تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803516817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق نیاز ضروری آمریکا، اروپا و خاورمیانه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: توافق نیاز ضروری آمریکا، اروپا و خاورمیانه تهران - ایرنا - سایت خبری امید هسته ای به نقل از پایگاه تحلیلی آتلانتیکو می نویسد :سه عامل وجود داعش، نیاز اروپا به گاز و نیز نبود امکان چشم پوشی از اقتصاد ایران را سه دلیل لزوم دستیابی به توافق هسته ای با تهران عنوان کرد و نوشت: خاورمیانه، اروپا و آمریکا همه نیازمند این توافق هستند.


نشست ویژه هسته ای ایران و اروپا در حالی از روز دوشنبه 25 اسفند آغاز شده که برخی رسانه ها و مقامات سیاسی با ابراز خوش بینی ، این نشست را پایه و اساسی برای توافق نهایی ایران و 1+5 و نگارش توافق نامه سیاسی توصیف کرده و برخی نیز با احتیاط دیپلماتیک نتایج ان را به پایان گفت وگو و ضرب الاجل تعیین شده منوط می دانند.
به گزارش پایگاه خبری انید هسته ای، در حالی که فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان به دنبال نشست ویژه دوساعته در بروکسل در مورد مذاکرات هسته ای با ایران ، بر ایجاد «فرصت منحصر بفرد» برای نیل به یک توافق در مورد برنامه هسته ای تهران تاکید می کند، جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در گفت وگو با سی بی اس نیوز، بیشتر اختلافات بازدارنده از دستیابی به توافق هسته ای با ایران را سیاسی دانست تا فنی.
خبرگزاری های رسمی درخصوص نشست ویژه هسته ای ایران و اروپا با حضور وزیران خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان، فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاونان آنها می گویند که این نشست ها به منظور رسیدن ایران وگروه1+5 به توافق نهایی برای رسیدن به مرحله نگارش توافقنامه مورد نظر برگزار می شود و برآیند اظهارنظرهای مقامات سیاسی و تحلیل رسانه ها درباره نتایج نشست های یاد شده از منظر مقامات و رسانه های دنیا، مثبت ارزیابی شده است.
ویلیام برنز: دیپلمات های ایرانی جدی و حرفه ای هستند
ویلیام برنز مقام ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 گفت: دیپلمات های ایرانی، جدی و حرفه ای هستند و با تمام وجود تلاش می کنند بهترین توافق ممکن را برای ایران رقم بزنند و از همان زمانی که توافق موقت ژنو در نوامبر سال 2013 (آذر ماه 1392) شکل گرفت، مصمم بودند که به طور جدی برای دستیابی به راه حل جامع گام بردارند
این دیپلمات بازنشسته آمریکایی درباره چشم انداز آتی مذاکرات و امکان دستیابی به توافق تا پایان ماه مارس (11فروردین 1394، گفت: رییس جمهوری (اوباما) و کری (وزیر خارجه آمریکا) و همچنین ایرانی ها بخوبی می دانند که به لحاظ زمان در شرایط ویژه ای قرار دارند اما هنوز مسایل مهم بسیاری باقی مانده که باید مورد بحث قرار گیرد. باید منتظر ماند و دید که چه روی خواهد داد.
توافق نیاز ضروری آمریکا، اروپا و خاورمیانه
پایگاه تحلیلی آتلانتیکو در مقاله ای، سه عامل وجود داعش، نیاز اروپا به گاز و نیز نبود امکان چشم پوشی از اقتصاد ایران را سه دلیل لزوم دستیابی به توافق هسته ای با تهران عنوان کرد و نوشت: خاورمیانه، اروپا و آمریکا همه نیازمند این توافق هستند.
اردوان امیر اصلانی حقوقدان و تحلیلگر ایرانی- فرانسوی در مقاله ای که با عنوان "سه دلیل خوب برای امضای توافق هسته ای با ایران" در این پایگاه منتشر شد، آورده است: "نبود توافق، نخست این مساله را در سرزمین های به خاک و خون کشیده شده عراق و سوریه مطرح خواهد کرد که جز ایران چه کشوری خواهد توانست به تاخت و تاز وحشیانه وهابیت تکفیری که هیچ نظر مخالف با هنجارهای اسلام حنبلی رادیکال تاب نمی آورد، پایان دهد؟
"آیا دولت های عربی و در رأس آنها اردن می توانند بدون همکاری ایرانیان و متحدانشان به عنوان نخستین اهداف داعش که انگیزه حیاتی برای مبارزه دارند با خشونت قرون وسطایی مدعی خلافت اسلامی مقابله کنند؟"
وی ادامه داد: استقلال انرژی اروپا در فضای جنگ سرد ناشی از سردی روابط این قاره با روسیه و شرکت گازپروم، مسأله دوم را مطرح می کند که جز ایران کدام کشور ذخیره گازی کافی را در اختیار دارد تا به اروپا در مورد تأمین انرژی اطمینان دهد؟
مقاله نویس با چند پرسش در مورد اقتصاد ایران و شیوه بازگشت آن به نظام مالی بین المللی به عنوان سومین مسأله ادامه داد: از منظر اقتصادی، فراموش کردن ایران همانند فراموش کردن چین امری ناممکن است.
سعودی ها و متحدان عربشان در خلیج فارس، دیپلماسی نقشه راه را به عنوان تنها ابزار دیپلماتیک زرادخانه هایشان به کار گرفته اند. فریادهای هشدار آنان هم بیهوده است و به نظر نمی رسد که دنیای عرب دل نگران مساله هسته ای ایران باشد.
خاورمیانه، اروپا و آمریکا به واقع همگی به توافق بر سر مسأله هسته ای ایران، نیازمند هستند.
منبع/ امید هسته ای
اول **



26/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن