تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804096609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«پيش‌ثبت‌نام» در مدارس كاسبي جديد در نظام تعليم و تربيت!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «پيش‌ثبت‌نام» در مدارس كاسبي جديد در نظام تعليم و تربيت!
آموزش و پرورش در واكنش به اقدام برخي مدارس مبني بر ثبت‌نام دانش‌آموزان و دريافت وجه، پيش از ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام، محدوديت‌هايي براي اين دست مدارس قائل شد كه ممنوعيت يك ساله از ثبت‌نام دانش‌آموزان جديدالورود يكي از آنهاست.
نویسنده : نفيسه ابراهيم‌زاده‌ انتظام 


آموزش و پرورش در واكنش به اقدام برخي مدارس مبني بر ثبت‌نام دانش‌آموزان و دريافت وجه، پيش از ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام، محدوديت‌هايي براي اين دست مدارس قائل شد كه ممنوعيت يك ساله از ثبت‌نام دانش‌آموزان جديدالورود يكي از آنهاست.

به جز اينكه برخي از مدارس بين والدين دانش‌آموزان اسم در كرده‌اند و والدين براي اسم آنها هم كه شده در ثبت‌نام فرزندانشان در آن مدارس با يكديگر رقابت مي‌كنند، در سال‌هاي اخير برخي ديگر از مدارس نيز ثبت‌نام دانش‌آموز بيشتر را به مثابه كسب درآمد بيشتر برداشت مي‌كنند. به همين دليل بين تمام وظايف خود در حوزه تعليم و تربيت، بازاريابي و بازارگرمي براي جذب تعداد بيشتري دانش‌آموز را هم در برنامه دارند.
البته كمبود نظارت يا نظارت غيركارشناسانه و غيرمسئولانه بر عملكرد مدارس نيز بر سياستگذاري مبتني بر سود اين مدارس اثر مستقيم داشته است.
با اين حال ‌نام مدارس و اخذ وجه، آن هم قبل از ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام و پيش از به سرانجام رسيدن سال تحصيلي جاري، صداي آموزش و پرورش را درآورد، به طوري كه مسعود ثقفي، سخنگوي آموزش و پرورش شهر تهران در اين رابطه، ضمن اعلام اينكه برخورد با مدارسي كه اقدام به پيش‌ثبت‌نام و دريافت وجه مي‌كنند شامل ممنوعيت يك‌ساله از ثبت‌نام دانش‌آموزان جديدالورود است، گفت: بديهي است كه تمام مدارس موظفند بعد از ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام نسبت به تقاضاي تمام داوطلبان اقدام و نتيجه را اعلام كنند.
 پيش‌ثبت‌نام غيرقانوني است
ثقفي با اشاره به موضوع پيش‌ثبت‌نام مدارس براي سال تحصيلي 95- 94 اظهار كرد: پيش‌ثبت‌نام در مدارس قبل از اعلام رسمي و عمومي باعث تضييع حق و عدم‌شفافيت در فرآيند پذيرش دانش‌آموز و تخلفات گسترده خواهد بود.
وي افزود: هيچ فرآيندي تحت عنوان پيش‌ثبت‌نام مشروعيت قانوني ندارد و هرگونه اقدام در اين زمينه در صورت احراز، تخلف محسوب و با متخلفان در شوراي نظارت بر مدارس غيردولتي شهر تهران پس از بررسي برخورد خواهد شد.
سخنگوي آموزش و پرورش شهر تهران اضافه كرد: هرگونه عذر يا دليلي مبني بر تكميل ظرفيت به‌ علت پيش‌‌ثبت‌نام و خودداري از پذيرش تقاضاي داوطلبان احراز تخلف تلقي شده و مسئوليت محروميت فوق‌الذكر و پاسخگويي به اوليا برعهده مؤسس است.
وي با بيان اينكه به خانواده‌ها اكيداً توصيه مي‌كنم قبل از اعلام زمان رسمي شروع ثبت‌نام از انجام هرگونه اقدام تحت عنوان پيش‌ثبت‌نام به ويژه پرداخت شهريه خودداري كنند، عنوان كرد: در شهر تهران اين فرآيند غيررسمي، غيرقانوني و غيرقابل قبول است.
سخنگوي آموزش و پرورش شهر تهران افزود: اعتقاد داريم پيش‌ثبت‌نام زمينه‌ساز دريافت بدون موقع و مازاد شهريه است و شايد مهم‌ترين انگيزه براي پيش‌ثبت‌نام نيز همين باشد.
ثقفي با اشاره به اينكه وقتي شهريه مدارس غيرانتفاعي هنوز اعلام نشده است، مدارس اجازه ندارند كه بابت پيش‌ثبت‌نام وجه دريافت كنند، گفت: هرگونه اعتراض نسبت به شرايط ثبت‌نام كه خارج از ضوابط تعيين شده باشد، از طريق واحد ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات مورد بررسي و نظارت قرار خواهد گرفت.  همانطور كه در اظهارات سخنگوي آموزش و پرورش شهر تهران نيز آمده و با وجود كسري بودجه‌هايي كه قرار نيست سال آينده هم دست از سر آموزش و پرورش بردارند زمينه‌سازي براي دريافت شهريه بي‌موقع و مازاد مي‌تواند اولين دليل اين اقدام مدارس باشد. با وجود اين، خانواده‌ها با هوشياري و دوري از اتخاذ تصميمات هيجاني و تحت تأثير احساسات و اصرار بر حركت در مسير قانون مي‌توانند روند ثبت‌نام دانش‌آموزان را مديريت كنند.
 پيش‌ثبت‌نام براي تراز دخل و خرج مدرسه
از سوي ديگر اين اقدام مدارس كه بدون در نظر گرفتن تمام جوانب آن كه برخي حتي محدود حوزه تعليم و تربيت را نيز در بر مي‌گيرد، عوارضي نيز دارد كه ثقفي به برخي از آنها اشاره كرده است. تكميل ظرفيت و خودداري از پذيرش متقاضياني كه حتي در حريم قانوني آن مدرسه قرار دارند و محروميت دانش‌آموزان از تحصيل در مدرسه نزديك محل زندگي‌شان يكي از عواقب اقدام مدارس در پيش‌ثبت‌نام است.
علاوه بر اين پيش‌ثبت‌نام در مدارس در حالي صورت مي‌گيرد كه آموزش و پرورش مدعي است در واريز به موقع سرانه مدارس ركورد دارد. از طرفي امسال نيز به قرار سال‌هاي قبل اخذ اجباري كمك اختياري از والدين ادامه داشته است. بنابراين بايد ديد هزينه اداره مدارس از چه فرمولي تبعيت مي‌كند كه عايدي مدارس با هزينه‌هايش قابل‌جمع شدن نيستند.
بنا بر اعلام آموزش و پرورش، خانواده‌ها مي‌توانند گزارش‌هاي خود را از اقدام مدارس غيردولتي به پيش‌ثبت‌نام و دريافت وجه بابت اين موضوع به صندوق الكترونيك اداره آموزش و پرورش شهر تهران به‌ شماره 09121540640 و شماره 09123804414 اعلام كنند. همچنين واحدهاي ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات در مناطق آموزش‌ و پرورش آماده دريافت گزارش‌هاي مردمي در اين زمينه و رسيدگي به آن هستند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن