تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 18 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799722326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه‌گذاري بخش خصوصي 3 برابر اعتبارهاي دولتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۳:۱۳ب.ظ)
سرمايه‌گذاري بخش خصوصي 3 برابر اعتبارهاي دولتي موج - مدير دفتر تجهيز منابع مالي و مشارکت‌هاي غيردولتي شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور گفت: حجم سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در بخش آب و فاضلاب در سال 93، حدود 3 برابر اعتباري است که دولت به به اين بخش تخصيص داده است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدحميدرضا کشفي، با اشاره به استقبال خوب سرمايه‌گذاران براي حضور در طرح‌هاي آب و فاضلاب اظهار داشت: در سال جاري حدود يک‌هزار ميليارد تومان اعتبار دولتي به بخش آب و فاضلاب تزريق شد، اما خوشبختانه با ايجاد زمينه‌هاي لازم براي حضور بخش خصوصي در صنعت آب و فاضلاب، در سال جاري حدود 3 هزار ميليارد تومان سرمايه بخش خصوصي در اين صنعت شد و به انعقاد قرارداد منتهي شد.
وي افزود: در زمان حاضر 100 قرارداد BOO و BOT و 20 قرارداد بيع متقابل در بخش آب و فاضلاب کشور منعقد شده که ارزش قراردادها در بخش BOO و BOT حدود 5500 ميليارد تومان است که تاکنون 50 درصد آنها به بهره‌برداري رسيده است.
کشفي با اشاره به تعرفه غيرمنطقي آب و خدمات آب و فاضلاب در کشور گفت: طبق برآورد انجام شده 72 درصد مشترکين در سال 92 زير 2200 تومان هزينه آب‌بها داشته‌اند، اما از طرفي در آمارها مي‌بينيم در همان سال هر خانواده ايراني به طور متوسط 32 هزار و 500 تومان براي هزينه ارتباطات کرده است.
وي از تصويب دو بند مهم در بودجه سال 94 در زمينه حضور شرکت‌هاي سرمايه‌گذار در صنعت آب و فاضلاب خبر داد و افزود: اتفاق مهمي که در بودجه 94 اتفاق افتاده اين است که يک بند اختصاصي براي مشارکت بخش خصوصي در صنعت آب و فاضلاب به صورت تکليفي آورده شده که طبق اين بند مي‌توان تمام طرح‌هاي فاضلاب کشور را به صورت بيع متقابل اجرا کرد که اين يک فرصت استثنايي و بي‌نظير براي شرکت‌ها است.
کشفي افزود: در اين بند تاکيد شده که شرکت‌هاي آب و فاضلاب شهري مکلفند در مواردي که بخش خصوصي حضور دارد به منظور تکميل و توسعه طرح‌هاي جمع‌آوري، انتقال و تصفيه فاضلاب نسبت به عقد قرارداد فروش و يا پيش فروش پساب خروجي تصفيه‌خانه‌هاي موجود و يا طرح‌هاي توسعه آتي در قالب طرح‌هاي مشارکتي اقدام نمايند.
کشفي ادامه داد: اقدام مهم ديگر در بودجه سال آينده پذيرفتن قراردادهاي خريد تضميني توسط بانک‌ها به عنوان وثيقه است و سرمايه‌گذاران مي‌توانند با همين قراردادها از تسهيلات بانک‌هاي عامل استفاده کنند.
وي اين دو اقدام را موتور محرکي براي بخش آب و فاضلاب عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه در سال‌هاي اخير صنعت آب و فاضلاب در بخش سرمايه‌گذاري و تامين اعتبار دچار دگرديسي شده و هدفگذاري عمده در اين بخش به جاي منتظر ماندن به طرح‌هاي عمراني و عمومي به سمت قراردادهاي BOO و BOT و بيع متقابل حرکت کرده است.
کشفي ادامه داد: هم‌اکنون حدود 500 ميليارد تومان قرارداد با بخش خصوصي آماده انجام است که اجراي طرح‌هايي همچون تصفيه‌خانه فاضلاب زنجان، آب‌شيرين‌کن انارک، تصفيه‌خانه پرکندآباد مشهد و چند پروژه ديگر است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن