تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820078182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جن ساکی: موضوع نامه 47 سناتور آمریکایی در مذاکرات مطرح شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جن ساکی: موضوع نامه 47 سناتور آمریکایی در مذاکرات مطرح شده است تهران - ایرنا - جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: موضوع نامه 47 سناتور در مذاکرات هیات های ایرانی و آمریکایی مطرح شده، اما مذاکرات بیشتر به بحث های اساسی اختصاص یافته است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه آمریکا وی در نشست خبری عصر دوشنبه (دیروز) در پاسخ به این سوال که آیا ایرانی ها موضوع نامه 47 سناتور را در نشست شامگاه یکشنبه (25 اسفند) و بعد از آن نشست دوشنبه صبح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با جان کری همتای آمریکایی اش مطرح کرده اند، گفت: تایید می کنم این موضوع در نشست معاونان سیاسی و بعد از ان در نشست دو وزیر امور خارجه مطرح شده است.
ساکی ادامه داد: "به نظرم این مهم است که توجه کنیم وزیر امور خارجه آمریکا پنج ساعت وقت برای مذاکرات دشوار، اساسی، صریح، بنیادین اما دشوار (با همتای ایرانی خود) وقت داشته است.
" همانطور که گفتم موضوع نامه 47 سناتور آمریکایی صرفا در این نشست مطرح شده است. یقینا این موضوع باعث انحراف (روند مذاکرات) از موضوع شده اما از نظر ما و بسیاری از افراد، تمام محورهای مذاکرات این نامه نیست که اطلاعات آن ناقص بود و در وقت نامناسب منتشر شد. قطعا انتظار داریم مذاکرات بر محور مسائل مهم برای طرفین پیش برود".
ساکی در پاسخ به این سوال که آیا کری توانسته در مورد این نامه توضیحات لازم را ارائه دهد یا نه، گفت: تصور می کنم این موضوع مطرح شده است اما تنها بخش جزیی از مذاکرات را به خود اختصاص داده و بیشتر پنج ساعت مذاکره به موضوعات محتوایی و اساسی اختصاص یافته است.
انتشار نامه سرگشاده 47 سناتور جمهوریخواه آمریکایی به مقامات ایرانی با مضمون تضمینی وجود ندارد که هرگونه توافق هسته ای با ایران پس از دوره اوباما به قوت خود باقی بماند، یکی از بمب های خبری دو هفته گذشته بود.
اروپام**9157**1479



26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن