تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803759092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شماره معکوس تا انتخابات انگلیس/وعده های انتخاباتی رهبران احزاب سیاسی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شماره معکوس تا انتخابات انگلیس/وعده های انتخاباتی رهبران احزاب سیاسی لندن - ایرنا - رهبران احزاب سیاسی انگلیس با توجه به آغاز شمارش معکوس برای انتخابات عمومی و سرنوشت ساز این کشور در ماه "می"، در تلاش هستند با دادن وعده های انتخاباتی بیشتر، آرای بیشتری به ویژه آرای خاکستری را به سوی خود بکشانند.


به گزارش ایرنا، آخرین نظرسنجی های صورت گرفته حاکی از غیرقابل پیش بینی بودن نتایج انتخابات سال 2015 انگلیس است و هنوز نمی توان گفت کدام حزب یا احزاب، دولت آینده این کشور را تشکیل خواهند داد و در این فضای مبهم و پیچیده سیاسی، هر حزب در تلاش است تا برنامه های خود را بهترین و سیاست های حزب مخالف و رقیب را ناکارآمد توصیف کند.
هر چند در این میان همانند دوره های گذشته رقابت اصلی همچنان میان سه حزب اصلی کارگر به رهبری "اد میلیبند" ، حزب محافظه کار به رهبری دیوید کامرون وحزب لیبرال دمکرات به رهبری نیک کلگ و در سطوح پایین تر میان حزب ملی اسکاتلند ، حزب استقلال بریتانیا و حزب سبز خواهد بود.
اهمیت احزاب کوچک تر از آن نظر است که هر دو حزب اصلی کارگر و محافظه کار در صورت عدم توانایی برای کسب اکثریت کرسی های مجلس عوام مجبور خواهند بود برای تشکیل دولت با یکی از احزاب کوچکتر ائتلاف کنند.
اگر چه نظرسنجی ها همچنین حکایت از کاهش محبوبیت حزب لیبرال دمکرات پس از پیوستن به دولت محافظه کار در سال 2010 میلادی و به دلیل حمایت از مواضع محافظه کار در بخش های مختلف، است .
این حزب در انتخابات عمومی سال 2010 میلادی توانسته بود 57 کرسی مجلس عوام را از آن خود کند اما یک مقام ارشد حزب لیبرال دموکرات اخیرا پیش بینی کرده است که حزبش در بهترین شرایط در انتخابات آتی تنها می تواند 30 کرسی را از آن خود کند.
هر چند این حزب در ماه های اخیر با گرفتن مواضع انتقادی در مقابل برنامه های اقتصادی دولت کامرون بویژه در ارتباط با کاهش هزینه های خدمات عمومی و رفاهی به بهانه کاهش کسری بودجه و مخالف با لایحه ضد تروریسم که از سوی وزیر کشور انگلیس ارایه شده، تلاش کرده است فاصله اش را با حزب محافظه کار افزایش دهد.
نیک کلگ روز یکشنبه گذشته در حاشیه کنفرانس بهاری حزب لیبرال دمکرات عنوان کرده است که حزب محافظه کار در حال غلتیدن به سوی نظرات راست افراطی است.
رهبر حزب لیبرال دمکرات پیشتر نیز گفته بود که برنامه اقتصادی حزب محافظه کار برای مقابله با کسری بودجه انگلیس یک فریبکاری بیشتر نیست.
براساس نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه "یوگو"، که نتایج آن اخیرا منتشر شد، در حال حاضر مساله بهداشت عمومی، مهاجرت و اقتصاد از مهمترین مسایلی شمرده می شود که رای دهندگان انگلیسی در آستانه انتخابات این کشور، به آنها توجه دارند و با توجه به این مساله احزاب سیاسی نیز در تبلیغات و وعده های انتخاباتی خود بیش از هر چیزی دیگری به این مسایل توجه می کنند .
به طور نمونه "نیک کلگ" رهبر حزب لیبرال دمکرات در اعلام بخشی از وعده های انتخاباتی خود اظهار داشته است که درصورت پیروزی در انتخابات اعتباری بالغ بر 1.25 میلیارد پوند را بابت خدمات درمانی کودکان مبتلا به مشکلات روحی و روانی طی پنج سال آینده در بودجه منظور خواهد کرد.
موضوع کودکان مبتلا به مشکلات روحی و روانی در کنفرانس تبلیغاتی حزب "لیبرال دمکرات" در شهر "لیورپول" مطرح شد که در آن، نیک کلگ وعده داد که بیش از یک سوم اعتبار مازاد بر بودجه فعلی را به منظور بهبود این مشکل تخصیص خواهد داد.
این در حالی است که از زمان روی کار آمدن دولت ائتلافی احزاب محافظه کار و لیبرال دمکرات در سال 2010 میلادی، بحث کاهش اعتبار کودکان مبتلا به مشکلات روحی و روانی در دستور کار این دولت بوده و بر اساس آمار منتشر شده، این کاهش بالغ بر 6 درصد کل این بودجه که معادل 50 میلیون پوند می باشد، بوده است.

*** کاهش مالیات بر درآمد
در حال حاضر یکی از وعده های مهم انتخاباتی احزاب محافظه کار، کارگر و نیز لیبرال دمکرات کاهش میزان مالیات بر درآمد اقشار کم درآمد است علاوه بر آن، جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس از حزب محافظه کار وعده داده است که میزان مالیات صاحبان کسب و کار نیز در لایحه بودجه جدید کاهش خواهد داد.
احزاب محافظه کار و "لیبرال دمکرات" مدعی هستند که از زمان روی کار دولت ائتلافی دیوید کامرون در سال 2010 میلادی ، مالیات بر درآمد 26 میلیون نفر شاغل، از قشر کم درآمد را که معادل 800 پوند برای هر نفر در سال برآورد می شود، کاهش یافته است و 3 میلیون نفر مشمول معافیت مالیاتی بوده اند.
این در حالی است که حزب مخالف کارگر در رد ادعاهای مطرح شده از سوی دولت انگلیس، مدعی است که این کاهش، با افزایش مالیات فروش اجناس (وی ای تی) و سایر تغییرات مالیاتی و کاهش کمک هزینه های معیشتی که معادل 1127 پوند در سال می باشد، جبران شده است.

*** مسکن
معضل مسکن همچنان یکی از بزرگترین مشکلات انگلیس خصوصا برای نسل جوان این کشور شمرده می شود و دولت ائتلافی کامرون دو سال پیش با ارایه طرح "کمک برای خرید" (مسکن)، مدعی شد که این طرح ضمن تحت کنترل درآوردن این چالش جدی، می تواند به خریداران مسکن کمک نماید.
به گزارش منابع محلی، براساس طرح "کمک برای خرید" که در سال 2013 میلادی توسط جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس و به منظور تقویت بازار مسکن ارائه شد دولت این کشور متعهد شده بود 20 درصد هزینه مسکن را به صورت وام به خریداران مسکن پرداخت نماید.
در این میان حزب "لیبرال دمکرات" نیز هفته گذشته با ارائه طرح جدید "اجاره برای تملک"، اعلام کرد که در صورت اجرایی شدن این طرح علاقه مندان به خرید مسکن می توانند از طریق پرداخت اجاره ماهیانه صاحب ملک مسکونی شان شوند.
اما روزنامه ایندیپندنت در گزارشی دراین خصوص به نقل ازمتخصصین امور اقتصادی نوشت که معضل کمبود مسکن در انگلیس با اجرای چنین طرح هایی حل نخواهد شد.

*** کاهش شهریه دانشگاه
بالا بودن شهریه دانشگاه ها از دیگر مسایلی است که سبب بروز نارضایتی شدید میان دانشجویان و قشر جوان انگلیس شده است و در طی یکسال گذشته بارها دانشجویان و محصلان در اعتراض به این مساله به خیابان ها آمده اند.
به دنبال روی کار آمدن دولت ائتلاف دیوید کامرون در سال 2010 میلادی، به رغم مخالفت شدید دانشجویان ، میزان شهریه دانشگاه ها از سه هزار و 290 پوند به بهانه کاهش کسری بودجه دانشگاه ها و ارتقای سطح دانشگاهی، تا 9 هزار پوند افزایش داده شده است.
حزب کارگر برای جذب آرای دانشجویان و جوانان وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات شهریه دانشگاه ها که در حال حاضر تا 9 هزار پوند برای دانشجویان انگلیسی ها می رسد، کاهش خواهد داد.
روزنامه ایندیپندنت در این خصوص نوشت: حزب کارگر وعده داده است که شهریه دانشگاه را از مبلغ سالانه 9 هزار پوند کنونی به 6 هزار پوند کاهش دهد اما باید به خاطر داشت که این حزب اولین حزبی بوده است که در آن موضوع اخذ شهریه از دانشجویان مطرح شد.
بر اساس گزارش های محلی، برای اولین بار در سال 1998 میلادی دولت کارگری اخذ شهریه از دانشجویان را مطرح کرد که در آن زمان تنها مبلغ یکهزار پوند بود.
به رغم وعده های انتخاباتی حزب کارگر در سال 2001 میلادی که در آن با افزایش شهریه مخالفت شده بود، اما این حزب پس از پیروزی در انتخابات، در سال 2004 میلادی خلف وعده نمود و شهریه دانشگاه ها تا مبلغ 3 هزار پوند افزایش داد.

** کاهش نرخ سوخت
"اد میلیبند" رهبر حزب کارگر در یک کنفرانس تبلیغاتی که اخیرا در شهر "بیرمنگهام" برگزار شد، به رای دهندگان وعده داد که در صورت پیروزی حزبش در انتخابات نسبت به موضوعات: بهبود بنیان اقتصاد کشور، افزایش کیفیت زندگی برای خانواده های شاغل، بهبود خدمات درمانی، کنترل مهاجرت و بهبود فضای اجتماعی کشور تلاش خواهد کرد.
اما یکی از وعده های انتخاباتی حزب کارگر در این دوره از انتخابات انگلیس، کاهش هزینه های انرژی از طریق اعمال سیاست های دولتی در بازار انرژی می باشد.
گزارش ها حاکی است که این طرح پیشتر در زمانی که "اد میلیبند"، رهبر فعلی حزب کارگر در دولت "گوردون براون" پست وزارت انرژی را در اختیار داشت، مطرح شده بود.
با این حال رهبر حزب کارگر وعده داده است در صورت پیروزی این حزب در انتخابات، قیمت انرژی را تا سال 2017 میلادی ثابت نگاه خواهد داشت.

** مهاجرت
مساله افزایش روند مهاجرت به انگلیس به خصوص از سوی اتباع کشورهای حوزه اتحادیه اروپا ، از دیگر مسایلی است که از سوی احزاب سیاسی محافظه کار و حزب استقلال بریتانیا ( یوکیپ ) بیش از سایر احزاب مورد توجه قرار گرفته است.
آمار منتشر شده توسط دفتر آمارملی انگلیس (او ان اس) نشانگر افزایش سه برابری مهاجرت به انگلیس نسبت به پیش بینی ها در سال 2010 میلادی است که این امر با وعده های دولت محافظه کار درخصوص کنترل مهاجرت در تناقض بوده است.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در زمان تشکیل دولت ائتلافی اش در سال 2010 میلادی قول داده بود که نرخ مهاجرت به این کشور را به زیر یکصد هزار نفر برساند.
حزب یوکیپ که به حزبی ضد اروپایی و ضد مهاجرت شهرت دارد، خواستار محدود شد روند مهاجرت به انگلیس و خروج این کشور از اتحادیه اروپا شده است.
حزب نوپا و عوام گرای "استقلال انگلیس " در حال حاضر با سوار شدن بر موج حساسیت های موجود درمورد مساله مهاجرت و نیز ضدیت های موجود با اتحادیه اروپا، ضمن بدست آوردن دو کرسی مجلس عوام در انتخابات میاندوره ای اخیر، توانسته است وضعیت احزاب سنتی چون محافظه کار و کارگر را در انتخابات عمومی این کشور با مخاطره مواجه سازد.
به نظر می رسد دولت محافظه کار دیوید کامرون نیز بیشتر ازسر اجبار ناشی در پیش بودن انتخابات پارلمانی ماه مه 2015 میلادی و فشارهای ناشی از افزایش محبوبیت حزب اروپا ستیز و مخالف مهاجرت یوکیپ ، سیاست کاهش مهاجرت و ضدیت با اتحادیه اروپا را در پیش گرفته است.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اخیرا با اشاره به بسته سیاست مهاجرتی جدید دولت این کشور گفت که درآینده محدودیت هایی برای میزان ورود مهاجران و نیز ارایه خدمات رفاهی و اجتماعی به آنها به اجرا گذاشته خواهد شد.
وی گفت: در صورتی که انگلیس بخواهد در عضویت اتحادیه اروپا باقی بماند، کاهش شمار مهاجران اروپایی یکی از اولویت های دولت وی خواهد بود.
کامرون ضمن ابراز اطمینان از توانمندی حزب محافظه کار در تغییر سازوکار مهاجرت در اتحادیه اروپا، افزود: اینکه انگلیس بخواهد عضو این اتحادیه باقی بماند یا خیر، در همه پرسی پیشنهادی که قرار است در سال 2017 میلادی برگزار شود، مشخص خواهد شد.
کامرون اضافه کرد: براساس این سازکار وکار جدید قانونی، مهاجران حداقل تا 4 سال بعد از اشتغال در انگلیس از مزایای مالیاتی و مسکن بهره مند نخواهند شد.
کامرون درهمین حال درخصوص زمان مورد نیاز برای اجرای این طرح، گفت: مهلت باقیمانده تا انتخابات عمومی ماه می سال 2015 میلادی در انگلیس، زمان کافی برای تصویب واجرای این بسته پیشنهادی نخواهد بود و اظهار داشت که ملاحظات دیگری نیز باید در نظر گرفته شود که طی سال ها بطول خواهد انجامید.
دیوید کامرون نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار انگلیس با توجه به این مخالفت ها گفته است در صورت پیروزی حزبش در انتخابات عمومی این کشور در ماه می سال آینده میلادی، در سال 2017 میلادی برای ماندن کشورش در اتحادیه اروپا ، یک همه پرسی برگزار می کند.
وی درهمین حال عنوان کرده است، قصد دارد پیش از آن که ادامه عضویت کشورش دراتحادیه اروپا به همه پرسی گذاشته شود، بر سر شرایط ادامه این عضویت مذاکره کند.
نخست وزیر انگلیس ، آزادی رفت وآمد نیروهای کار در اتحادیه اروپا را "مهمترین موضوع" در مذاکراتش با اتحادیه اروپا ، بیان کرده است
در همین حال براساس گزارش موسسه آماری "کومرس"، در حالی که برخی از احزاب سیاسی فکر می کنند مهاجرت به ضرر اقتصاد و خدمات درمانی انگلیس است، اما نتایج نظرسنجی این موسسه موید آن است بیشتر مردم انگلیس مهاجرت را به عنوان یک معضل در زندگی شخصی و یا محدودیت برای کاریابی تلقی نمی کنند.
روزنامه ایندیپندنت به نقل از "کومرس" نوشت: در حالی که دیدگاه جامعه متاثر از زیاده گویی های گروه های مخالف مهاجرت است، اما کمتر از یک چهارم مردم انگلیس فکر می کنند که مهاجرت تاثیر منفی بر امور شخصی آنها خواهد گذاشت.
در این نظر سنجی تنها 35 درصد از افرادی که مورد پرسش قرار گرفته اند عنوان کرده اند که مهاجرت بر زندگی شان تاثیر مستقیم و منفی دارد.
حزب محافظه کار انگلیس که به همراه حزب لیبرال دمکرات از سال 2010 میلادی، بعد از پیروزی در انتخابات عمومی دولت ائتلافی تشکیل داده، در حال حاضر از 650 کرسی مجلس عوام، دارای 303 کرسی و از 792 کرسی مجلس لردها دارای 232 کرسی و از 73 کرسی انگلیس در پارلمان اروپا دارای 19 کرسی است.
در حال حاضر، حزب مخالف کارگر که دارای گرایش های چپ میانه است، از 650 کرسی مجلس عوام انگلیس دارای 257 کرسی، از 792 کرسی مجلس لردها دارای 218 کرسی و از 73 کرسی انگلیس در پارلمان اروپا دارای 20 کرسی است.
حزب لیبرال دمکرات نیز در حال حاضر از 650 کرسی مجلس عوام دارای 56 کرسی، از 792 کرسی مجلس لردها دارای 105 کرسی و از 73 کرسی انگلیس در پارلمان اروپا دارای یک کرسی است.
حزب یوکیپ که در سال 1993 میلادی تاسیس شده و در مجلس عوام دارای دو کرسی می باشد، براساس نظرسنجی های صورت گرفته در حال حاضر بعد از احزاب محافظه کار و کارگر، سومین حزب پرطرفدار در این کشور شمرده می شود.
حزب یوکیپ بریتانیا تحت رهبری ˈنایجل فاراژˈ دارای دیدگاه های منفی نسبت به پیوستن انگلیس به اتحادیه اروپا و سیاست های مهاجرتی است.
ˈنایجل فاراژˈ رهبر حزب یوکیپ گفته است که این حزب پس از کسب آرای لازم در انتخابات ماه می، می تواند سبب ایجاد تعادل قدرت در انگلیس شود که به طور سنتی در اختیار دو حزب قدرتمند محافظه کار و کارگر قرار داشته است.
وی که در جریان انتخابات پارلمان اروپا در 22 می (اول خرداد ماه 1393 )موفق شد، بار دیگر به این پارلمان راه یابد، رسما از سوی حزب استقلال انگلیس برای کسب کرسی ˈکنتˈ در انتخابات سراسری آینده نامزد شده است.
فاراژ که از سال 2010 میلادی رهبری حزب استقلال را برعهده دارد و یک پیروزی شیرین را در انتخابات اخیر پارلمانی اروپا تجربه کرده، امیدوار است بتواند برای اولین بار به پارلمان انگلیس راه یابد.
حزب سبز انگلیس و ولز نیز در حال حاضر دارای یک نماینده در مجلس عوام ، یک نماینده در مجلس لردها و سه نماینده در پارلمان اروپا است .
درهمین حال براساس آخرین نظرسنجی های صورت گرفته، حزب ملی اسکاتلند به رهبری ˈنیکلا استرجنˈدر انتخابات ماه می ضمن به چنگ آوردن اکثر کرسی های اسکاتلند از حزب کارگر، می تواند به عنوان سومین و یا چهارمین حزب بزرگ انگلیس بعد از حزب عوام گرای استقلال بریتانیا ، قد علم بکند.
جان میجر نخست وزیر پیشین انگلیس، از "اد میلیبند" رهبر حزب کارگر خواسته است که برای نجات کشورش از خطر تجزیه، از ائتلاف با حزب ملی اسکاتلند که دارای دیدگاه های تجزیه طلبانه است، خودداری کند.
انتخابات عمومی انگلیس که پنجاه و ششمین انتخابات پارلمانی این کشور از سال 1801 میلادی بشمار می آید، قرار است در هفتم ماه می آینده برگزار شود و حزب پیروز
سکان دولت این کشور را به مدت پنج سال در دست خواهد گرفت.
اروپام**1*ن* 1552



25/12/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن