر و پرچمهای ورودی و سیاه پوشی اماکن متبرکه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را از دیگر برنامه های حرم رضوی در ایام نوروز اعلام کرد و افزود: این برنامه ها از سوم تا ششم فروردین ماه 94 برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری اجتماع عظیم فاطمیون خبر داد و اظهار داشت: این اجتماع در چهارم فروردین ماه در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. به گفته وی، در این ایام همچنین زائران به فیض حضور در سه نوبت نماز جمعه و هشت نوبت مراسم پرفیض دعاهای روحبخش کمیل، ندبه و توسل خواهند رسید.

 

  تغییر در رویه برنامه های هر ساله

ممتاز در ادامه با بیان اینکه رویه برنامه های هرساله نوروز امسال با تعریف برای ساعتهای خاص در هر روز تغییر کرده است، گفت: در این راستا وضعیت «الف» خاص حلول سال نو و وضعیت «ب 1» ویژه سخنرانی مقام معظم رهبری تعیین شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت «ب 2» ویژه از ساعت 30/10 لغایت 30/13 و 30/16 تا 30/20 تاریخهای بیست و هشتم اسفند تا سیزدهم فروردین می‌باشد، افزود: در شبهای چهارشنبه و جمعه ساعتهای پیک با توجه به دعای توسل و کمیل تا ساعت 22 و در روز جمعه به جهت برگزاری نماز جمعه تا ساعت 30/14 خواهد بود.

به گفته وی وضعیت «ج» فوق العاده نیز از ساعت 6 صبح بیست و هشتم اسفند تا ساعت 22 سیزدهم فروردین تعیین شده است.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: در مجموع 32 هزار نیرو در قالب یک میلیون و 500 هزار ساعت در این ایام برای انجام فعالیتها همکاری می‌کنند.

وی در تشریح اقدامهای این معاونت در سال جاری نیز تصریح کرد: پرداخت ضریح، گنبد، گلدسته ایوانهای طلا، پیگیری توسعه و بهسازی مسیرهای تردد زائران در اماکن متبرکه و ایجاد وضوخانه برای بانوان در صحن‌های جمهوری اسلامی، آزادی و انقلاب اسلامی از جمله فعالیتهای مهمی بوده که امسال انجام شده است.

ممتاز افزود: 70 هزار متر آیینه کاری، بیش از هفت هزار متر مربع معرق کاری و 15 هزار و 612 متر مربع سنگ کاری و 566 درب داخل رواق نیز در این ایام تنظیف  و 1400 دستگاه لوستر نیز برای این ایام غبارروبی شده است.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با بیان اینکه فعالیت گشت‌های بسیج در حرم مطهر رضوی و راه اندازی دفاتر فوریتهای اجتماعی در صحن‌ها نیز در دستور کار قرار داده ‌شده، اظهار داشت: همچنین برنامه‌ریزی برای تردد روان در صحن‌ها نیز در اولویت قرار گرفته است. به گفته وی، 6 میلیون و 200 هزار متر مربع نیز فرش آرایی در صحن های مقدس شده و پنج هزار تخته فرش ماشینی نو با مستعمل تعویض و هزار مترمربع فرش دستباف در رواقهای مبارکه پهن شده است.

ممتاز همچنین از راه اندازی بیمارستان سیار 60 تختخوابی در راسته بازار از تاریخ 29 اسفند امسال تا اول فروردین برای نخستین بار خبر داد و گفت: برای سخنرانی مقام معظم رهبری در روز اول فروردین، 20 هزار جایگاه امانات پیش بینی و سه هزار صندلی همراه ویژه نماز برای سالمندان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به گل آرایی حرم مطهر رضوی در ایام نوروز گفت: 4500 متر گل آرایی با 70 هزار شاخه گل نیز به مناسبت این ایام انجام می‌شود.

وی در پایان به زائران گرانقدر بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) توصیه کرد، با غسل زیارت و وضو، لباس ساده، بوی خوش و رعایت حجاب برتر که نمونه ای کامل از آراستگی یک مسلمان است، به حرم مطهر رضوی مشرف شوند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اعلام شماره تلفن 32003200 و سامانه پیامکی 30007878 از آمادگی این معاونت برای دریافت پیشنهادات، نظرات و پیگیری موارد خاص به صورت شبانه روزی خبر داد.


منبع: میهن


چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 09:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن