تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804074917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزموني براي قواي قضائيه و مجريه |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آزموني براي قواي قضائيه و مجريه
وقتي نص‌صريح قانون اساسي اجازه تعقيب و توقيف نمايندگان مجلس را در صورت اظهارنظر و راي دادن در مقام ايفاي وظايف خود نمي‌دهد، چگونه عده‌اي براساس قانون نانوشته به خود اجازه تعرض و حمله به نماينده مجلس و حتي در مواردي ديگر شخصيت‌هاي برجسته نظام را مي‌دهند؟
کد خبر: ۴۸۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳ - 18 March 2015


جابر فضلي در سرمقاله ابتکار نوشت:


مجلس را بايد به عنوان مهمترين رکن براي اعمال اراده مردم دانست و نمايندگان مجلس نيز بايد بدون هرگونه ترس و واهمه و به دور از هرگونه تحت تاثير قرار گرفتن از برخي جريانات خاص، در جهت پيشرفت و اعتلاي کشور گام بردارند.


شايد در گذشته مردم مي‌پنداشتند که برخي از نمايندگان نامي اقليت داراي آزادي بيان (در صحن مجلس و آن هم در حيطه وظايف نمايندگي‌شان) مي‌باشند. اما با اتفاقات اخير در مورد دکتر مطهري (هم در صحن مجلس و هم در شيراز) اذهان عمومي درگير اين مهم شده است که وکلاي ملت نيز داراي آزادي بيان و يا پس از بيان نيستند و دست‌هاي نامعلوم گريبانگير آنها نيز خواهند شد. نکته قابل تامل در مورد آقاي مطهري اين است که ايشان جزو نمايندگان اقليت مجلس هم نمي‌باشند بلکه اصولگرا مي‌باشد، به راستي آيا جناح اصولگرا نيز نمي‌خواهد صداي مخالف خودي را گوش دهد؟


حال سوال اساسي و اصلي که مطرح مي‌شود اين است که وقتي نص‌صريح قانون اساسي اجازه تعقيب و توقيف نمايندگان مجلس را در صورت اظهارنظر و راي دادن در مقام ايفاي وظايف خود نمي‌دهد، چگونه عده‌اي براساس قانون نانوشته به خود اجازه تعرض و حمله به نماينده مجلس و حتي در مواردي ديگر شخصيت‌هاي برجسته نظام را مي‌دهند؟ وقتي در سوگندنامه نمايندگان مجلس آمده است که پايبندي به استقلال و اعتلاي کشور و دفاع از قانون اساسي... چرا نبايد اظهارنظر در مورد يکي از مسائل حساس کشور مانند حصر و حبس را به عنوان يکي از راه‌هاي وفاق و اتحاد در جهت اعتلاي کشور دانست؟ چرا توجه کردن به حقوق اساسي و انساني شهروندان را نبايد به عنوان دفاع از قانون اساسي دانست؟


يک نماينده مجلس، نماينده حوزه انتخابيه خود نمي‌باشد بلکه نماينده کل مردم ايران محسوب مي‌شود و هر برخورد ناصواب در مورد آنها به مثابه توهين به کل ملت ايران مي‌باشد. آيا همان افرادي که صلاح ملت و مملکت را بهتر از يک نماينده مجلس مي‌دانند، به اين امر نيز توجه نموده‌اند که حضرت علي (ع) نيز به مخالفان حق اظهارنظر مي‌داد؟ آيا اين اقدامات با روح نظامي که قرار است منادي عدالت و اخلاق علوي باشد، مغايرت ندارد؟اتفاق پيش آمده را مي‌توان مانند يک امتحان براي قواي قضائيه و مجريه تلقي کرد که با حوادث به وجود آمده و عوامل شناخته شده آن چه برخوردهايي کرده و چه تمهيداتي را مي‌انديشند تا مانع از بروز مجدد اينگونه حوادث شوند. چراکه اينگونه اقدامات از طرفي موجبات تحريک جوامع حقوق بشري عليه کشورمان خواهد شد و از طرفي ديگر موجبات بي‌اعتمادي و دلسردي بيشتر مردم به مسوولان را در پي خواهد داشت.


پرواضح است که اينگونه اعمال و اقدامات به سود کشور نخواهد بود بلکه با مورد هجمه قرار دادن سرمايه‌هاي انساني نظام، منافع ملي ناديده گرفته مي‌شود و اگر با اينگونه اقدامات برخورد نشود، اين نظام است که بايد تاوان اين اعمال خودسرانه و غيرعقلاني را پرداخت نمايد. اولين ضربه‌اي که به نظام تحميل مي‌شود کاهش مشارکت مردم در انتخابات سال آينده مجلس شوراي اسلامي است. چراکه افکار عمومي به اين سمت سوق پيدا مي‌کند که در فضاي تک‌صدايي، صداي مطهري‌ها و پزشکيان‌ها شنيده نخواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن