تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799616820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاصله توهم تا واقعیت/ اوباما تسلیم قاطعیت بشار اسد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سیدافقهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد
فاصله توهم تا واقعیت/ اوباما تسلیم قاطعیت بشار اسد
کار‌شناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکایی‌ها به این‌نتیجه رسیده‌اند که با رویکردهای نظامی، میلیتاریستی و امنیتی نمی‌توانند، بحران‌های منطقه‌ای را که خودشان ساخته و پرداخته‌اند، معالجه کنند و باید روش خود را تغییر دهند.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگو‌ی تلویزیونی با شبکه سی بی اس تصریح کرد، تلاش آمریکا با فشارهایی که بر دولت سوریه می‌آورد، این است که بشار اسد را وادار به نشستن بر سر میز مذاکره کند.                                                                                 
آمریکا نمی‌تواند...


وی گفت: تازمانی که او حاضر به این کار نشده است، آمریکا بر فشارهای خود در جبهه‌های مختلف خواهد افزود، در حالی که از حدود چهار سال پیش و از‌‌ همان آغاز شکل گیری بحران سوریه، ایالات متحده به همراه دیگر کشورهای غربی، بر ضرورت کنار رفتن بشار اسد به هر قیمت ممکن تأکید داشتند، به نظر می‌رسد تحولات میدانی، غرب را به بازنگری جدی در مواضع خود واداشته است، در این راستا، وزیر خارجه آمریکا از ضرورت مذاکره با اسد برای حل بحران سوریه سخن می‌گوید. اظهارات کری در حالی بیان می‌شود که واشنگتن در سال‌های اخیر، همواره بر ضرورت کنار رفتن اسد از طریق روش‌های سیاسی تأکید داشت؛ اما به نظر می‌رسد، مجموعه تحولات میدانی، به ویژه ظهور گروه تروریستی داعش، سبب شده سیاستمداران آمریکایی ناگزیر از بازنگری در مواضع خود شوند. 

کری در اظهارات خود، ادعاهای سابقش مبنی بر اینکه اسد مشروعیت خود را از دست داده و باید از قدرت کنار برود، تکرار نکرده است، در عوض، اظهار داشته: «در ‌‌نهایت، ما باید مذاکره کنیم. ما همواره مایل به مذاکره در چهارچوب توافق ژنو یک بوده‌ایم». اشاره کری به کنفرانس ژنو در سال ۲۰۱۲ است که در آن آغاز مرحله گذار بر اساس مذاکره در سوریه تأکید شده بود.

به گفته کری، اکنون ایالات متحده و دیگر کشور‌ها، مشغول یافتن راه‌هایی برای احیای روند دیپلماتیک در موضوع سوریه هستند، با وجود این، وی گفته برای قانع کردن اسد به حضور در مذاکرات، باید از راه‌های مختلفی بر وی فشار آورد.

وزیر خارجه آمریکا افزوده است: «برای آوردن اسد پای میز مذاکره، برای وی روشن کنیم این عزم در همه وجود دارد که در پی دستیابی به یک نتیجه سیاسی و تغییر دیدگاه وی درباره مذاکره باشند، این روند هم اکنون در جریان است و من بر این باورم که با تلاش متحدین ما و دیگران، فشار بیشتری بر اسد وارد خواهد شد».                  

در همین راستا "سید هادی سید افقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات جان کری اظهار داشت: با توجه به تحولات پی‌در‌پی منطقه و پیشروی‌هایی که ارتش سوریه در برخی مناطق مهم و استراتژیک مانند جبهه جنوب مخصوصا منطقه درعا داشته، نیرو‌های مردمی نیز توانستند به کمک مقاومت اسلامی حزب الله این مناطق را از لوث حضور تروریست‌های جبهة النصره پاکسازی کنند، البته هنوز در برخی از مناطق درگیری‌ها ادامه دارد.
  
               
                          



 این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: در منطقه حلب هم به همین شکل است، شهر حلب و منطقه پیرامون آن در محاصره کامل نیروها و مردم سوریه است، اطراف دمشق همچون سیدة الزینب نیز پاکسازی شده و این تحول در کنار مصالحه‌های مردمی حکومت بشار با کسانی است که قبلا به عنوان معارض شناخته می‌شدند و سلاح به‌دست داشتند ولی اینک در حال تحویل دادن سلاح‌هایشان و گرفتن امان نامه هستند.  
 
وی ادامه داد: هیئت‌های مختلفی به صورت علنی و نیمه علنی از کشورهای اروپایی و عربی به بشار اسد و دیگر مقامات سوری پیام فرستاده‌اند، آمریکایی‌ها هم که اغلب رویکردی واقع گرایانه و عمل گرایانه در پیش می‌گیرند، با توجه به پیشرفت‌های نسبی هم که در عراق دیدند و ضربات مهلکی که نیروهای ارتش عراق به یاری عشایر اهل تسنن بر پیکره سازمان تروریستی داعش وارد کردند، به این باور رسیدند که دیگر امکان سرنگونی حکومت بشار اسد از طریق نظامی و امنیتی وجود ندارد.


سید‌افقهی تصریح کرد: چهره منطقه به لحاظ ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک در حال تغییر است و آمریکایی‌ها نمی‌خواهند از قافله عقب بمانند، به همین‌دلیل خواهان مذاکره با بشار اسد هستند، مشکلات آمریکائی‌ها با بشار اسد حل نشده ولی با توجه به تحولات ۴ سال گذشته در سوریه، به این نتیجه رسیده‌اند که سرنگونی رئیس‌جمهور این کشور از طریق نظامی امکانپذیر نیست و باید با او وارد مذاکره شوند.  
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به سخنان کری که گفته بود، ناچاریم برای ایجاد آشتی ملی، دموکراتیک و حفظ حقوق مردم با بشار وارد مذاکره شویم، اظهار داشت: رئیس‌جمهور سوریه بلافاصله در یک مصاحبه تلویزیونی با یک شبکه ایرانی اعلام کرد" خیلی برای ما مهم نیست که دیگران در موردمان چه می‌گویند، آن‌ها می‌خواهند، مشروعیت ما را بپذیرند یا نپذیرند، ما فقط گوش به فرمان ملت خودمان هستیم و این مردم سوریه هست، که تصمیم می‌گیرد چه کسی بیاید و چه کسی برود". این یک پاسخ قاطع و دندان شکن به جان کری بود.  
 
سید افقهی تاکید کرد: آمریکایی‌ها به این‌نتیجه رسیده‌اند که با رویکردهای نظامی، میلیتاریستی و امنیتی نمی‌توانند، بحران‌های منطقه‌ای را که خودشان ساخته و پرداخته‌اند، را معالجه کنند و این شیوه‌ها در شرایط فعلی، دیگر کارساز نیست و باید روش خود را تغییر دهند، ولی آن‌ها هرگز دست از خودکامگی در منطقه برنخواهند داشت. 
 
وی اضافه کرد: ممکن است، در شرایط فعلی برخی تاکتیک‌ها تغییر کرده باشد ولی با توجه به احتمال حصول توافق بین ایران و 5+1، ما در آینده شاهد برخی صف‌آرایی‌ها، صف‌بندی‌ها و جبهه‌بندی‌های جدید در منطقه خواهیم بود. 

 
سید‌افقهی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعضی از کار‌شناسان بر این باورند که چون آمریکا در شرایط فعلی، جایگزین مناسبی به‌جای بشار اسد ندارد، خواهان مذاکره با وی شده، اظهار داشت: آمریکا چکاره است که بخواهد، جایگزینی برای اسد انتخاب کند، آن‌ها هم در بعد نظامی و هم بعد سیاسی شخصیت‌های مختلفی را تراشیدند و پیش بینی کردند و در راس تشکیلات به اصطلاح معارضین ائتلاف ملی قرار دادند، ولی آن‌ها اینک کجا هستند؟!  
 
وی افزود: مردم سوریه آن‌ها را یک مشت آدمهای خائن، مزدور و در واقع عمال استکبار جهانی محسوب می‌کنند و آنچه که اینک مهم است، برگزاری انتخاباتی آزاد و دموکراتیک در داخل سوریه است و مردم این کشور خودشان باید رهبرانشان را انتخاب کنند. آمریکا هرکاری توانست انجام داد، جایگزین نیز داشت ولی نتوانست از طریق نظامی بشار اسد را عزل کند.  

 
این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا می‌داند که اگر تاسیسات، موسسات و نهادهای حکومتی و ارتش سوریه فروبپاشد، کل منطقه به آشوب کشیده خواهد شد، بنابراین آن‌ها همیشه در محاسباتشان همواره توهمی عمل کرده‌اند و متاسفانه به خطا رفته اند.

انتهای پیام/

.flowplayer{ display:block; text-align:center; background-repeat: no-repeat; background-position:center; background-color:#6A727C; }  



اخبار مرتبط

نکاتی که باید در مورد نتانیاهو دانست
روی هیچ موضوعی توافق نخواهد شد مگر آنکه روی تمامی موضوعات توافق شود
رژیم صهیونیستی ریشه اصلی تمامی درگیری‌ها در منطقه
تشابه جدی مناطق جنگی ایران با وضعیت امروزی سوریه و عراق




۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن