تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802372182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی مسئولان کم‌کار در حوزه مبارزه با زمین‌خواری به قوه قضاییه/ 6 استان، رکوردار زمین‌خواری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پورمختار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد
معرفی مسئولان کم‌کار در حوزه مبارزه با زمین‌خواری به قوه قضاییه/ 6 استان، رکوردار زمین‌خواری
رییس کمیسیون اصل نود مجلس از معرفی مسئولان کم‌کار در حوزه مبارزه با زمین‌خواری به قوه قضائیه خبر داد و گفت: استان‌های شمالی، اردبیل، تهران، البرز دارای بیشترین تخلفات در زمینه زمین‌خواری و تصرف هستند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حدود 8 ماه پش بود که رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در راستای بازدیدهای این کمیسیون پیرامون مبارزه با پدیده زمین‌خواری، از منطقه کلاردشت استان مازندارن بازدید کرده بود.

پورمختار امروز – سه شنبه 26 اسفندماه- نیز مجددآ در کلاردشت - که در 48 کیلومتری شهر چالوس و در 170 کیلومتری پایتخت قرار دارد - حضور یافت تا از نزدیک و به صورت سرزده در جریان روند مبارزه با پدیده زمین خواری در این منطقه گیرد.

پورمختار و هیئت همراه حدود ساعت 11 وارد فرمانداری شدند و بعد از یک ساعت با حضور مسئولین ذیربط جلسه تشکیل شد تا اقدامات انجام شده را بررسی کنند.

همچنین مسئولینی از وزارت جهادکشاورزی، بخشدار مرکزی، رئیس دادگستری شهرستان، رئیس مدیرکل منابع طبیعی غرب استان مازندران، شهردار، رئیس شورا و رئیس جهاد شهرستان در این جلسه حضور داشتند.

در این نشست مجموعاً تمامی مسئولین ذیربط حضور داشتند و گزارشات خود را به صورت شفاهی ارائه کردند.

البته در پایان این جلسه به صورت تلفنی با استاندار مازندران صحبت شد تا توجه بیشتری به مبارزه با پدیده زمین‌خواری صورت دهند، استاندار مازندارن نیز قول داد که موضوعات را پیگیری کنند و طی روزهای آینده به صورت غیرمحسوس این موارد را دنبال کنند.



هدف از بازدید سرزده


محمدعلی پورمختار در حاشیه این جلسه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به اهداف سرزده خود از منطقه کلاردشت اشاره کرد و گفت: برای این که از نزدیک نگاه قوی‌تری نسبت به عملکرد دستگاه‌های مسئول در امر مبارزه با زمین‌خواری، حفاظت از منابع طبیعی و اراضی کشاورزی و جلوگیری از تجاوزات و تصرفات این اراضی و تغییر کاربری‌های غیرقانونی در گذشته داشته باشیم، این سفر را انجام دادیم.
کلاردشت؛ رتبه نخست زمین خواریوی با بیان این که این سفر که به غرب استان مازندران و مشخصاً کلاردشت بوده است، افزود: سفر کلاردشت به این منظور صورت گرفت که در این شهرستان بیشترین تخلفات را در امر زمین‌خواری شاهد هستیم. رییس کمیسیون اصل ود مجلس تصریح کرد: کلاردشت با استناد به چند هزار واحدی که به طور غیرمجاز در این شهرستان ساخته شده، رتبه نخست را در مورد زمین‌خواری دارد، و یکی از محل‌هایی است که سوءاستفاده‌کنندگان و کسانی که به دنبال درآمدهای نامشروع هستند، کلاردشت را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: به همین دلیل با حضور در این محل - که برای چندمین بار نیز بوده است - درصدد بودیم که از عملکرد مسئولین ارزیابی‌هایی را صورت دهیم تا ببینیم از حدود 8 ماه گذشته که بنده در این شهرستان حضور داشتم، چه اقداماتی صورت گرفته است و هم برای آینده طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تأکیدی داشته باشیم بر ضرورت اتفاق نظر و همدلی در خصوص فعالیت بیشتر به ویژه در تعطیلات نوروز صورت گیرد.

پورمختار گفت: با مسئولین جلسه مفصلی داشتیم، گزارشاتی گرفتیم و مواردی که لازم بود پیگیری کنند را به مسئولان اعلام کردیم به همین منظور با توجه به گزارشات متوجه شدیم خوشبختانه اتفاق نظری برای برخورد و مقابله با ساخت و سازها و تصرفات این اراضی گرفته شده است.

معرفی مسئولان کم‌کار در حوزه مبازه با زمین‌خواری به قوه قضاییه


وی افزود: به مسئولین نیز متذکر شدیم که مجلس بر روی این موضوع با حساسیت عملکرد آن‌ها را رصد می‌کند و قطعاً کسانی که در این امر نتوانند به خوبی اقدام کنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و فعالان این امر را نیز تشویق خواهیم کرد.

6 استان، رکوردار زمین‌خواری


نماینه مردم کبودرآهنگ، لاله‌جین و بهار تأکید کرد: در این خصوص ما این موضوع را ادامه می‌دهیم و در تمامی استان‌ها به خصوص استان‌های شمالی، اردبیل، تهران، البرز که دارای بیشترین تخلفات در زمینه زمین‌خواری و تصرف است، پیگیری خواهیم کرد.



پورمختار در پاسخ به سوالی مبنی بر این که این بازدید در راستای تحقیق و تفحص از پنج استان بوده یا خیر، تصریح کرد: خیر، خودمان از کمیسیون اصل 90 پیگیری کردیم و آن موضوع به دست وزارت جهاد،‌ دفتر معاون اول است که بعضی از واحدهای احداث شده غیرقانونی را تخریب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در مورد این مسئله نیاز به یک اقدامات ریشه‌ای و اساسی است و با تخریب یا از این قبیل اقدامات مسئله حل نخواهد شد، به همین منظور ان شاء الله در سال آینده جلساتی را خواهیم گذاشت که مسئولین امر در دستگاه‌های ذیربط در بخش پیشگیری، نظارت و مبارزه با این مسئله تصمیمات دقیق‌تری را در این خصوص اتخاذ کنند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده اصلی را در این موضوع عواملی برده‌اند که در حال حاضر در روی صحنه حضور ندارند. برای مثال فردی 40 هکتار زمینی را گرفته و هماهنگی‌های آن را انجام و این زمین را تفکیک کرده که این یعنی یک هزینه مشخصی داشته اما ارزش افزوده آن‌ها برابر شده است، سپس این‌ها را به افرادی فروخته که بی‌خبر از همه جا بوده‌اند و نمی‌دانند اساس کار نیز غیرقانونی بوده است و فریب تبلیغات آن شخص را خورده‌اند که در این جا مسئولین امر مقصرند زیرا نظارت کافی در این موضوع نبوده است. به همین منظور با اشخاصی مواجه هستیم که بی‌اطلاعند و واحد آن‌ها باید تخریب شود.

پورمختار گفت: واقعیت این است که همه مسئولین از منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شهرداری، بخشداری و... باید کنار هم این کار را انجام و گزارش دهند اما بیشترین مسئولین امر مورد نظرمان است، گرچه ممکن است در غفلت یک مسئول کارمندی تخلفی انجام دهد اما در واقع پاسخگوی اصلی آن مسئول است.

وی افزود: در گذشته نیز این اتفاقات افتاده و حتماً باید مسئولین در وزارتخانه‌های مربوطه از آن‌ها سوال شود که چرا جلوی این اقدامات گرفته نشده است، بعضاً نیز توجیحاتی را مانند نقض قانون یا دلایل اقتصادی را مطرح می‌کنند به لحاظ این که شهر و روستایشان درآمدی ندارد، به همین منظور باید امکاناتی را فراهم کنیم تا درآمدی به حساب شهر واریز شود یا اشتغال‌زایی صورت گیرد. به همین دلیل آن توجیحات که ممکن است به ظاهر منطقی باشد اما قابل قبول نیست را باید در قبالش تجدیدنظر کنیم تا نوع نگاهمان به این موضوع اصلاح شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر کلاردشتی وجود دارد به واسطه این طبیعت، جلوه‌های زیبا و جنگل‌ها است به همین منظور اگر فردا روزی این جنگل‌ها تخریب شود و به صورت شهر درآید، دیگر کلاردشتی نیست که شما مدنظرتان است، ضمن این که حیات مردمان نیز در صورت از بین رفتن جنگل‌ها و منابع طبیعی به خطر می‌افتد.

ضرورت جلوگیری از زمین‌فروشی


پورمختار خاطر نشان کرد: مسئولین به جای آن که از سرمایه بخورند باید به فکر تولید ثروت و سرمایه باشند که متأسفانه به این موضوعات کمتر پرداخته می‌شود و آن چیزی که دنبال اجرایش هستند، سهل‌ترین کار است که همان فروش اراضی است که باید از آن جلوگیری به عمل آید؛ به همین منظور در سایر استان‌ها اقدامات مشابه صورت می‌گیرد، لذا کلاردشت را به عنوان الگو در این باره قرار داده‌ایم.


این خبر در حال تکمیل است
 



اخبار مرتبط

کدام دستگاه‌ها در مقابله با زمین‌خواری کوتاهی می‌کنند؟/تهران بهشت زمین‌خواران
کمیسیون اصل 90 مجلس بدون هراس از هیاهو به رسالت خود عمل کند
عده‌ای نگران تریبون باز مجلس‌اند/ ما با نتانیاهو همصدا شده‌ایم یا فتنه‌گران 88؟
بانک مرکزی اراده‌ای برای پیگیری معوقات بانکی ندارد/ ضرورت ورود یک مرجع ثالث به پرونده بدهکاران بانکی
اعترافات "جیسون رضاییان" از تلویزیون پخش شود
رانت مخفی فروش "آیفون"در ایران/ تشکیل کارگروه‌ اعتبارسنجی برندها/ اختلاف شهرداری و استانداری مشهد در مورد زمین‌خواری "شاندیز"
واکنش رسایی به احکام هیات رسیدگی به تخلفات اداری دولت/ از وکیل مهدی هاشمی شکایت کرده‌ام
«کشف حجاب»؛ شرط فرانسه برای صدور مجوز اقامت به ایرانیان
توکلی: ضرورت رسیدگی به پرونده‌‌ هاشمی و مرتضوی/ زاکانی: اعطای مدال به فردی که در پرونده کرسنت رشوه گرفته بود/ تشکیل سازمانی وابسته به قوه قضاییه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی
پیاده‌روی با شیطان بزرگ افتخار ما شده است/ وزیر امور خارجه از ملت ایران عذرخواهی کند




۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن