تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820017339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهاجرت به شهرها، آسیب پذیری کشور را افزایش می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: مهاجرت به شهرها، آسیب پذیری کشور را افزایش می دهد مشهد-ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مهاجرت جمعیت روستایی به شهرها موجب افزایش آسیب پذیری کشور می شود.


حجت الاسلام محمد رجایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: روستاها در مبحث پدافند غیر عامل و در امنیت کشور نقش آفرینی زیادی دارند که لازم است بیش از گذشته به آن توجه شود .
نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر همه جمعیت به شهرها مهاجرت کنند ،آسیب پذیری کشور افزایش می یابد در حالی که هر روستا می تواند به عنوان دژی مستحکم در برابر هجوم بیگانه ها نقش آفرینی کند.
وی اظهار کرد: اساسا روستاها در دو سطح مهم اقتصادی و امنیتی در کشور دارای اهمیت و جایگاه منحصربفردی هستند که خوشبختانه بخوبی این حساسیت و اهمیت امروز در کشور مورد توجه قرار گرفته است.
وی بیان کرد: توجه به تعادل میان جمعیت شهری و روستایی در کشور به درستی مورد توجه دولت قرار گرفته و حاکی از آینده نگری دولت دارد.
او گفت: ایجاد تعادل میان جمعیت روستایی و شهری بر اساس استانداردهای موجود اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه دولت با تقویت جهت گیری خدمات و امکانات در روستاها تلاش خوبی برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها آغاز کرده است.
وی افزود:در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده کل کشور حمایت های خوبی از توسعه راه روستایی، آب و سایر خدمات رسانی ها به روستاها انجام گرفت.
حجت الاسلام رجایی به افزایش چهار برابری سهمیه قیر و پیشنهاد اختصاص دو میلیون تن قیر برای استفاده در راه روستایی سال 94 یادآورشد: روستاها سهم مهمی در رشد اقتصاد کشور دارد و ارائه این خدمات به آنان نشان از عدالت دولت دارد.
وی اظهارکرد: نقش روستاها در تولید کالاهای کشاورزی و دامداری و سایر فعالیت ها در رشد ، توسعه و تقویت اقتصاد کشور بسیار تعیین کننده است و باید برای ماندگاری جمعیت در روستاها هرچه در توان داریم بکار بگیریم.
وی بیان کرد: مهمترین عامل نگاه داشتن روستاییان در روستا ، ایجاد اشتغال و راه های درآمدی برای روستاهاست .
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اگر همه امکانات شهری به روستاها برسد و اگر درآمد و اشتغال لازم برای این قشر فراهم نشود، همچنان شاهد تداوم خالی شدن روستاها خواهیم بود.
وی اظهارکرد: لازم است دولت در جهت ایجاد اشتغال در روستاها توجه ویژه ای لحاظ کند.
نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ایجاد ارگان یا مجموعه خاصی به عنوان مسوول پیگیری امور روستاها همانند آنچه در اوایل انقلاب با عنوان جهاد سازندگی شکل گرفت را داد.
وی تاکید کرد: باید در کنار همه خدمات رسانی ها در روستاها ، سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی ، مکانیزه کردن کشاورزی و ایجاد اشتغال به منظور افزایش درآمد روستائیان در دستور کار قرار گیرد.
استان خراسان رضوی با شش میلیون جمعیت دارای حدود 2500 روستا می باشد.ک/3
7496/1211



26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن